Güncelleme Tarihi:
KIRŞEHİR (AA) - Kırşehir Valisi Necati Şentürk, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne geçen yıl yapılan 332 bin 451 çağrının yüzde 84'ünü gereksiz çağrının oluşturduğunu söyledi.
Şentürk, 112 Acil Servis Günü dolayısıyla Aşıkpaşa Mahallesi'ndeki 112 Acil Çağrı Merkezi'ni ziyaret ederek, personeli kutladı ve çalışmalar hakkında yetkililerden bilgi aldı.
Acil durumların tek merkezden koordine edilmesi amacıyla jandarma, emniyet, sağlık, itfaiye ve AFAD birimlerinin çağrıları, 112 Acil Çağrı Merkezi'nden yanıtladığını belirten Şentürk, "Çeşitli acil çağrılar bu merkezimize intikal ediyor. Sağlanan koordine sayesinde, acil durumlara merkez tarafından personel ve araç sevk ediliyor" dedi.
Şentürk, merkezde 74 personelin 24 saat esasına göre hizmet verdiğini vurgulayarak, şöyle devam etti:
"29 ambulansımızla vatandaşımıza hizmet sunuyoruz. Merkeze geçen yıl 332 bin 451 çağrı geldi. 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 2014 yılında yapılan 332 bin 451 çağrının yüzde 84'ünü gereksiz çağrı oluşturmaktadır. Çağrıların sadece yüzde 16'sı gerçek çağrı. Çağrılardan 54 bin 287 bini gerçek, 278 bin 164'ü ise gereksiz çağrı. Gereksiz çağrılar hizmetin verimini düşürüyor, kaynakların israfına neden oluyor."
Kırşehir'in eğitimdeki başarısı ile her zaman övündüklerini ifade eden Şentürk, "Yüzde 84 gereksiz çağrı eğitim düzeyi yüksek şehrimize hiç yakışmıyor. Bu tür davranışlar devletimize, milletimize zarar veriyor. Asılsız çağrıda bulunanlardan, bu tür davranışlardan vazgeçmelerini rica ediyorum" diye konuştu.
Gazetecilere, gereksiz çağrıların ne kadar vakit kaybına neden olduğunu göstermek amacıyla personele asılsız çağrı aldıran Şentürk, daha sonra çalışanlara hizmetleri dolayısıyla teşekkür etti.
Ziyarette, İl Sağlık Müdürü Selçuk Büyüker, AFAD İl Müdürü Metin Alpaslan ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Turan Erdoğan da hazır bulundu.