Güncelleme Tarihi:
MANİSA Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) 2017 yılının ilk 6 ayında çoğunluğu yol bakımı, yemek, barınma, yardım, iş ile SGK konularında olmak üzere 4 bin 169 başvuru yapıldı.
Manisa Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren BİMER'e sosyal yardım, iş, şikayet, çevre, SGK ve sağlık gibi konularda olmak üzere ilk 6 ayda toplam 4 bin 169 başvurunun olduğu açıklandı. BİMER Sorumlu İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Şehriban Yıldırım, 2017 yılının ilk altı ayında yapılan başvuruların 3 bin 295'nin internet ortamından, 751'ninin telefonla, 96'sının mektup ve 27'sinin ise şahsen yapıldığını dile getirdi. Yıldırım başvuruların 2 bin 505'inin çeşitli konularda şikayet, 83'ünün görüş, 1098'inin istek, 349'unun ihbar, 134'ünün ise bilgi edinme olduğunu ifade ederek, yapılan başvurulara tek tek geri dönüş yapıldığını ve başvuruların ilgili kurumların birimlerine aktarıldığını ifade etti. BİMER Alo 150 hattının gereksiz yere aranarak BİMER personeli ve hattının meşgul edilmemesi gerektiğini vurgulayan Yıldırım, kayıt altına alınan müracaatların o ilin valiliğindeki yetkili tarafından kaymakamlık, il müdürlüğü veya bölge müdürlüğüne sistem üzerinden gönderildiğini kaydetti. Alo 150 numarasına yapılan müracaatın herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendirmesi durumunda sistem üzerinden yanıt verildiğini belirten Yıldırım, "Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir. BİMER Alo 150 Hattı'nın gereksiz yere aranmaması gerekir. Çünkü bu durum gerçek ihtiyaç sahiplerine gerektiği şekilde ve zamanında hizmet verilmesini engellediğinden vatandaşlar tarafından gereksiz arama yapılmaması önem arz ediyor" diye konuştu.
İlker KILIÇASLAN / MANİSA, (DHA)
FOTOĞRAF