Güncelleme Tarihi:
MANİSA Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) ilk altı ayda 13 bin 325 başvuru olduğu açıklandı. Başvuruların çoğunluğunun iş, işveren ve SGK ile ilgili şikayetlerle sosyal yardım konuları olduğu belirtildi.
BİMER Manisa'da sosyal yardım, iş, şikayet, çevre, SGK ve sağlık gibi konularda olmak üzere ilk altı ayda toplam 13 bin 325 başvurunun olduğu açıklandı. BİMER Sorumlu İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Şehriban Yıldırım, geçen haziran ayı sonu itibariyle çeşitli kamu kurum ve kuruluşlardan yapılan başvurularla birlikte kuruma 5 bin 430 kişinin şahsen, telefon, posta, e-posta ve fask yoluyla kendilerine başvurduğunu, 13 bin 466'nın ise Başbakanlığa direk yapılarak kendilerine gönderilen başvurular olduğunu dile getirdi. Yapılan başvurulandan 33'ünün şuanda soruşturma ve inceleme aşamasında olduğunu, 4 bin 684 başvurunun sonuçlandırıldığını, 337 başvurunun ise işleme alınmadığını ve geri kalan başvuruların şuanda değerlendirme aşamasında olduğunu ifade etti. Yıldırım ayrıca, başvuruların 580'inin ise Bilgi Edindirme Kanunu çerçevesinde yapılan başvuru olduğunu söyledi.
BİMER Alo 150 hattının gereksiz yere aranarak BİMER personeli ve hattının meşgul edilmemesi gerektiğini söyleyen Yıldırım, kayıt altına alınan müracaatların o ilin valiliğindeki yetkili tarafından kaymakamlık, il müdürlüğü veya bölge müdürlüğüne sistem üzerinden gönderildiğini kaydetti. Alo 150 numarasına yapılan müracaatın herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendirmesi durumunda sistem üzerinden yanıt verildiğini belirten Yıldırım, "Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir. BİMER Alo 150 Hattının gereksiz yere aranmaması gerekir. Çünkü bu durum gerçek ihtiyaç sahiplerine gerektiği şekilde ve zamanında hizmet verilmesini engellediğinden vatandaşlar tarafından gereksiz arama yapılmaması önem arz ediyor" diye konuştu.
İlker KILIÇASLAN / MANİSA, (DHA)
FOTOĞRAF