Hastanelerde ‘Hastamdan bilgi alamıyorum’ devri sona eriyor

Güncelleme Tarihi:

Hastanelerde ‘Hastamdan bilgi alamıyorum’ devri sona eriyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2016 13:12

Hastanelerde ‘Hastamdan bilgi alamıyorum’ devri sona eriyor

Haberin Devamı

KONYA, (DHA) - HASTANELERİN yoğun bakım servisleri ile ameliyathane önlerinde hastalarından haber almak için çabalayan hasta yakınlarının sıkıntılarını dikkate alan Sağlık Bakanlığı yeni bir projeyi hayata geçirerek bu sorunu ortadan kaldırmayı hedefliyor. Konya’nın da aralarında bulunduğu yedi ilde pilot uygulama olarak başlatılan ‘Yoğun bakım üniteleri ve ameliyathane önlerinde hasta yakını bilgilendirme sistemi’ projesi ile artık hasta yakınları hastalarının sağlık durumlarını anlık olarak takip edebilecek. Bu iş için özel olarak görevlendirilen sağlık çalışanlarından hızlı bir şekilde bilgi alabilecek. 

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Konya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. M. Ali Eryılmaz, “Sağlık Bakanlığımızın ve kurumumuzun istekleri doğrultusunda hastanemizde uygulamaya başladığımız proje ile artık hasta yakınlarımız hiçbir aracı kullanmaksızın yoğun bakımda yatan hastalarının son durumlarını kendileri öğrenebilecek ve endişelerini giderebilecekler” dedi. Başhekim Eryılmaz, şunları söyledi: 

“Bu proje hastanemizde uygulanmaya başlamadan önce yoğun bakımda yatan hastalarla ilgili olarak günde iki veya üç defa belirlenmiş olan saatlerde yoğun bakım sorumlu doktorumuz yoğun bakımdan dışarı çıkarak orada kendisini bekleyen hasta yakınlarına bilgilendirmelerde bulunuyordu. Proje kapsamında ise başlatmış olduğumuz yeni uygulama ile yoğun bakım ünitelerinde özel bir sekretarya birimi kurduk ve nezih bir oda oluşturduk. Yatan hastası hakkında bilgi almak isteyen hasta yakınlarımız bu sekretarya da görevli olan sağlık çalışanımıza hastasının ismini söyleyerek başvuru yaptıkları zaman sekreterimiz hasta ile ilgili dosyaya ulaşarak doktoruna gerekli bilgileri veriyor. Bu aşamadan sonra doktorumuz yoğun bakım içerisinde özel olarak oluşturduğumuz alanda hasta yakını ile bire bir görüşme yaparak hastası hakkında merak ettiği sorulara cevap veriyor ve bilgilendirmede bulunuyor.” 

Konya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Prof. Dr. Mehmet Koç’da hastalardan gelen şikâyet ve taleplerin dikkate alınarak böylesine önemli bir konunun üzerine gidildiğini ve güzel bir proje ile sorunun ortadan kaldırılmaya çalışıldığını belirterek “Eğitim ve Araştırma hastanemizde başlattığımız projeden hızlı bir şekilde olumlu geri dönüşler almaya başladık. İnşallah bu projenin başarılı olması durumunda birliğimize bağlı tüm sağlık tesislerimizde projeyi hayata geçireceğiz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!