"Yerel Kalkınmanın Anahtarı: Yöresel Ürünler" Paneli

Güncelleme Tarihi:

Yerel Kalkınmanın Anahtarı: Yöresel Ürünler Paneli
Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2016 11:20

TRAKYA KALKINMA AJANSI TARAFINDAN DÜZENLENEN “YEREL KALKINMANIN ANAHTARI: YÖRESEL ÜRÜNLER” PANELİ KIRKLARELİ’NDE YAPILDI.

Trakya Kalkınma Ajansı tarafından düzenlenen “Yerel Kalkınmanın Anahtarı: Yöresel Ürünler” paneli Kırklareli’nde yapıldı. Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin, yöresel ürünlerin tescillenmesi ve marka haline getirilmesi gerektiğini söyledi.
Şeker Fabrikası Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen panele, Kırklareli Valisi Esengül Civelek, Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Cengiz Günay, Kırklareli Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ertuğrul Ziya Çetintaş, Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Kırklareli Ticaret Borsası Başkanı Turhan Altıntel, kamu kurumlarının temsilcileri ve davetliler katıldı.
Panelin açılış konuşmasını Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin yaptı. Kalkınma için yerel dinamikleri harekete geçirmenin Ajansın temel görevlerinden biri olduğunu vurgulayan Şahin, şunları söyledi:
“YÖRESEL ÜRÜNLER TESCİL EDİLMELİ VE MARKA HALİNE GETİRMELİ”
”Bize verilen bu görevle birlikte sorumlu olduğumuz Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ illerinde bölgesel kalkınmanın tam anlamıyla gerçekleşebilmesi adına bölge ihtiyaçları doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugün Kırklareli’nde gerçekleştirdiğimiz panel de bu çalışmaların bir ürünüdür. Bir ürünün bir yöreyle anılması, coğrafi işaret, tescil gibi kavramları son yıllarda sıklıkla duyuyoruz. Anıldıkları ürünle meşhur olan yörelerin, sahip oldukları bu değerleri bir marka haline getirmeyi başarmaları oldukça önemlidir. Dolayısıyla yöresel ürünlerle ilgili bir standardın oluşturulması ve marka haline gelmesi ürünün değerinin artmasını ve ürünle birlikte tüketicinin, kültürün de korunmasını sağlıyor. Yöresel ürün çeşitliliğinin artırılması, yeni iş imkânlarını artıracak ve dolayısıyla kent ekonomisi için de önemli bir katkı olacak. Ülkemiz konumu sayesinde yöresel ürünler açısından çok zengin bir ülke. Ülkemizin farklı coğrafyalarında olduğu gibi Trakya Bölgemiz de birbirinden farklı değeri bünyesinde barındırıyor. Hali hazırda Keşan Ticaret ve Sanayi Odası’nın girişimleriyle Keşan Satır Et (2011), İpsala Pirinci (2015) tescillenmiş durumda, Yine Edirne Ticaret ve Sanayi Odası’nın girişimiyle ‘Edirne Beyaz Peyniri’ (2007), Edirne Esnaf ve Sanatkârlar Odası girişimiyle ise ‘Edirne Tava Ciğeri’ (2009) tescillenmiş, coğrafi işaret almış durumda. Bölgemizde daha birçok ürün tescillenmeyi, marka haline gelmeyi bekliyor, bizler de Trakya Kalkınma Ajansı olarak elimizden geleni yapıyor olacağız. Paydaş kurumlarımızla yerel kalkınmada bir anahtar olan yöresel ürünlerin çeşitlendirilmesi, markalaşması konusunda ortak hareket edeceğiz. Bölgemizde meşhur olan birçok ürünü marka haline getirerek ürünleri çeşitlendirerek kentlerin ekonomilerine büyük katkılar sağlamayı umuyoruz.”
“ÜLKEMİZ 3 BİNE YAKIN YÖRESEL ÜRÜNE SAHİP”
Panelin ikinci konuşmasını Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır yaptı. Konuşmasının başında Yöresel Ürünler Fuarı’nın fikir ve gelişme aşamalarını anlatan Çandır, ”Ülkemizdeki yöresel ürünlerin potansiyelini araştırdığımızda 3 bine yakın ürüne sahip olduğumuz gördük. İnsanlarımız kendi köklerinden koparak farklı yerlere yerleşiyor ve yöresel tatlarını unutuyordu. Biz de bu ürünlerin sergilendiği ve tadıldığı bir organizasyonun gerekliliğini fark ettik ve 2009’da ilk YÖREX’i düzenledik. Yöresel ürünlerimize insanlarımızın dokunmasını, görmesini, hissetmesini, koklamasını, tatmasını sağladık. Bu çalışmaların neticesinde birçok girişimciye iş fırsatı olarak yöresel ürünler çıktı. Fuarın tutmasında ve ilgi görmesinde Kalkınma Ajanslarımızın önemli katkıları oldu. Son iki yıldır bizi YÖREX’te yalnız bırakmayan Trakya Kalkınma Ajansı’na huzurlarınızda bir kez daha teşekkür ediyorum. Bugün coğrafi işaret alınan ürün sayısı ülkemizde 193’e ulaştı. Bu rakama her ay yenileri ekleniyor. Bu konuda yerel dinamiklerin daha hassas olması gerekiyor. Özellikle üreticilerin ürettikleri ürünün coğrafi işaretinin alınması ürüne daha fazla değer katacaktır. Ülkemizde son yıllarda bu konudaki duyarlılık artıyor. Yerel kurumlar, ticaret odaları, borsalar, kalkınma ajansları coğrafi işaret konusunda çaba gösteriyor” dedi.
”PEYNİRİN TADI HUZURUN ADI: KIRKLARELİ”
Panelde konuşan Vali Esengül Civelek, Kırklareli’nin tatlarına ve huzuruna vurgu yaparak, “Peynirin tadı, huzurun adı: Kırklareli” sloganıyla konuşmasına başladı. Valisi Esengül Civelek, şunları söyledi:
”Üreticilerimizin ürettiklerinin gerçek değerini bulması en büyük temennimizdir. Bunun için kalite belgeleri, coğrafi işaretlerin alınması gibi konularda onlara gereken destekleri veriyoruz. Kırklareli’nin coğrafi işaret alınması için başvurusu yapılan en önemli ürünü hardaliyedir. Bunun dışında Kırklareli Beyaz Peyniri, Kırklareli Köftesi gibi başvurusu yapılacak ürünlerimiz bulunmaktadır. Bu konuda Kırklareli Ticaret ve Sanayi Odamız ciddi bir çalışma içindedir. Özellikle beyaz peynir ile ilgili coğrafi işaret sürecini yenileyeceğiz ve bunun takipçisi olacağım.”
Açılış konuşmalarından sonra Yerel Kalkınmanın Anahtarı: Yöresel Ürünler paneline geçildi. Panele konuşmacı olarak Türk Patent Enstitüsü Marka Uzmanı Suzan Kılıç Daldal, TOBB Türkiye Patent ve Marka Vekilleri Meclisi Başkan Yardımcısı Belgin Sağdıç, Antalya Ticaret Borsası Coğrafi İşaretler Uzmanı Dr. Rana Demirer katıldı. Panelistler konuşmalarında coğrafi işaretli ürünlerin özellikleri, coğrafi işaret alma süreçleri ve coğrafi işaretlerin etkinliği konularına değindiler. Yerel Kalkınmanın Anahtarı: Yöresel Ürünler Paneli soru ve cevap bölümüyle devam etti. Ardından Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Vali Esengül Civelek’e hediye ve plaket takdim etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!