Hedef Pazar Seçimi Ve Araştırması Projesinde İmzalar Atıldı

Güncelleme Tarihi:

Hedef Pazar Seçimi Ve Araştırması Projesinde İmzalar Atıldı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2015 14:37

HEDEF PAZAR SEÇİMİ VE ARAŞTIRMASI PROJESİ İMZA TÖRENİ KTO BAŞKANI SELÇUK ÖZTÜRK, KTB BAŞKANI HÜSEYİN ÇEVİK, KSO BAŞKANVEKİLİ VELİ TEKELİOĞLU, EY TÜRKİYE DANIŞMANLIK YÖNETİCİSİ GÖKHAN GÜMÜŞLÜ VE KONYA İHRACATÇI FİRMA TEMSİLCİLERİNİN KATILIMI İLE KONYA TİCARET ODASI’NDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

Hedef Pazar Seçimi ve Araştırması Projesi imza töreni KTO Başkanı Selçuk Öztürk, KTB Başkanı Hüseyin Çevik, KSO Başkanvekili Veli Tekelioğlu, EY Türkiye Danışmanlık Yöneticisi Gökhan Gümüşlü ve Konya ihracatçı firma temsilcilerinin katılımı ile Konya Ticaret Odası’nda gerçekleştirildi.
Ekonomi Bakanlığı desteğiyle, Konya Ticaret Odası (KTO), Konya Ticaret Borsası (KTB) ve Konya Sanayi Odası (KSO) ve EY (Ernst & Young) işbirliğiyle yürütülecek proje ile belirlenen 8 ana sektör için dünyadan 130 ülkede araştırma yapılarak hazırlanacak rapor Konyalı ihracatçı firmaların bilgisine sunulacak. Törenin açılışında konuşan KTO Başkanı Selçuk Öztürk, “30 yıl önce tarım şehri olarak bilinen Konya bugün dünyaca tanınan üretim ve ticaret merkezi olmuştur. Türkiye son 13 yılda ihracatını 5 kat artırırken Konya aynı dönemde 15 kat artırarak dünya çapında bir başarı öyküsüne imza atmıştır. 2001 yılında sadece 100 milyon dolar olan ihracatımız bugün 1,5 milyar dolar barajını aşmıştır. 13 yıl önce Türkiye ihracatından aldığımız pay binde 3 iken bugün bu rakamı yüzde 1,1’e çıkardık. Şu an ihracatta bulunduğumuz yeri yeterli görmüyoruz. 2 milyon nüfusa sahip Konya’nın ihracatını kişi başı ihracat rakamlarına göre değerlendirirsek Türkiye ortalamasına göre bu rakam 4 milyar doların üzerinde olmalıydı. Diğer taraftan dünya ekonomilerindeki gelişmeye göre dünya ticareti sürekli gerilemektedir. Türkiye’nin ihracatında da bu gerileme görülmektedir. Konya’nın ihracatı 2015’in ilk çeyreğinde yüzde 8 azalmasına rağmen Türkiye sıralmasında 13’ncülüğe yükseldik Türkiye ihracatından aldığımız pay da yüzde 1.1’e çıktı. Görülüyor ki ihracatta önümüzdeki iller bizden daha fazla ihracat kaybı yaşıyor. Konya olarak önümüzdeki 10 yıl içinde Türkiye ihracatından yüzde 3 pay alacak potansiyele sahibiz. Bu hedefi gerçekleştirmek için KTO olarak sistematik bir şekilde ihracatımızı artırmaya yönelik girişimlerde bulunuyoruz. Geçtiğimiz ay içerisinde 58 ülkeden 300 bine yakın ziyaretçinin katılımı ile tarım ve tarımsal mekanizasyon sektöründe Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ise 3. büyük fuarını gerçekleştirdik. Son dört yılda sayısı bine yakın üyemizi yurt dışı fuar organizasyonlarıyla, yurt dışı B2B organizasyonlarıyla yabancı iş adamlarıyla buluşturduk. Mayıs