Mersin Büyükşehir Belediyesi’nden Kuyucuoğlu’na Yanıt

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Ağustos 07, 2015 11:47

Mersin Büyükşehir Belediyesi, Tulumba Köprülü Kavşağı ile ilgili eleştirilere yanıt vererek, asılsız açıklamalarla kamuoyunun yanıltıldığını öne sürdü.
Mersin’de çok sayıda ölümlü ve yaralamalı trafik kazasının yaşandığı, yıllardır yıkımı yönünde mahkeme kararı bulunan Tulumba Köprüsü’nün Büyükşehir Belediyesi tarafından yıkılarak, yerine battı-çıktı yapılmasının kentin trafik sorunun çözmeyeceği gibi sorunları artıracak yanlış bir proje olduğu yönündeki iddialar, Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından yalanlandı. Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan yazılı açıklamada, Tulumba Köprüsü Battı-Çıktı Projesi’ne yönelik eleştirilere yanıt verilerek, asılsız açıklamalarla kamuoyunun yanıltıldığı öne sürüldü.
Kentin ana arteri Gazi Mustafa Kemal Bulvarı üzerinde bulunan ve tüm karşı çıkmalara rağmen 1998 yılında yapılan Tulumba Köprülü Kavşağı ile ilgili tartışmalar sürüyor. Büyükşehir Belediyesi’nin uygulamaya koyduğu yeni proje kapsamında köprünün yıkılmasıyla birlikte başlayan tartışma ve eleştirilere, Mersin Büyükşehir Belediyesi’nden yanıt geldi. Belediyeden yapılan yazılı açıklamada, Ulaştırma Uzmanı, Yüksek Mühendis Serdal Kuyucuoğlu’nun 5 Ağustos Çarşamba günü düzenlediği basın toplantısında dile getirdiği eleştirileri ve iddiaların, kamuoyunu yanıltmaya yönelik olduğu kaydedildi.
ELEŞTİRİLER DİKKATE ALINDI
Ulaşım sorununun kent merkezinin en önemli sorunlarından biri olduğu belirtilen açıklamada, gerek kent merkezindeki trafik sorununun çözümü gerekse yıkımı konusunda mahkeme kararı bulunan, birçok ölümlü ve yaralanmalı kazaya sebep olan 500 metre uzunluğundaki Tulumba Köprüsü’nün yıkılarak yerine hem görüntü kirliliğini kaldıracak hem de kavşaktaki trafiğin akıcı bir şekilde ve ışıksız sirkülasyonunu sağlayacak çözüm arandığı ifade edildi. Bu kapsamda yapılan geniş katılımlı çalışmaların anımsatıldığı açıklamada, projelerle ilgili bilgi paylaşımı yapılmadığı yönündeki eleştirilerin aksine, Tulumba Kavşağı ile ilgili olarak avan projenin kamuoyu ile paylaşıldığı, bazı meslek odalarından gelen eleştirel ve bilgi edinme amaçlı yazılara da cevap verilerek bu yöndeki yapıcı öneri ve eleştirilerin de değerlendirildiği kaydedildi.
“ELEŞTİRİLER KAMUOYUNU ALDATMAYA YÖNELİK”
Kuyucuoğlu’nun avan proje üzerinden eleştiri yaptığı dile getirilen açıklamada, “Tulumba Kavşağı Projesi’nin avan proje kısmında bizim de malumumuz olan ve düzeltilerek, yapım projesinde her detayı gözden geçirilerek hazırlanan kısımlarla ilgili eleştiriler yapmak ulaşım uzmanı olduğunu söyleyen birine yakışmamıştır. Ulaşım uzmanı olduğunu söyleyen biri tarafından avan proje ile ilgili bu denli bir açıklama yapmanın Mersin kamuoyunu aldatmaya yönelik olduğunu tüm halkımızın bilmesini isteriz. Yapım projesinde malum kişinin eleştirdiği bölümlerin hiçbiri bulunmadığı gibi trafiği rahatlatacak çok fazla detaya yer verilmiştir” denildi.
Tulumba Köprüsü’nün yıkılmasına dair kararın, Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 12 Aralık 2014 tarih ve 742 sayılı kararıyla, Tulumba Kavşağı’nda yapılacak yeni düzenlemenin İmar Planı’na işlenmesine dair kararın da 13 Şubat 2015 tarih ve 164 sayılı kararıyla oybirliği ile alındığına işaret edilen açıklamada, “Alınan bu kararlar öncesinde gerek Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Burhanettin Kocamaz tarafından gerekse ilgili daire başkanlıkları ve elemanları tarafından meclise, komisyonlara ve meclis toplantısını izlemeye gelen vatandaşlara gerekli bilgilendirme yapılmıştır” ifadeleri kullanıldı.
