Güncelleme Tarihi:
Mustafa ERCAN/MERSİN, (DHA) – MERSİN Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 13 No’lu Ulaşım Araçları İmalat, Satış ve Onarım Meslek Komitesi Başkanı Mehmet Kisin, sektör olarak kentte bir otomotiv köyü kurmak için hummalı bir çalışma içinde olduklarını söyledi.
Komite Başkanı Mehmet Kisin, yaklaşık 400 dönüm alan üzerine otomobil köyü kurmak istediklerini dile getirerek, bu projelerini hayata geçirebilmek için Büyükşehir Belediyesi’nin 1/5 binlik planları çıkarmasını beklediklerini belirtti.
İlgili kurumlarla arazi tahsisi için görüştüklerine ifade eden Kisin, "Tahsis yapılması halinde 18 ay içinde projeyi bitirebileceğiz. Köy içerisinde sıfır ve ikinci el araç satışları yapılacak. Aynı zamanda noterden bankaya, eğitim salonlarından, test sürüş alanlarına, botanik bahçesinden postaneye, lastikçiye, çocuk oyun parkından sosyal donatılara kadar ihtiyaç duyulabilecek her birimin bu köyde yer almasını planlıyoruz" dedi.
Otomotiv köyünün yanı sıra kentin küçük sanayi sitelerine ihtiyacı olduğunu kaydeden Kisin, "Sanayi siteleri organize sanayi bölgelerinin fidanlığıdır. Kentimizde küçük sanayi sitelerine ve galericiler sitelerine de acil ihtiyaç vardır. Bu konuda da duyarlılık gösterilmesini bekliyoruz" diye konuştu.
Sektör olarak ara eleman bulma konusunda büyük bir sıkıntı yaşadıklarına dikkat çeken Kisin, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Personel bulmakta sıkıntı çekmemizin yanı sıra mevcut personelimizi de kaybetme noktasındayız. Mesleki Yeterlilik Belgesi alınma zorunluluğu personelimizi rahatsız etmeye başladı. Çalışanlarımız arasında yıllardır yanımızda olup çocuk yaşta bu işe başlayıp, okuma yazma bilmeyenler var. Bu kişilerin sınava girip başarılı olup da belge alması mümkün değil, çünkü okuması yazması yok. Bizim talebimiz en az 5 yıldır sigortalı olup aynı işyerinde çalışan kişilere belgelerin doğrudan verilmesi ve bundan sonrasında işe başlayacak kişilerin sınava tabi tutulması yönündedir. Aksi halde bırakın personel sorununu çözmeyi, sorunumuzu daha da büyüteceğiz."
Kiralamanın gelişmesinin bir takım sıkıntıları beraberinde getirdiğine vurgulayan Kisin, şu değerlendirmeyi yaptı:
"Öncelikle kiralamak adına filo kuran firmalar servis noktasında mümkün olan en uygun fiyatlı hizmeti tercih ediyor. Bu durumda merdiven altı çalışan, en ucuz fiyatı veren servisler öne çıkıyor. Araçların mevcut standartları da aşağı çekiliyor çünkü standarda aykırı uygulamalar yapılıyor. En basit örneği vermek gerekirse orijinal farı değiştirmek yerine kırılan far yapıştırılıp boyanıp yerine takılıyor. Ertesi gün araç ani bir fren yaptığında far ayar tutmuyor ve yerinden fırlıyor. Yollardaki tehlikeler de artıyor."
FOTOĞRAFLI