IHA
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 01, 2015 09:48
MTSO SEYAHAT ACENTELERİ, KONAKLAMA, EĞLENCE, SANAT, SPOR İŞLETMELERİ MESLEK KOMİTESİ, MERSİN'İN TANITIMINDA KURUMLARIN AYRI AYRI YAPTIKLARI ÇALIŞMALARIN HEM YETERSİZ KALMASI HEM DE KAYNAK KAYBINA NEDEN OLMASINDAN YOLA ÇIKARAK, KURUMLARI BİR ARAYA GETİRDİ. DÜZENLENEN TOPLANTIDA, MERSİN'İN TANITIMI İÇİN GÜÇ BİRLİĞİ YAPILMASI GEREKTİĞİ VURGULANDI.
Mersin’in tanıtımı adına kurumların ayrı ayrı yaptıkları çalışmaların hem yetersiz kalması hem de kaynak kaybına neden olması, kurumları bir araya getirdi. MTSO Seyahat Acenteleri, Konaklama, Eğlence, Sanat, Spor İşletmeleri Meslek Komitesi’nin girişimiyle bir araya gelen Mersin Büyükşehir Belediyesi, MDTO, Mersin Turizm Platformu, Forum AVM ve Mersin Marina yetkilileri, kentin tanıtımında güç birliği yaparak tek ses olma kararı aldı.
Mersin’e yönelik daha etkili tanıtımlar yapılabilmesi ve kaynakların etkin kullanılması adına güç birliğine gitme kararı alındı. Farklı zamanlarda farklı tanıtımlar yapan kurumlar güçlerini birleştirip kent için ortak hareket etmek adına Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) koordinasyonunda bir araya geldi. Yapılan görüşmede, konunun paydaşları önümüzdeki süreçte proje ve bütçelerini birleştirip ortak bir yol haritasıyla güçlü bir strateji oluşturmayı hedefliyor.
MTSO 25 No’lu Seyahat Acenteleri, Konaklama, Eğlence, Sanat, Spor İşletmeleri Meslek Komitesi, kent turizminin tanıtımında tek sesliliğin öneminden yola çıkarak harekete geçti. Bu çerçevede, Büyükşehir Belediyesi, Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO), Mersin Turizm Platformu, Forum AVM ve Mersin Marina yetkilileri ile MTSO’da bir toplantı düzenlendi. Toplantıda konuşan 25 No’lu Seyahat Acenteleri, Konaklama, Eğlence, Sanat, Spor İşletmeleri Meslek Komitesi Başkanı Mehmet İzol, kentin tanıtımında amacın, yapılan bireysel tanıtımlarla kurumları pazarlamak değil, Mersin’i dünyaya anlatıp insanları kente çekebilmek olması gerektiğinin altını çizdi. Tanıtım için her kurumun ayrı ayrı tanıtım filmleri çektiğini, broşürler bastırdığını, farklı fuarlara katıldığını belirten İzol, “Bu nedenle gücümüz bölünüyor ve bir şeyler eksik kalıyor. Bütçelerimiz israf ediliyor. Her kurum gücü kadar hareket edebiliyor. Oysa birlikte hareket edersek tanıtım bütçemiz de güçlenir, sesimiz de daha yüksek çıkar. Antalya gibi turizmde güçlü kentler de çalışmalarını bu şekilde sürdürüyor. Biz de tüm STK’lar bir araya gelip ortak bir yol haritası belirlemeliyiz” dedi.
