Türk firma direkt enjeksiyonlu benzinli araçlara LPG sistemi üretti

Güncelleme Tarihi:

Türk firma direkt enjeksiyonlu benzinli araçlara LPG sistemi üretti
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 22, 2016 11:21

Türk firma direkt enjeksiyonlu benzinli araçlara LPG sistemi üretti

Haberin Devamı

Mücahit YOLCU/KAHRAMANMARAŞ, (DHA)- TÜRKİYE'de ilk kez Kahramanmaraş'ta bir firma tarafından 6 yıl süren çalışma ardından benzinle çalışan yüksek basınçlı direkt enjeksiyonlu araçlar için LPG sistemi üretildi. Üst segment ve premium marka araçların LGP'ye dönüşümünü sağlayan sistem sayesinde, benzine oranla yakıtta yüzde 50 tasarruf sağlanıyor.
Kahramanmaraş'ta faaliyet gösteren Dağpaş İç ve Dış Ticaret Anonim Şirketi, benzinle çalışan yüksek basınçlı direkt enjeksiyonlu araçların LGP ile çalışması için 2010 yılında araştırma ve geliştirme çalışması başlattı. Yapılan çalışmaların ardından üst segment ve premium marka araçların TSİ, TFSİ, GDİ, ECOBOOST, CGİ ve SIDI motor tiplerinin LGP ile çalışmasına olanak sağlayan yerli LPG sistemini geliştirdi. Dünyada 4 firma tarafından üretilebilen Yüksek Basınçlı Direkt Enjeksiyonlu Sıvı Otogaz Sistemi'ni Türkiye'de ilk kez 'Marjet' adıyla üreten firma, tasarım ve tescil belgelerini aldıktan sonra yurt çapında bayi ağlarıyla üst segment ve premium araçların benzinden LPG'ye dönüşümünü sağlıyor. İthal marka sistemlerinin 8 bin liraya mal edildiği sistem, Türkiye'de yarı fiyatına kadar kullanıcıya satılıyor. Üst segment ve premium benzinli araçların LGP'ye dönüşümü ile yakıtta yüzde 50'ye kadar tasarruf sağlayan sistem, daha düşük karbondioksit salınımı ile çevreyi de koruyor.
Firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Oktay Dağ, sistemi Türkiye'de ilk kez üreterek sektörün yerliliği açısından mutlu olduklarını söyledi. Oktay Dağ, 6 yıl süren çalışmanın ardından gerekli test ve izinleri alınan sistemin seri üretimine başladıklarını belirterek, şöyle konuştu:
"Yeni nesil araçlarda markaların tamamı direkt enjeksiyonlu sisteme geçti. Direkt enjeksiyonlu sisteme geçmeyen 1-2 marka kaldı, onlar da geçmek durumundalar. Çünkü direkt enjeksiyonlu araçlarda verim daha yüksek, performans daha yüksek, yakıt daha düşük. Dolayısıyla tüm markaların yapmak istediÄŸi ekonomik yakıt ve verimli motor. Biz de LGP sistemleri üreticisi olarak Türkiye'de ilk defa direkt enjeksiyonlu araçlara LGP sistemini üretmiÅŸ bulunmaktayız. LGP çalışmamız 2006 yılında baÅŸladı, sıralı sistemi ürettik. Buna devam ederken 2010 yılında sıvı sistemi araÅŸtırma geliÅŸtirmesine baÅŸladık. Ãœrünün montajını yapıp 2 yıl da gerekli testlerini gerçekleÅŸtirdik. Bu arada uyumluluk belgelerini tamamlayıp gerekli izinleri aldık. Åžuanda da bayilerimize dağıtımını yapıp müşterilere satışını yapmaya baÅŸladık."Â
"Ä°THAL ÃœRÃœNÃœN YARI FÄ°YATINA"
Oktay Dağ, yurt dışından ithal edilebilen sistemi, 2 yıl ve 100 bin kilometre garantisiyle yarı fiyatına satışa sunduklarını ifade ederek, "Yurt dışından ithal gelen direkt enjeksiyonlu kitlerin yüzde 50'si kadar bizim fiyatımız. 2 yıl, 100 bin kilometre garanti veriyoruz. Faydası önce doğaya karşı bir saygı LGP kullanmak, ikincisi tasarruf. Yüzde 50 net tasarruf sağlar. Diğer sıralı sistemlerle karşılaştıracak olursak hem daha verimli, hem de daha tasarruflu. Ayrıca motor performansında aracın herhangi bir kaybı yok. Bunun için de tercih sebebi" diye konuştu.
Sistemi kullanan araç sürücüleri ise, yakıt tasarrufu saÄŸladıklarını anlatarak, dünyada 4 firma tarafından üretilebilen sisteminin KahramanmaraÅŸ'ta da üretilerek yurt çapına yayılmasından duydukları memnuniyeti ifade etti.Â
SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?
Sıralı otogazda yakıt, emme monifoldundan haricen takılan LGP enjektörleri yardımıyla gaz halinde motora giderken, sıvı otogaz sisteminde ise, LGP sıvı halde aracın kendi enjektörleriyle silindire gönderilerek çalışıyor. Bu sayede benzinli araçların yakıt tüketiminde yüzde 50 tasarruf sağlanıyor.

FOTOÄžRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!