Güncelleme Tarihi:
Kısaca işletmenizin kuruluş hikayesi ve sektöre nasıl adım attığınız anlatır mısınız Neden turizm ?
Güzel bir soruyla başlıyoruz. Sektöre ve iş hayatına eş zamanlı adım attım. Hayatım boyunca hep girişimci ruhumu harekete geçirebilecek bir iş kurmak istedim. Çocuklarımın kendi ayakları üzerinde durabileceği yaşa kadar yanlarında olmalıydım. Bu sebeple 2001 yılında iş hayatına adım attım. Kafamda ne iş yapmam gerektiği zaten hazırdı. Hizmet sektöründe olmalıydım ve bunu Giresun’da eksikliği her geçen gün daha da hissedilen sade, modern ve yenilikçi bir otel ile yapmalıydım. O dönem konumu ve fiziki olarak geliştirmeye ve üstüne koymaya son derece müsait olan Jasmin oteli alarak iş hayatıma başladım. 33 oda 1 blok ile başlayan serüven; 2 blok 86 oda ve sonra da değinmek istediğim bir çok yeni hizmet alanı ile devam etti. En büyük hedeflerimden biri ise işletmemi Uluslararası marka bir otele dönüştürmekti. Bunu da 9500 ü aşkın otel sayısı ile dünyanın en büyük otel zinciri olan Wyndham Hotels & Resorts’ ün üst segment markası olan La Quinta markasını; Amerika kıtası dışında Türkiye’ ye getiren 2. Yatırımcı konumundayız. Ilki İstanbul’da, ikincisi biz ve üçüncüsü ise Bodrum’da bulunmakta.
Yatırım maliyetiniz nedir?
Aslında buna cevap vermem oldukça güç, bu konuda beni eleştirseler de; sektörden elde edilen gelirin büyük çoğunluğunu yine işletmeyi geliştirmek, dinamik tutmak ve değişen sektörel trendleri yakalayabilmek adına yatırım amaçlı kullanıyorum. Fakat size ortalama bir rakam vermem gerekirse 22 yıllık süreçte 90 milyonu aşkın bir yatırım maliyeti söz konusu.
Toplam yatak kapasiteniz Çalışan personel sayısı ? Tesisinizin teknik ve fiziki özellikleri ?
Tesis 86 oda ve 172 yataktan oluşuyor. Dönemsel olarak değişmekle birlikte 35 ila 55 kişiye istihdam sağlıyoruz. Otel konaklama anlamında her segmente en nitelikli hizmeti verebilecek kapasite ve çeşitte süit odalardan oluşmakta. Konaklama’ ya ek olarak tamamı gün ışığı alan, deniz ve ada manzarasına hakim 4 toplantı salonumuz, 3 farklı restoranımız , 3 bar ve buna ek olarak havuz başında bulunan özel etkinlik alanımız ile aynı anda toplam 1200 ile 2000 kişiye kadar etkinlik ve organizasyona ev sahipliği yapabiliyoruz. Otel Karadeniz’ in tek adası olan Giresun Adası’ nın tam karşısında, denize sıfır konumdadır.
Sizi Sektördeki rakiplerinizden ayıran özellikler nelerdir ?
Yenilikçi, misafir memnuniyet odaklı ve sektör aşığı bir iş kadını olmak.
Kadın işletmeci olarak sizi sektörde yaşadığınız zorluklar var mı varsa nelerdir ?
Zoru seven bir yapıya sahip olduğumu söylerler. Bu konuda kendi adıma bir zorluk yaşamasam da gerek mevcut bölge gerek ise Türkiye’ de İş Kadını olmanın oldukça zor olduğundan yakınırlar. Bu konuda İş dünyasında kadın yatırımcıların sayısının artmasını ve desteklenmesini canı gönülden arzuluyorum.
Pandemi sektörü nasıl etkiledi ? 2021 Nasıl geçti Yıllık Misafir hacminiz nedir ?2022 misafir hacim Öngürünüz nedir ?