ayı başında otomotiv yedek parça sektöründe 21 üyemizle Cezayir ve Fas’ta B2B organizasyonuna katılacağız. Bugün de uzun bir dönemi ile çalışmalarını sürdürdüğümüz yeni bir hizmetimizi hayata geçiriyoruz. Odamız tarafından yaklaşık bir yıl önce ilimizde imalat ve ihracat yapan firmalarımıza yurt dışında kolay hedef pazar bulmaları konusunda bir çalışma başlattık. Bu çalışmaya sektörlerinde ihracat konusunda tecrübe ve deneyim sahibi ilgili sektör temsilcileri davet edilerek onların fikir ve önerileri alınmıştır. Yapılan istişare toplantılarının sonunda Ekonomi Bakanlığı destekli ‘Yurt Dışı Pazar Araştırması ve Sektörlere Göre Hedef Ülke Tespit’ raporu hazırlatılmasına karar verilmiştir. Çalışma ile; belirlenen 8 ana ve 48 alt sektör için dünyadaki bütün ülkeler ayrı ayrı taranacak, aktif ithalat yapan ülkeler ile potansiyel ithalatçı ülkeler tespit edilecektir. Araç Üstü Ekipmanları, Ayakkabı-Tekstil ve Malzemeleri, Gıda, Makine, Ofis Mobilyaları, Otomotiv Yedek Parça, Plastik ve Tarım Makinaları olmak üzere 8 ana sektörün 48 alt sektöründe hazırlanacak raporlarla Konyalı ihracatçıların ürünlerini doğru hedef pazarlara ulaştırmaları sağlanacak. Projemizin maliyetinin yüzde 70’i Ekonomi Bakanlığı’ndan karşılanacak. Üyelerimiz bu projeden tamamen ücretsiz faydalanacak. EY Türkiye Danışmanlık firmasının dünyada 150 ülkede ortağı bulunması dolayısıyla faydalı bir işbirliği sağlanacağına inanıyorum” şeklinde konuştu.
Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik de, “Türkiye’nin ithalatını azaltacak, ihracatını artıracak alanlara odaklanılmalı ülkemizde aramalı üretimini yapılabilir hale getirmeliyiz. Hedef pazar seçimi ve araştırması ekonomi açısından önemli ufuklara ve gelişmelere vesile olacaktır” dedi.
KSO Başkan Yardımcısı Mustafa Veli Tekelioğlu ise, Türkiye’nin de, Konya’nın da Avrupa’ya, Ortadoğu’ya, Balkanlara ve dünyanın pek çok coğrafyasına kolay ulaşabileceği stratejik bir coğrafyasının olduğunu ve bu avantajın mutlaka iş dünyası tarafından kullanılması gerektiğini söyledi. Konya sanayisindeki gelişmelerin sevindirici olduğunu ifade eden Tekelioğlu, iş dünyasına özellikle yurt dışı organizasyonları iyi takip etmeleri ve Hedef Pazar Seçimi ve Araştırması çalışmasına destek vermeleri çağrısında bulundu.
EY (Ernst & Young) Türkiye Danışmanlık Yöneticisi Gökhan Gümüşlü de, “Konya çok hızlı büyüyen bir şehrimiz, rakamlar da bunu göstermektedir. Ortalamanın üzerinde büyüyen Konya hedeflerine ulaşacak potansiyele sahiptir. Projemiz, Konyalı firmaların, hedefe odaklanmasını, doğru pazarlara kanalize olmalarını sağlayacak” dedi.
Konuşmaların ardından KTO Başkanı Selçuk Öztürk ve EY Türkiye Danışmanlık Yöneticisi Gökhan Gümüşlü Hedef Pazar Seçimi ve Araştırması sözleşmesini karşılıklı olarak imzaladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!