IHA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 18, 2016 16:09
MANİSA VALİLİĞİ İL BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ BÜNYESİNDE FAALİYET GÖSTEREN BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ’NE (BİMER) 2015 YILINDA TOPLAM 22 BİN 540 BAŞVURU İŞLEMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ. BAŞVURULARIN 9 BİN 74’Ü MANİSA VALİLİĞİ BİMER’DE, 13 BİN 466’SI İSE ALT BİRİMLERDE İŞLEM GÖRDÜ.
Manisa Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) 2015 yılında toplam 22 bin 540 başvuru işlemi gerçekleştirildi. Başvuruların 9 bin 74’ü Manisa Valiliği BİMER’de, 13 bin 466’sı ise alt birimlerde işlem gördü.
Manisa Valiliği BİMER’de işlem gören 9 bin 74 başvurunun bin 247’si şahsen, telefon, posta, e-posta ve faks yoluyla doğrudan Manisa Valiliği BİMER’e yapılırken, 7 bin 827’si öncelikle Başbakanlığa yapılarak gereği için Manisa Valiliğine iletilen başvurulardan oluştu. İşlem yapılan 6 bin 794 başvurudan 6 bin 656’sı sonuçlandırıldı. Yazışma değerlendirme sürecinde 112 başvuru, soruşturma inceleme aşamasında ise 26 başvuru bulunuyor. İşlemi sonuçlandırılarak kapatılan 6 bin 656 başvurudan 6 bin 47’sine cevap verilirken, mevzuata uygun olmayan 61, mükerrer olan 109, ilgili kurumca işlem yapılan 372, görüş öneri olarak gelen 67 başvuru işleme alınmadı. Cevap verilen 6 bin 47 başvurudan 3 bin 952’sine e-posta, bin 161’ine posta, 717’sine telefon ile cevap verilirken 217 kişiye de ulaşılamadı. 2015 yılında yapılan BİMER başvurularından 238’ini bilgi edinme başvuruları oluşturuyor ve bu başvurular işlem yapılmak üzere 313 alt birime yönlendirildiği bildirildi.
Başvurular genellikle maddi yardım, işe yerleşme, sosyal güvenlik, çalışma ilişkileri, sağlık, eğitim ve tüketici sorunları konularında yoğunlaştı. Vatandaşlar kamu hizmetlerine ilişkin talep, şikayet ve önerilerinin yanı sıra kamu hizmetinden duydukları memnuniyeti de BİMER aracılığıyla ilgili kurumlara iletti.
Manisa Valiliği’nden yapılan açıklamada, şu ifadelere yer verildi:”Vatandaşların müracaatlarını her zaman ve her yerden yapabilmesini, müracaatlara hızlı, etkin ve daha ekonomik cevap verilebilmesine imkan sağlayan,kamu hizmetlerinin vatandaş tarafından denetlenmesinde etkin bir rol oynayan, bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulaması olan BİMER,24 Şubat 2006 tarihinden itibaren uygulanmaya başladığı on yıllık sürede halkın büyük güvenini kazandı. BİMER, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun, Kamu Görevlileri Etik Kurulu’na yapılacak müracaatlar ile İnsan Hakları İhlallerine ilişkin müracaatlar BİMER’e yapılabilmektedir. Bu arada, BİMER Alo 150 hattının bazı vatandaşlar tarafından gereksiz yere aranarak BİMER personeli ve hattının meşgul edildiği görülmektedir. Bu durum gerçek ihtiyaç sahiplerine gerektiği şekilde ve zamanında hizmet verilmesini engellediğinden vatandaşlar tarafından gereksiz arama yapılmaması önem arz etmektedir.”