Güncelleme Tarihi:
BABAESKİ(Kırklareli),(DHA)-KIRKLARELİ'nin Babaeski ilçesinde Halk Eğitim Merkezi'nin engelli bireylere yönelik açtığı sanat atölyesi kursuna katılan engelliler yaptıkları eserleri sergiledi.
Halk Eğitimi Merkezi Çok Amaçlı Salonu'nda, 18 öğrencinin yer aldığı kursta resim ve seramik çalışmaları ağırlıklı olmak üzere pek çok sanat etkinliği ve çalışması yapıldı. Haftanın 3 günü resim, 2 günü seramik atölyelerine yer verildi. Haftada 5 gün, günde 4 saat eğitim çalışmaları gerçekleştirildi. Ekim ayının ortasında başlayan kurslar, Haziran ayının 20'sine kadar sürdü. Resim çalışmaları yapılırken öğrencilerin farklı engel durumları göz önüne alınarak eğitim verildi.
Düzenlenen açılış törenine; Babaeski Kaymakamı Hakan Özarslan, 1'nci Zırhlı Tugay Komutanı Tank Albay Coşkun Önal, Belediye Başkan Yardımcısı Fatih Erdem, İlçe Milli Eğitim Müdür Vekili Ali Osman Cura, Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Taner Turan, kurs öğretmeni Füsun Sünnetçioğlu ile çok sayıda davetli katıldı. Kurs öğretmeni ressam Füsun Sünnetçioğlu, şunları söyledi:
"Öğrenciler, eğitim sırasında akrilik boya, parmakboyası, sulu boya, kuru boya, pastel boya, guaş boya, oyun hamuru vb. malzemelerden yararlanarak farklı tekniklerle çalışma imkânı buldular. Ayrıca öğrenciler, gravür sanatını öğrenmek ve tanımak amacıyla yüksek baskı tekniğiyle baskı resim çalışmalarını deneyimlediler. Oyun hamuru ile şekil verme ve alçı kalıp alma yöntemlerini öğrendiler. Resim ile kendilerini ifade etme yöntemlerinde kolajın nasıl yapıldığını ve bir ifade aracı olarak nasıl kullanıldığını gördüler. Kesme, yapıştırma ve kopartma yöntemleri ile farklı kâğıt ve karton türleriyle yaptıkları kolajlarda resimsel ifadelerini zenginleştirdiler. Atık karton ve materyallerden özel günler için dekoratif süsler, masklar ve figürler yaptılar. Dersi müzik eşliğinde bazen de görsel videolarla işledik. Havanın güzel olduğu günlerde bahçe etkinlikleri yaptık. Öğrenciler, şövalelerini, tuvallerini ve boyalarını alıp bahçede çalışma şansı yakaladılar. Bahar döneminde çiçek ekme etkinliğine de yer verdik. Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek amaçlı yapılan bu çalışmaların yanında özel gün ve haftaların kutlandığı sosyal etkinlikler de düzenlendi.Öğrencilerin seramik sanatını öğrenmeleri için yapılan seramik çalışmaları içerisinde farklı çamur türleri kullanılarak parmak kaslarının geliştirilmesi hedeflendi. Bir yıl önce kalkınma ajansının projesi ve katkılarıyla seramik atölyesi kurulmuştu. Bu sayede bu eğitim döneminde de seramik çalışmalarını gerçekleştirebilme imkânı bulduk. Farklı seramik yöntemleri ile çalışan öğrenciler, tabak, saksı, kap, dekoratif ürün, takı ve kendi resimlerini yaptıkları küçük panolarla sağlanan çeşitlilik sayesinde el becerilerini daha da geliştirdiler. Seramik ve resim çalışmalarında öğrenciler, arkadaşlarının teknik anlamda yeterli olamadıkları noktalarda birbirlerine destek oldular. Bu sayede yardımlaşma ve dayanışma bilinci ortak bir davranış biçimi halini aldı. Şekillendirdikleri çamur, belli bir süre kuruduktan sonra bisküvi pişirimi için seramik fırınına verildi. İlk fırınlama aşaması bittikten sonra öğrenciler istekleri doğrultusunda farklı sır renkleri ile ürünlerini boyadılar. Ardından boyanmış ürünler sır pişirimi için tekrar fırına atıldı. Yüksek derecede yapılan pişirme sonucu ürünler son hallerini aldı. Tüm bu sanat eğitimi çalışmaları boyunca önemli kazanımlar elde ettik. En önemli kazanımlardan biri öğrencilerin keyif alarak üretebildikleri sosyal bir ortam elde etmesiydi. Bu sayede kendilerine yeni bir çevre edindiler ve bu durum özgüvenlerinin gelişimini pozitif anlamda etkiledi. Öğrenciler ailelerinden bağımsız olarak vakit geçirebildikleri bir yaşam alanı kazandı. Düzenli olarak görüştükleri arkadaşlıklar elde ettiler. Gündelik hayatta çocukları ile günün büyük bir zaman diliminde ilgilenen aileler kendilerine vakit ayırmakta zorlanıyorken halk eğitimin özel bireylere sağladığı kurs imkânı sayesinde güvenilir bir ortamın olduğu düşüncesi rahatlığıyla kendilerine özel işleri için zaman ayırabilecek imkânı buldular. Ayrıca bu sayede sadece engelli bireylerin değil ailelerin de sosyalleşme süreçlerine katkı sağlanmış oldu."
Sanat çalışmaları ile öğrencilerin hayal güçlerinin geliştiğini söyleyen Sünetçioğlu, "Kendi ruhsal ve duygusal dünyalarını sanat yoluyla yansıtma imkânı buldular. Sanatla terapi de bizim için önemli bir kazanımdı. Ruhsal dışavurumların yanında duygusal gelişimlerine de katkısı oldu. Arkadaşlarıyla ortak bir amaca sahip oldular. Bu da onların toplumda birey olma kimliklerini güçlendirdi. İnce motor becerilerinde artış gözlemlendi. Örneğin; parmaklarında kasılma problemi yaşayan öğrenci, etkinlik sırasında çalışmasının verdiği mutluluk, heyecan ve çalışmasını bitirebilme motivasyonu ile kullanmak istemediği elini daha sık kullanmaya başladı. Bu örnekten de anlaşıldığı üzere ince motor becerilerinde zaman içerisinde artış gözlemlenebiliyor. Yaptıkları çalışmaları sergilemek ve başka insanlarla paylaşmak düşüncesi yıl boyunca onların üretirkenki motivasyonlarını da yüksek tutuyor.Halk eğitimde 5 yıldır sürdürülen engelli bireylere yönelik yapılan sanat çalışmaları ile yaşadığımız yerde engelleri aşmak için önemli bir adım atıldığını düşünüyorum. 8 öğrenci ile başladığımız çalışmaları daha çok öğrenciye ulaşarak bu yıl 18 öğrenciyle sürdürdük. Bu yılsonu sergisinde işlerin sayısına ve çeşitliliğine de yansıdı. Serginin açılışına yaklaşık 170 konuk katıldı.Sergide 70 adet tuval, 20 adet baskı resim, 300 adet kağıt ve kolaj işler,230 parça seramik ürün yer almaktadır. Sergi sonrasında öğrenciler, aileleri ve diğer konuklar müzik eşliğinde eğlenceye devam ettiler. Sergi defterine yazılan iyi dilekler ve olumlu tepkiler bizleri mutlu etti. Sergimize ilgi duyanlar için 22 Haziran 2018 Cuma gününün sonuna kadar sergimiz açıktır. Yaşamda engellerin kalkması için sanat önemli bir etmendir. Sergimize destek olan herkese teşekkürler."