Pandemi tüm dünyada bütün sektörleri etkilese de; en çok etkilenen sektör sizin de bildiğiniz üzere Turizm sektörü oldu. 2021 yılı bu konuda salgının ilk yılına nazaran daha iyi geçse de, mevcut hedeflerimizin üzülerek altında kaldığımızı söylemeliyim.
Yurdışından misafirleriniz var mı varsa hangi ülkelerden ? Yurtiçi nde misafirleriniz hangi bölgelerden ? Tesisde Yoğunluk hangi Aylarda Oluyor ?
Genel olarak yurtiçinden misafir ağırlıyoruz. Özellikle La Quinta by Wyndham merkasına geçtikten sonra daha çok yabancı misafir ağırlamaya başladık. Markanın gücünü bu anlamda oldukça hissediyoruz. En yoğun olduğumuz dönem ise yaz sezonu. Yaz sezonunda rutin misafir profilimize ek olarak hem Giresun şehrinin en büyük düğün organizasyonlarına, hem de kültür turu için şehrimize gelen misafirlere ev sahipliği yapıyoruz.
Bölgede Turizm yapmanın zorlukları var mı nelerdir ? Bölge yerel yönetimleri şehrin turizm tanıtımıyla ilgili yeterli pr yapılıyor mu ?
Zorluktan ziyade son sorunuzda yer alan tanıtım ve Pr anlamındaki eksiklikten kaynaklı; Giresun’ un hakettiği noktada olmadığını düşünüyorum. Son yıllarda bu anlamda yapılan katkılar ile bir ivme yakalamış durumdayız. Giresun’da ki nitelikli tesis ve yatak sayısının bu desteklerin sürekliliği ile birlikte artacağına inanıyorum.
Tesisin tanıtımıyla ilgili yaptığınız pr fuar etkinlik (sağlık turizmi yayla turizmi ) konser vb.var mı varsa nelerdir ?
Bu konuda sektör ile ilgili tüm fuar ve etkinliklere yöneticilerim ile birlikte her zaman katılıyorum. Ocak 2022 ile birlikte otelde uzun süredir kapalı olan gece kulübümüzü kendi yarattığımız markamız olan Piero Lounge&Bar olarak yeniden açtık. Burada çok güzel etkinlikler ve konserler düzenlemekteyiz.
Tesisinizin restorantında yöresel special lar var mı varsa nelerdir ?
Kesinlikle. Menümüzü belli aralıklarla değiştirsek de Giresun ve bölgenin meşhur yöresel lezzetlerini her zaman sunmaya devam ediyoruz. Özellikle yurtdışından gelen misafirlerimiz bu lezzetleri çok beğeniyorlar. Bu yöresel lezzetlerin vejeterjan ve diyet menülerden hiçbir farkı olmadığını söylüyorlar.
Sektörde tespit ettiğiniz eksikler var mı varsa nelerdir ?
Bir önceki sorunuzda da cevapladığım gibi; bu anlamda Giresun şehri için eksik kalan tek şeyin tanıtım ve PR anlamında diğer şehirlere nazaran geç başlandığını düşünüyorum. Buna Giresun’ daki tesis ve yatak sayısının oldukça az olduğunu eklemem gerekiyor.
Şehir dışında Otel yapılanma planlarınız var mı varsa nelerdir ?
Bu konuda kafamda yeni bir yatırım planı mevcut. Wyndham Hotels & Resorts ile La Quinta markasını getirerek bir hayalimi gerçekleştirdim. Şimdi ki ise Giresun’ un hala bakir ve eşşiz yaylalarından birinde doğa ile iç içe güzel bir tesis açmayı planlıyorum.
Turizm dışında başka yatırımlarımız var mı varsa nelerdir ?
Yine turizm sektörüyle bağlantılı olan; 14 yıl önce kurduğum ME-Gİ Organizasyon adında bir organizasyon şirketimiz mevcut. La Quinta by Wyndham Giresun’ da gerçekleştirdiğimiz, catering, seminer ve düğün organizasyonlarını bu firmamız ile 1500 – 2000 kişiye kadar çok rahat bir şekilde düzenleyebiliyoruz.