“MERSİN SAHİLLERİ SUALTI SPORLARINA AÇILABİLİR”
Toplantıda, bir deniz kenti olan Mersin’in turizmde denizden yeterince faydalanamadığına dikkat çeken MDTO Genel Sekreteri Korer Özbenli ise denizlerin üstü kadar altının da iyi pazarlanması gerektiğine ve bu anlamda 2015 yılında iki projelerinin uygulandığına işaret etti. Selçuk Üniversitesi bünyesinde kurulu uluslararası tescilli Akdeniz Sualtı Araştırma Merkezi’nin, MDTO’nun da desteği ile Mersin sahillerinde bir çalışma yürüttüğünü ve deniz altında şu ana kadar 80 tane M.Ö 2000-3000 yıllarına ait çekek alanı, tersane kalıntıları bulunduğunu bildiren Özbenli, “Bu alanlar kontrollü şekilde sualtı sporlarına açılabilir. Turistler artık otellerde kalmak yerine farklı aktiviteler arıyor. Mersin bu anlamda da çok zengin. Mutlaka tanıtım çalışmalarına bu turizm alanı da eklenmeli” ifadelerini kullandı.
Mersin Marina’nın güçlendirilmesi gerektiğini de vurgulayan Özbenli, Mersin’in de marinalar zincirine dahil olup tanıtımının gerçekleştirilmesi gerektiğine inandığını söyledi. Mersin’de sonuçlandırılamayan turizm yatırımlarının üzerine de hep birlikte gidilmesi gerektiğini kaydeden Özbenli, “Bu alanda Mersin’i oyaladıklarını düşünüyorum. Gerekirse tüm Mersin milletvekillerini de bir masa etrafında toplayalım ve çalışmaların sonuçlarını soralım. İstenirse denizleri doldurup havalimanı yapıyorlar ama bizim burada düz ovaya bir havalimanı yapılamadı” diye konuştu.
Japonya’da batan Osmanlı gemisi Ertuğrul Firkateyni’nin 125’nci yıl anma etkinliklerine MDTO’nun sponsor olduğunu anımsatan Özbenli, bu kapsamda 14-17 Eylül 2015 tarihleri arasında Mersin’de bir dizi etkinlik yapılacağını kaydetti. Mersin’deki etkinliklere Japonya Prensesi ile birlikte Wakayama ve Kushimato vali ve belediye başkanı gibi ilgililerin katılacağını belirten Özbenli, Mersin Deniz Müzesi’nde Ertuğrul Sergi Odası açılacağı bilgisini de verdi. Bu etkinlikle Japon turistleri Türkiye ve Mersin’e çekmeyi amaçladıklarını vurgulayan Özbenli, kent tanıtımına önemli bir katkı olacağına inandığını söyledi.
MTSO Yönetim Kurulu Üyesi Fuad Budur ise özellikle önceliğin Çukurova Bölgesel Havalimanı projesinin takibine verilmesi ve hep birlikte daha güçlü ses çıkarılması gerektiğini dile getirdi.
MTSO Genel Sekreter Yardımcısı Ezgi Biçer Uçar da dağınık çalışmalarla bozuk bir orkestra oluştuğunu, iyi seslerin çıkmasının birlikte hareket etmeye bağlı olduğunu vurguladı. Benzer bir çalışmanın Mersin Turizm Platformu çatısı altında kruvaziyer turizmine yönelik yapıldığını ve iyi sonuçlar alındığını anımsatan Uçar, bundan sonraki çalışmalar için de bir strateji planı oluşturulması gerektiğinin altını çizdi.
AVM’LERDEN GÜÇ BİRLİĞİNE DESTEK
Bireysel çalışmaların tanıtımda yarım kaldığını belirten Forum AVM Kiralama Yöneticisi Mine Nane, güç birliğini desteklediklerini söylerken, Mersin Marina Halkla İlişkiler ve Pazarlama Şefi Gizem Altuğ ise Marina’ya gelen yat sahiplerinin Mersin’e iner inmez nerelerde
yemek yiyebileceklerini araştırdıklarını, kendi çabalarıyla restoran ayarlayıp araç kiraladıklarını anlatarak, bu noktada ortak çalışma yürütebileceklerini kaydetti. Firma yetkilileri tanıtım noktasında da ortak hareket etmeye hazır oldukları mesajını verdi.
Komite Üyeleri, önümüzdeki toplantılarda farklı kurumları da çalışmaya dahil ederek tanıtım halkasını daha da genişletmeyi ve etkili hale getirmeyi planlıyor.