A400M, Hava Kuvvetlerinin harekat kabiliyetini 3 kat artırıyor

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Ocak 07, 2015 11:21

- Türkiye'nin de üretim ortağı olduğu "geleceğin nakliye uçağı" olarak nitelendirilen A400M, taşıma kapasitesiyle Türk Hava Kuvvetleri'nin harekat kabiliyetini 3 kat artırıyor - Uzun uçuş menziline sahip uçak, 37 ton yükle 3 bin kilometre mesafeye, 10 ton yükle 9 bin kilometre mesafeye uçabiliyor - Hava Pilot Kurmay Binbaşı Yetgin: "2018 yılına kadar 10 uçağa ulaşacağız. Uçakların tamamını alınca 10 A400M'le 30 normal kargo uçağının yapmış olduğu görevi yapabileceğiz"

Haberin Devamı

KAYSERİ (AA) - MUSA ÖZYÜREK - Türkiye'nin de üretim ortağı olduğu "geleceğin nakliye uçağı" olarak nitelendirilen ve tank, tır, helikopter taşıyabilen A400M, Türk Hava Kuvvetleri'nin harekat kabiliyetini 3 kat artırıyor.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı, A400M Stratejik Ulaştırma Uçağı Programı kapsamında tedarik edilerek, Kayseri 12. Hava Ulaştırma Ana Üssü 221. Filo Komutanlığı'na teslim edilen ikinci A400M uçağı görev bekliyor.

Üstün teknolojiyle donatılan ve gerektiğinde pilotsuz uçabilen A400M'lerde İspanya'da yaklaşık 2,5 ay eğitim gören personeller görev alabiliyor.

Havada yakıt alabilme özelliğiyle menzil tanımaksızın uçabilen A400M'ler, normal kargo uçaklarına göre de daha fazla yük taşıyarak ülkelere stratejik anlamda önemli kolaylıklar sağlıyor.

Haberin Devamı

12. Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı 221. Filo Komutanı Hava Pilot Kurmay Binbaşı Engin Yetgin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, üstün uçuş özellikleriyle donatılan A400M'lerin Türk Hava Kuvvetleri'nin harekat kabiliyetini arttırdığını söyledi.

Aldıkları ilk A400M'in 8 ay gibi kısa bir sürede 6 ülkeye toplamda 300 saatlik uçuş gerçekleştirerek farklı görevleri icra ettiğini belirten Yetgin, ikinci uçakla birlikte Türk Hava Kuvvetleri'nin daha da güçlendiğini ifade etti.

Yeni nesil stratejik nakliye uçakları sayesinde dünyanın herhangi bir yerinde Birleşmiş Milletler, NATO veya milli harekat kapsamında, insani yardım, personel ve malzeme nakli ve insan tahliyesi görevlerini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebildiklerini anlatan Yetgin, "37 ton malzeme taşıyabilen A400M, 50 ton yakıt alarak azami 141 ton ağırlıkla kalkış yapabiliyor. Oldukça uzun bir menzile sahip uçak, 37 ton yükle 3 bin kilometre mesafeye, 10 ton yükle 9 bin kilometre mesafeye uçabiliyor. Kayseri, Ankara veya İstanbul'dan kalkan uçak Amerika kıtasına sorunsuz ulaşabiliyor" diye konuştu.

- 10 A400M 30 normal kargo uçağına bedel

Yükseklikleri veya ağırlıkları nedeniyle normal kargo uçaklarıyla taşınması imkansız olan yüklerin A400M'ler sayesinde rahatlıkla taşınabildiğine dikkati çeken Yetgin, şunları kaydetti:

Haberin Devamı

"Yurt içinde 2 helikopter taşıdık. A400M'ler olmasaydı ayrı ayrı pilotları bu helikopterleri uçurarak götürmek zorunda kalacaktı. Yine stratejik öneme sahip yükleri parçalamak zorunda kalmadan toplu halde emniyetli ve hızlı bir şekilde taşıyabiliyoruz. Her bir A400M uçağı Türk Hava Kuvvetleri'nin harekat kabiliyetini 3 kat artırıyor. 2018 yılına kadar 10 uçağa ulaşacağız. Uçakların tamamını alınca 10 A400M'le 30 normal kargo uçağının yapmış olduğu görevi yapabileceğiz. Bu da ülkemizin elini her anlamda güçlendirecektir."

Yetgin, bu uçakların her biriyle Altay tankı, 6 landrover cip, 2 orta boy kargo kamyonu, 3 ZPT ve 2 Atak helikopteri, üzerinde araç, cihaz, malzeme yüklü halde tırlar ve gemi konteynerleri gibi yükleri istenilen en uzak mesafeye rahatlıkla taşıyabileceklerini vurguladı.

Haberin Devamı

- Sıfır görüş şartlarında iniş yapabiliyor

Uçakların üstün teknolojik donanımlara sahip olduğunu dile getiren Yetgin, şöyle devam etti:

"A400M'ler, diğer ulaştırma uçaklarında olmayan sivil uçakların da çok az kısmında bulunan head up display ekranına sahip. Bu özellikle pilot uçağın alt gövdesindeki sistemlerin hiçbirisine bakmadan sadece baş üzerindeki head up display vasıtasıyla uçağı uçurabiliyor. Alt bölümde 8 çok amaçlı görüntü paneli, normal uçaklardan farklı olarak fly-by-wire sistemi olarak adlandırdığımız yandan kumanda sistemi mevcut. Uçağımız, Cat 3 ILS özelliği ile sıfır görüş şartlarında iniş yapabildiği gibi kızıl ötesi görüş sistemiyle ışıklandırılmamış alanlara da iniş yapma kabiliyetine sahip. Gaz kolu manuel kullanım dışında otomatik sistemle donatılan uçakta, tamamen sinyalizasyon üzerine tasarlanmış kumanda tekniği bulunuyor. A400M'ler kendi kendine uçabilen, inebilen, frenlemesini yaparak durabilen bir uçaklar."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!