Güncelleme Tarihi:
Mücahit YOLCU/KAHRAMANMARAŞ, (DHA)- KAHRAMANMARAŞ'ta 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları, Ramazan Bayramı nedeniyle vatandaşlara hayati konularda hizmet verebilmek için yoğun mesai harcıyor.
Büyük bölümü dağlık araziye sahip kentteki acil sağlık hizmetlerinde kesintisiz ve güvenilir haberleşme sağlanması amacıyla 112 acil sağlık, AFAD, 110 itfaiye, 177 orman yangın ve 156 jandarma telefon hatları, analog telsiz sisteminden Jandarma Entegre Muhabere ve Bilgi Sistemi'ne (JEMUS) dönüştürülerek '112' numaralı hatta birleştirildi. Bayram nedeniyle vatandaşlara hızlı hizmet verilmesi amacıyla 112 Acil Çağrı Merkezi'nde görevlendirilen 5 acil çağrı alıcı operatör, '112' numaralı telefona gelen aramaları alanına göre ilgili kuruma yönlendiriyor. Günde ortalama 6 bin çağrının alındığı merkezde çalışanlar bayram nedeniyle yoğun mesai harcıyor.
Acil çağrı alıcısı sorumlusu Ahmet Savan, bayram nedeniyle artan acil çağrılara cevap verebilmek için yoğun mesai harcadıklarını belirterek, şöyle dedi:
"112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları olarak halkımıza 7 gün 24 saat hizmet vermekteyiz. Bayram nedeniyle yoğun acil çağrılar var. Biz vatandaşlarımızın çağrılarını alıp bir an önce yanıt veriyoruz. Kurumumuzda AFAD, 112, 110, 177 ve 156 kurumlarla hizmet veriyoruz. Vatandaşlarımızın aramalarına ivedi şekilde dönmeye çalışıyoruz. Bayram nedeniyle insanlar tatile gidiyor ancak biz burada amme hizmeti veriyoruz. Bizi sevindiren nokta, çalışanlar olarak halkımızın kazasız belasız bir bayram geçirmesini diliyoruz."
Acil çağrı operatörlerinden Latif Öndoğan ise, bayram nedeniyle asılsız ihbarların arttığına dikkat çekerek vatandaşları uyardı.
Operatörlerden Zuhal Köse de, Ordulu olmasına rağmen bayramda mesaide olduğunu ifade ederek, gelen aramalara hızlı şekilde dönüş yaptıklarını söyledi.
FOTOĞRAFLI