Güncelleme Tarihi:
KONYA (AA) - METİN BOLAT - Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç, özel günlerde yapılan indirimlerin çoğunda fiyatların önce yükseltildiğini sonra da yüksek fiyat üzerinden indirim yapılarak tüketicinin kandırıldığını söyledi.
Dinç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yılbaşında bankalar ve mağazaların bugünleri adeta bir tüketim günü haline çevirmeye çalıştığını belirtti.
Bir gecelik yılbaşı için alınan şeylerin uzun süre borcunun ödenebildiğini, tüketim çılgınlığının yaşandığını ifade eden Dinç, sanki kişinin yeni bir telefona ya da başka bir şeye ihtiyacı varmış gibi "yeni yıla yeni telefonla girin" gibi reklamların olduğunu dile getirdi.
"Yılbaşı çiçekleri" adı altında satış yapıldığını aktaran Dinç, "O gecenin ardından düşünüldüğünde bir sürü para çöpe gidiyor. Tüketici bilinçaltına yerleştirilen bir takım mesajlarla alışverişe yönlendiriliyor. Tüketici parası yoksa bile taksitlerle borçlanarak harcama yapıyor. Bu konuda dikkatli olunmalıdır" diye konuştu.
- Hediyeler bütçeyle orantılı olmalı
Yılbaşı gibi özel günlerde yapılan promosyonların göz boyamaktan başka bir şey olmadığını vurgulayan Dinç, şöyle devam etti:
"Özel günlerde yapılan indirimlerin çoğunda fiyatlar önce yükseltiliyor sonra da yüksek fiyat üzerinden indirim yapılarak tüketici kandırılıyor. Hediyeler kişilerin bütçesiyle orantılı olmalıdır. Bir şey ihtiyaç olduğunda alınmalıdır. Alışveriş merkezleri pazar yerine dönüştürülüyor. Tüketici, ihtiyaç kadar alışveriş yapmadığında, ekonomisini koruyamadığında, her reklama aldandığında kişisel olarak iflas edebilir. İhtiyaç olunmayan bir şey alındığında bir kuruşa bile satılsa kişi için lüzumsuz ve pahalıdır. Tüketici, kampanyalara gözünü kapatarak hiçbirine itibar etmemelidir. Yılbaşı kredisine aldanıp gelecek ipotek altına alınmamalıdır."
Dinç, yılbaşı gibi özel günlerde yapılan indirimlerde kelime oyunlarının ön plana çıktığını, tüketicinin bu tür oyunlara gelmemesi gerektiğini kaydetti.