Malatya Emniyeti’nden Dolandırıcılık Uyarısı

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2015 14:49

Malatya Valiliği kontör dolandırıcılığı ve bilişim suçlarının arttığını belirterek, vatandaşların dikkatli olmaları konusunda uyardı.
Malatya Valiliği tarafından yapılan yazılı açıklamada, kontör dolandırıcılarının yanı sıra son zamanlarda bilişim sistemleri aracılığıyla banka ve kredi kart bilgilerinin ele geçirilmesi veya bu kartların kopyalanarak dolandırıcılık yapılması olaylarının arttığına dikkat çekilerek, vatandaşlar uyarıldı. Açıklamada, “Günümüzde teknolojik alanlarda gerçekleşen yenilikler ve gelişmelere bağlı olarak suç örgütlerince kullanılan metotlar da bu yeniliklere bağlı olarak değişip gelişmektedir. Cep telefonlarına kontör yükletmek suretiyle dolandırıcılık yapılması ile başlayan bu yöntemlere ek olarak kendini hakim, savcı, polis gibi tanıtan dolandırıcılar vatandaşlardan, kendi hesaplarına para transferi yapmalarını isteyerek devam etmiştir. Son günlerde ise bilişim sistemleri aracılığı ile banka veya kredi kart bilgilerinin ele geçirilmesi veya bu kartların kopyalanarak dolandırıcılık yapılması şeklinde yeni yöntemler kullanılmaya başlanmıştır. Son zamanlarda dolandırıcılar, vatandaşlarımızı 444 ve +90 850 kodlu telefonlarla banka müşteri hizmetleri numaralarına benzeyen telefon numaraları ile arayarak kendilerini banka veya çağrı merkezi çalışanı gibi tanıtıp, ‘Daha önce yapmış olduğunuz hayat sigortası için yaptığınız ödemelerin bir kısmını tekrar iade edeceğiz. Yaptırdığınız sağlık sigortasının bugün son günü, tekrardan yeniletmezseniz yüklü bir miktar ceza işlemi uygulanacak. Kredi kartınızdan kesilen kart kullanım aidatlarını size tekrar iade edilecek.’ Benzeri söylemlerle inandırıcılığı da arttırmak adına kart numaralarının son 4 hanesi gibi kolayca ulaşılabilen bilgileri de söyleyerek, vatandaşlarımızı banka görevlisi olduklarına ikna edip elde edilen kişisel bilgilerle banka müşterisi olan vatandaşların kredi kartı bilgileri ile alışveriş yaptıkları tespit edilmiştir. Bu işlem neticesinde yapılan alışveriş ücretleri vatandaşlarımızın hesap ekstrelerine yansıyarak mağdur edilmektedir” ifadelerine yer verildi. Hiçbir banka görevlisi veya kamu görevlisinin kart bilgisi istemediğinin vurgulandığı açıklamada, “Özellikle SMS onayı gerekmeksizin sadece kart sahibinin adı soyadı, kart numarası, kartın son kullanım tarihi ve kartın arka yüzünde bulunan 3 haneli güvenlik numarası ile de alışverişe imkan veren web siteleri de bulunmaktadır. Bu şekilde son zamanlarda, telefonda vatandaşlarımızı banka ya da kamu görevlisi olarak ikna ederek, alışveriş için yeterli olan bilgileri temin ettikten sonra sanal POS üzerinden yapılan alışverişler neticesinde gerçekleşen dolandırıcılık olaylarında artış tespit edilmiştir. Halkımızın bu tür dolandırıcılık olayları ile mağdur olmamaları için aşağıda sıralanan uyarıları dikkate almaları önem arz etmektedir. Hiçbir banka görevlisi veya kamu görevlisi kart bilgilerinizi (kart numarası, kartın arka yüzündeki 3 haneli güvenlik numarası, SMS şifresi vb.) sizden talep etmez. Zira bütün bilgileriniz banka sistemlerinde kayıtlıdır ve banka görevlilerinin dahi görmemesi gereken (Şifre vb.) bilgileriniz gizli tutulur.
Banka veya çağrı merkezi görevlisi gibi arayarak sizden kişisel bilgilerinizi, kart numaranızı, kartınızın son kullanma tarihi, özellikle arka yüzdeki 3 haneli güvenlik numaranızı ve telefonunuza gelen banka onay mesajlarını (SMS) öğrenmek isteyen şahıslara itibar etmeyiniz, banka personeli dahil hiç kimseyle paylaşmayınız. Bu şifreyi telefonda tuşlamayınız. Kartınızla yaptığınız alışverişler sonrasında iş yerinden tarafınıza verilen alışveriş sliplerini (işlem sonrası POS makinasından çıkan fiş) gelişi güzel atmayınız. Kendiniz imha ediniz. Unutmayınız ki sliplerin üzerinde kart sahibinin ismi, kartın son 4 hanesi ve kart türü (Master/Visa) yazmaktadır.
Cep telefonunuza gelebilecek, ‘Sayın müşterimiz hesabınızda şüpheli işlem hareketi olmuştur kontrol etmek için linke tıklayınız’ şeklinde mesajları dikkate almayınız. Mesajdaki link adresine tıklamayınız. Şüphelendiğiniz durumlarda ilgili bankanın müşteri temsilciliğini arayınız” denildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!