“GMK, OKAN MERZECİ VE ADNAN MENDERES BULVARLARI, 52 ADET KAVŞAK DÜZENLEMESİ İLE SENKRONİZE HALE GETİRİLEREK TRAFİK RAHATLATILACAK”
Mersin merkez ilçelere ait 2012 yılında onaylanan Ulaşım Master Planı’nın, Büyükşehir sınırlarının genişlemesiyle diğer ilçeleri de kapsayacak şekilde yenilenmesi gerektiği ifade edilen açıklamada, Revizyon Ulaşım Master Planı ile ilgili çalışmalar yüklenici firma tarafından devam ettiği bildirildi. İlk 2 raporun teslim edildiği çalışmalarda, 30 Ağustos 2015 itibarıyla merkez ilçelerdeki tüm kavşaklarla ilgili raporun da teslim edileceği, Ulaşım Master Planı Revizyonu her haliyle tamamlandığında kamuoyu ve sivil toplum örgütleriyle paylaşılacağı ifade edildi.
Büyükşehir Belediyesi’nin kent trafiğini rahatlatmak için yapılacak çalışmalara da yer verilen açıklamada, şunlar kaydedildi: “Ulaşım Master Planı çerçevesinde Tulumba Battı-Çıktı Kavşağı’nın da içinde bulunduğu 3 ana arter (GMK, Okan Merzeci ve Adnan Menderes Bulvarları) 52 adet kavşak düzenlemesi ile senkronize hale getirilerek kent merkezinde trafik rahatlatılacak, yapılacak katlı kavşak ve battı-çıktılar ile sorun tamamen çözülmüş olacaktır. Tulumba Kavşağı Projesi sadece buraya ait noktasal bir çözüm değil, raylı sistem (monorail) ile uyumlu ve çevresindeki diğer kavşaklarla senkronize bir bütünün sadece bir parçasıdır. Tulumba Battı-Çıktı Kavşağı yapım ihalesi ile ilgili bilgilere Elektronik Kamu Alımları Platformu’ndan (EKAP) isteyen herkes ulaşabilir. Ayrıca yaklaşık maliyet ihale bedeli ile ilgili bilgiler gerek 25 Mayıs 2015’te gerçekleştirilen temel atma töreni esnasında Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Burhanettin Kocamaz tarafından açıklanmış olup gerekse şantiye alanı çevresinde bilgilendirme tabelaları ile kamuoyuna açıkça ilan edilmiştir.”
Tulumba Battı-Çıktı Kavşağı’nın yaklaşık maliyetinin 14 milyon 548 bin 760 TL olduğu bilgisi verilen açıklamada, ihalede 10 milyon 719 bin 328 TL ile en düşük teklifi veren Akkoza-Karaca İnşaat Ortaklığı’na işin ihale edildiği belirtildi.
“ÖNCEKİ YÖNETİME EN UFAK BİR ELEŞTİRİDE BULUNMAMASI MANİDAR”
Tulumba Köprüsü ile ilgili 1998 yılında ilk davayı açtığını belirten Kuyucuoğlu’na eleştirilerin de yöneltildiği açıklamada, Kuyucuoğlu’nun, geçmiş 15 yıl boyunca hiçbir şey yapmayan önceki yönetime en ufak bir eleştiride bulunmamasının manidar olduğu vurgulandı. Açıklamada, “Eleştirilerinin yeni yönetim döneminde olmasının sebebi Cumhuriyet Halk Partisi’nden milletvekili adayı olması mıdır? CHP yönetimi döneminde mahkeme kararları dahi uygulanmazken acaba hangi eleştirileri belediyeye yöneltmiştir? 2001/2143 sayılı Danıştay 6. Dairesi Kararı ile yıkımı kesinleşen Tulumba Köprüsü’nün yıkımını yapmayan 30 Mart 2014 öncesi yönetime neden yıkımı yapmadığı konusunda en ufak bir eleştiride bulunulmuş mudur? Tulumba Köprüsü’nün yıkılması ‘mahkeme kararı’ gereğidir ve Mersin halkı tarafından memnuniyetle karşılanmaktadır. Bu nedenle Serdal Kuyucuoğlu’nun yıkım ile ilgili eleştirileri sadece sığ bir muhalefet anlayışının sonucu olarak değerlendirilmelidir” ifadelerine yer verildi.
“UCUZ SİYASET YERİNE ELEŞTİRİLERİNİ BELEDİYEYE ULAŞTIRSIN”
Kuyucuoğlu’nun, ‘büyük göbekli kavşaklar’ önerisine ise şu yanıt verildi: “Amerika, Japonya, Almanya gibi ülkeler katlı kavşak, battı-çıktı ve ışıklı düzenlemeler ile trafik sorununu çözerlerken, büyük göbekler ile sorunun çözülebileceğini savunan ve ulaşım uzmanı olduğunu söyleyen birisine, yıllardır büyük göbekli kavşaklar ile trafiğin çilesini çeken Mersin halkının söyleyeceği çok şey olduğu aşikardır. Ayrıca bir sade vatandaşın bile kolaylıkla erişebileceği veya edinebileceği bilgiler için sanki saklanan gizlenen bir şey varmış gibi basın önünde “Büyükşehir Belediye Başkanı’ndan açıklama bekliyoruz, Büyükşehir Belediye Başkanı’na soruyoruz” türünde feveranlarda bulunmasının zorlama bir muhalefet ve aday adaylığı ile kendisini kamuoyu önünde ön plana çıkarma çabalarından başka anlam taşımayacağı açıktır. Temennimiz ucuz siyaset yaparak ve avan proje üzerinden belediyemizi eleştirmek yerine uygulama projesi üzerinden varsa eleştirilerini belediyemize ulaştırmasıdır.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!