IHA
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2015 10:50
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ ADEM KOCA, MERSİN’İN 3-5 YAŞ, 4-5 YAŞ VE 5 YAŞ GRUPLARININ TÜMÜNDE TÜRKİYE BİRİNCİSİ OLDUĞUNU SÖYLEDİ. MERSİN’İN, 2014-2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AÇISINDAN OLDUKÇA BAŞARILI BİR YIL GEÇİRDİĞİNİ BELİRTEN KOCA, ÖZELLİKLE AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜBİTAK PROJELERİ İLE OKULLAŞMA ORANINDA TÜRKİYE’DE KENDİNDEN SÖZ ETTİREN BİR KONUMA GELDİĞİNİ KAYDETTİ.
Mersin İl Milli Eğitim Müdürü Adem Koca, Mersin’in 2014-2015 eğitim-öğretim yılı açısından oldukça başarılı bir yıl geçirdiğini belirterek, özellikle okul öncesi eğitimde tüm yaş gruplarda Türkiye birincisi olduğunu söyledi.
İl Milli Eğitim Müdürü Koca, sona eren eğitim-öğretim yılını İHA muhabirine değerlendirdi. Mersin’de 2014-2015 eğitim-öğretim yılında 368 bin 538 öğrencinin bin 92 okulda 21 bin 214 öğretmen ile eğitim gördüğünü ifade eden Koca, eğitim-öğretim açısından sorunsuz bir yıl geçirdiklerinin altını çizdi. “Mersin, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı açısından oldukça başarılı bir yıl geçirdi” diyen Koca, özellikle Avrupa Birliği ve TÜBİTAK projeleri ile okullaşma oranında Türkiye’de kendinden söz ettiren bir konuma geldiğini vurguladı. Mersin’in özellikle anaokullarında okullaşmada Türkiye birincisi olduğunun altını çizen Koca, “Mersin, 30 büyükşehir arasında tarihi bir başarıya imza attı. Mersin ilimiz, bütün büyükşehirleri geride bırakarak 3-5 yaş, 4-5 yaş ve 5 yaş kategorilerinin üçünde de Türkiye birincisi oldu. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan istatistiklere göre Mersin, 3-5 yaş, 4-5 yaş ve 5 yaş gruplarında şu anda Türkiye’de 81 vilayetin önüne geçti” dedi.
“OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN VE İDARECİLERİMİZ ZORU BAŞARDI”
Bu başarının elde edilmesinde emeği geçen, gayret gösteren anaokulundaki öğretmeninden idarecisine kadar herkese teşekkür ettiğini dile getiren Koca, “Gerçekten ev ev, sokak sokak bütün adreslere ulaşarak zoru başardılar. Bu belki de Türkiye’de örnek bir uygulamadır. Çünkü okul öncesi eğitimin zarureti, önceliği, elzemliği tartışılmayacak kadar açıktır. Okullara gittiğimizde özellikle ilkokul 1. sınıftaki çocuklarda anaokuluna gidenlerin gitmeyenlerden, 3 yaşında gidenlerle 5 yaşında gidenler arasındaki farkı gözle görülür şekilde, hiç konuşmadan rahatlıkla takip edebiliyorsunuz. Bundan dolayı bu oranın yakalanmasında emeği geçen tüm personelimi, okul idarecilerimi, ilçe müdürlerimi, şube müdürlerimi tebrik ediyorum” diye konuştu.
“TEOG’DA YAŞANAN SORUNLAR ÖNÜMÜZDEKİ YIL YAŞANMAYACAK”
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi’nde (TEOG) 2014 eğitim-öğretim yılında yaşanan sorunlara da değinen Koca, 2014’te öğrencinin A ve B grubu olmak üzere iki adet tercih listesi yaptığını, A grubundaki 15 tercihine, puan üstünlüğü ve tercih sıralamasına göre yerleşemeyen öğrencinin B grubundaki tercihlerinden birine sistem tarafından yerleştirildiğini anlattı. Herhangi bir tercihte bulunmayan ya da tercih yapmış olmalarına rağmen A ve B grubu tercihlerine göre herhangi bir okula yerleşemeyen öğrencilerin yerleştirmelerinin ise ikamet adresi, puanı, okul kontenjanı, okulların yerleştirme taban puanları dikkate alınarak sistem tarafından otomatik olarak yapıldığını anımsatan Koca, “Bu nedenle bazı öğrencilerimiz ikamet adreslerine uzak olan Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri ile Çok Programlı Anadolu Liselerine yerleştiler. Bu öğrencilerimiz daha sonra ikamet adreslerine yakın boş kontenjanı olan okullara nakil yoluyla geldiler” ifadelerini kullandı.
Geçen yıl yaşanan sorunların yaşanmaması için Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni bir uygulama başlattığı bilgisini veren Koca, öğrencilerin 2015-2016 eğitim-öğretim yılında 25 okul seçip tercih yapacaklarını kaydetti. Koca, “8. sınıfta öğrenim gören ve tercihte bulunan tüm öğrencilerin yerleştirme işlemleri bu tercihleri doğrultusunda, okul kontenjanlarına göre, puan üstünlüğü esas alınarak yapılacak. Tercih yapmayan öğrenciler ile hiçbir tercihine yerleşemeyen öğrenciler, tercihleri dışındaki ve kendilerine uzak olan bir okula değil, sistem tarafından açık kontenjan olan öğretim kurumlarına yerleştirilecekler. Yerleştirme işlemleri bir defaya mahsus olacak ve yedek yerleştirme yapılmayacak. Ancak, öğrencilerin farklı okula nakil talepleri gerçekleştirilecek” şeklinde konuştu.
“2015’TE 704 DERSLİK YAPIMI PROGRAMA ALINDI”
Mersin’de okul yapımına ilişkin bilgileri de paylaşan İl Milli Eğitim Müdürü Koca, il genelinde 2010-2015 yılları arasında bin 414 derslik, toplam 3 bin 172 öğrenci kapasiteli 16 pansiyon, 5 spor salonu, 4 yemekhane, 10 daireli lojman ve bir Bilim Sanat Merkezi yapılarak eğitime kazandırıldığını söyledi. Koca, 2015’te yapılacak dersliklere ilişkin de şu bilgileri verdi: “TOKİ-Bakanlık protokolü ile 56, Devlet Yatırım Programı çerçevesinde 364, Temel Eğitim Yapım Programı çerçevesinde 256, hayırseverler tarafından 28 derslik olmak üzere toplam 704 derslik yapımı programa alındı. Bunlardan 56’sı tamamlandı. 244 derslik inşaatı devam ederken, 404 dersliğin yapımı için de ihale öncesi hazırlık işlemleri sürüyor. Ayrıca, 7 adet bin 200 öğrenci kapasiteli pansiyon yapımı, 2 Rehberlik Araştırma Merkezi hizmet binası ile 5 mesleki ve teknik lise bünyesinde 8 adet atölye yapım işi de programa alındı ve çalışmaları devam ediyor. Mevcut okullarımızın ödenek dahilinde bakım-onarım işlerinin yaz tatilinde tamamlanmasını planladık.”
“Mersin’de öğretmen açığı yaşanmaz” diyen Koca, Mersin’de ciddi bir öğretmen açığı olmadığını, Türkiye ortalamasına göre, ildeki öğretmen, derslik ve öğrenci sayılarında standartları yakalamış durumda olduklarını sözlerine ekledi.