Güncelleme Tarihi:
AİLEM AVUKAT OLMAMI İSTEDİ
“Bu sebeple ruhum biraz Anadolulu, biraz Akdenizli, biraz Egeli. Eğitim hayatımı Ankara’da tamamladım. Liseden mezun olduktan sonra 1 yıllığına Amerika’da bir ailenin yanında kalarak öğrenci değişim programına katıldım. ABD’deki deneyimimden sonra girişimcilik, organizasyon, pazarlama ve finans derslerini içeren Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nü tamamladım. Ailem başlarda avukat olmamı istese, hatta bu konuda beni yönlendirmek istese de içgüdüsel olarak işletmeyi çok istedim ve ilk tercihim olan Bilkent’i başarıyla tamamladım.”
GİRİŞİMCİ RUHUM SESLENDİ
Üniversitenin ardından hiç vakit kaybetmeden kendini kurumsal hayatın içinde bulan Hızal, ilk olarak Bilkent Otel İnsan Kaynakları, ardından Bayındır Hastanesi İş Geliştirme ve son olarak Akfen Holding İnsan Kaynakları’nda uzmanlık tecrübesi kazandığını paylaştı. Kurumsal hayatta çalışmanın güvenli bir limanda kalmak gibi yorumlandığını aktaran Aslı Hızal, “Ama günün sonunda biliyorsun ki o senin değil, senin hayalin de değil. O anda girişimci ruhunuz size sesleniyor. Ben de o sese kulak verdim, kabuğumdan çıktım ve tüm cesaretimle büyük adımı attım ve düşümü gerçek kıldım. Bu süreçte ilgi alanım mumlar, oda kokuları, yağlar, tütsüler ve spritüal yaklaşımlar oldu” dedi.
EVDEKİ TENCEREDE BAŞLADIM
Pandemi sürecinde yönüne doğaya dönen Hızal, girişimcilik yolculuğunun tam da bu süreçte ortaya çıktığını belirterek, hikayenin devamını şöyle anlattı: “Ruhumuzun ait olduğu yer kapalı duvarlar ve beton yapılar değildi, doğanın ta kendisiydi. Bu süreçte de ilgi alanım olan mumlar, oda kokuları, yağlar, tütsüler ve spritüal yaklaşımlar üzerine eğitimler aldım. İlk başta hobi olarak başladım ve evimin mutfağındaki tencerede başlayan mum serüveni daha sonra girişime dönüştü, 2020’de THE MUhM doğdu. Aromaterapik soya mumları, oda kokuları, oda ve kumaş spreyleri, aromaterapik tekstil ürünleri, bitkisel tütsüler ve spa ürünleriyle zihin, beden ve ruh dengesini korumaya yardımcı doğa dostu ürünler üretiyorum. Ağırlıklı olarak Türkiye’de nitelikli üretim yapan ve aile bütçesine katkı sağlayan kadın girişimcilerden tedarik ettiğim ürünlerle katma değer yaratmaya çalışıyorum. Hem Bodrum, hem de Ankara’da bulunan atölyelerle yolculuğum devam ediyor.”
ATIKLARI DÖNÜŞTÜR, YENİDEN DOLDUR VE KULLAN
Aslı Hızal, THE MUhM’un logo tasarım aşamasından tüketiciyle son buluşma noktasına kadar doğadan ilham aldığını belirterek, ekledi: “Doğanın 3 RE’sini benimsiyoruz. Recycle, refill ve reuse. Atıkları dönüştür, yeniden doldur, yeniden kullan. Bu yolculukta yürüttüğümüz farkındalık hareketini THE MUhM farkında mottosuyla tüketicimizle paylaşıyoruz.”
ÜÇ ÜRÜN DAHA GELİYOR
“The MUhM markası ilk başta tek tip lavantalı soya mumuyla gözlerini hayata açmıştı” diyen Aslı Hızal, bugün mevsimine göre farklı kokulara sahip ürünlerle yoluna devam ettiğini kaydetti. Hızal, “Bizler doğanın bir parçasıyız ve ruhumuzun evi olan doğada zihnimizle, bedenimizle ve ruhumuzla bütünsel olarak dengede, adapte ve mutlu olmalıyız. Sonbahar ve kış aylarında THE MUhM ailesine dengemizi koruyacak, adaptasyonumuzu sağlayacak ve doğadan ilham alacak farklı bitkisel kokulu mumlar ve sürpriz üç ürün daha dahil olacak” dedi.