"Tüketici Hakem Heyeti Uygulamaları" semineri

Güncelleme Tarihi:

Tüketici Hakem Heyeti Uygulamaları semineri
Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2016 18:02

- Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetim Genel Müdür Yardımcısı Dilber:- "2014'te 5,5 milyon olan tüketici şikayet sayısı, geçen yıl 3 milyona düşmüştür. Bunun ilerleyen zamanlarda daha da azaldığını göreceğiz"

Haberin Devamı

KOCAELİ (AA) - Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetim Genel Müdür Yardımcısı Avni Dilber, "2014'te 5,5 milyon olan tüketici şikayet sayısı, geçen yıl 3 milyona düşmüştür. Bunun ilerleyen zamanlarda daha da azaldığını göreceğiz." dedi.

Kocaeli Ticaret Odası ve Ticaret İl Müdürlüğü iş birliğiyle "Tüketiciyi Koruma Haftası" dolayısıyla "6502 sayılı Tüketici Kanunu ve Tüketici Hakem Heyeti Uygulamaları" semineri düzenlendi.

Dilber, Kocaeli Ticaret Odası'ndaki seminerde, hem tacir hem esnaf hem de vatandaşın korunduğu bir kanun yapıldığını söyledi.

Kanunla, günün şartlarına ve Avrupa'daki uygulamalara hızlı şekilde ayak uydurulduğunu ifade eden Dilber, şöyle konuştu:

"Ahilik'te haksızlığa yer yoktur. Dünyada 1965'e kadar, Türkiye'de ise 1982 Anayasası'na kadar devletin yerine esnaf teşkilatı tüketiciyi korudu. Anayasa zayıf olan tarafı koruma görevini devlete verdi. Devlet bunun için kurullar kurdu. Amaç, zayıf tarafın güçlüler karşısında korunmasaydı. Maalesef günümüz rekabetinde güçlü olan zayıfı ezdi. Bu yüzden devlet ortaya girdi. Devlet bu yüzden vardır. Bu alanda da varlığını gösterdi ve bundan sonra da göstermeye devam edecek."

Haberin Devamı

Dilber, 2012'de 150 bin olan tüketici hakem heyetine başvuru sayısının, 2014'te 5 milyon 545 bine ulaştığına dikkati çekti.

Tüketiciye haksızlık yapan büyük çaptaki firmaların, devletin varlığını hissederek bunları azaltmaya başladığını belirten Dilber, "2014'te 5,5 milyon olan tüketici şikayet sayısı, geçen yıl 3 milyona düşmüştür. Bunun ilerleyen zamanlarda daha da azaldığını göreceğiz. Amacımız buydu. Yeni yasada bunları öngördük ve sonuç aldık." ifadelerini kullandı.

Dilber, "Bizde maalesef ne vatandaşa saygılı bir alışveriş kültürü gelişmiş ne de tam olarak dürüst bir tüketici profilini kazanmışız. Bunların oturmaya başladığı gün, biz de arzu ettiğimiz düzeye ulaşacağız. Kanun, haksızlıkların önüne geçen kanundur." diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!