Güncelleme Tarihi:
KAYSERİ, (DHA) - TÜKETİCİLER Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, üniversite tercihi yapacak öğrenci ve ailelerine uyarılarda bulunarak, “Vakıf Üniversitelerinin reklamlarına dikkat edin. Yanıltıcı reklamlar eğitim konusunda da hız kesmeden devam etmektedir” dedi.
Öğrenci ve ailelerine üniversite tercihi sırasında dikkat etmesi gerektiğini belirten Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, “YGS ile LYS sınavlarına giren öğrenciler için tercih dönemi başladı. 100 binlerce öğrenci geleceklerini belirleyecek üniversite tercihlerini yapacak. Devlet Üniversiteleri yanında vakıf üniversiteleri de başarılı öğrencileri bünyelerine alabilmek için her türlü reklam mecrasını kullanıyorlar. Özellikle öğrencilere verilecek burslar konusunda insanı hayrete düşüren bilgiler görüyoruz. Vakıf Üniversitelerinin vermeyi taahhüt ettiği burslar konusunda anne ve babaları uyarıyoruz. Öğrenci kapma yarışı adeta dolmuşçuların müşteri kapma yarışına döndü. Ücretlerini artırıp daha sonra da yüzde 50 civarında indirim yapan üniversiteler olduğunu duyuyoruz. Bu aşamada üniversite yönetiminin sözlü ifadelerinden ziyade yazılı sözleşmelerin iyi okunması ve ona itibar edilmesi gerekmektedir” ifadelerini kullandı.
“ÖSYM tarafından yerleştirildikten sonra işi işten geçmiş olabilir” diyen Şahin, öğrencilerin kendilerine “Burs ücreti kaç sene sürecek? Burslar hazırlık dönemini kapsıyor mu? Daha sonraki senelerde ek ücret adı altında bir ödeme istenecek mi? Okulun uzaması durumunda burslar da nasıl bir değişiklik olacak? Önümüzdeki senelerde yapılacak zamlar sizi ne kadar etkileyecek?” sorusunu sorması gerektiğini kaydetti.