Güncelleme Tarihi:
BU yaz Çeşme’ye eğlenmeye gelenler bambaşka bir tecrübe yaşama imkanı bulacak. Beach clublara kurulacak özel alanlarda VR gözlüklerle hem başka bir dünyaya bağlanma deneyimi yaşayacak, hem de oyunları monitörden değil oyunun tam içinde oynama şansı yakalayacaksınız. Yazılım firması Meta Yıldız’ın sahibi Sedat Ocakcı, bu müthiş deneyimi daha çok kişiye ulaştırmak için Türkiye’nin en gözde tatil beldelerinden Çeşme’de harekete geçti. Çeşme’nin en yoğun sezonu olan temmuz ve ağustosta bu gözlükleri birçok mekanda görebileceğiz. Ekip olarak kendilerini sürekli yeni teknolojilerin takibine adadıklarını söyleyen Sedat Ocakcı, “Bizce bu, ekonomik kazanım yaratmasının yanı sıra ülkemizin büyük medeniyetler arasına girmesi için de en büyük fırsatlardan biri. Eğer gelişen teknolojiyi hakkını vererek kullanıp bu ekosistem içinde yer alabilirsek ekonomik ve stratejik alanlarda ülke olarak kendimize muazzam faydalar sağlarız. Biz de bu oluşumun en başından itibaren içinde olarak bu sürece kendi adımıza katkı koymak amacıyla Meta Yıldız’ı kurduk” dedi.
TÜRKİYE’DE DE DOĞRU ALGILANMIYOR
Gerçeklik algısının insanlığın oluşumundan itibaren tartışıldığını belirten Ocakcı, “İlk çağlarda mağara duvarındaki resimlerden tutun da günümüzde sosyal medyadaki postlara kadar insanlar kendi gerçekliklerini sorguladılar. Biz artık bu konuda bambaşka bir döneme girildiğini düşünüyoruz. Artık gerçek diye bir kavramdan daha çok gerçekliğin ne kadar ilerisine gidebildiğimiz önemli. ‘Yeni bir dünya yaratmak...’ Çok ütopik görünen bir cümle değil mi? İşte yeni dünya ve dünyalar yaratabildiğimiz bu dönemde gerçekten daha gerçek tecrübeler yaşamamızın da önü açılıyor” diye konuştu.
Metaverse’ün Türkiye’de doğru algılanmadığını kaydeden Sedat Ocakcı, dünyada da durumun aynı olduğunu vurgulayarak, “Herkes metaverse kelimesini yeni oluşturulan tek bir dünya sanıyor. Ancak bu bir terim. Yani yeni dijital dünyanın genel adı. Zamanla bu konu tam olarak anlaşılacak ama kısa vadede tüm herkes tarafından tam algılanmasını beklemiyorum. Önümüzde bir yol var bununla ilgili” ifadelerini kullandı.
HİÇBİR ŞEY ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK
“Yeni bir dünya kuruluyor. Bu dünyanın eğitim sisteminden ekonomik sistemine, güvenliğinden hukuki şartlarına, meslek gruplarından alışveriş alışkanlıklarına kadar hemen hemen tüm alanları alışılagelmiş durumdan daha değişik bir evreye geçecek” diyen Ocakcı, “Bu pazar öncelikle yeni meslek gruplarının oluşmasına neden olacak. Yazılımın ve yazılımcının önemi git gide artacak. Ticari alışkanlıklar, reklam alanları ve yöntemleri değişecek. Yani, ‘Ne gibi yenilikler öngörüyor?’ sorusunun cevabı şu: Yeni bir dünya kuruluyor ve bu yeni dünyada hemen hemen hiçbir şey bu dünyadakine benzemeyecek” görüşünü dile getirdi.
Meta Yıldız’ın yaz aylarındaki projelerini de anlatan Sedat Ocakcı, şöyle devam etti: “Öncelikle insanların bu sanal gerçeklikle tanışmalarını sağlamak istedik. Bu tecrübeyi özel olarak üretilen sanal gerçeklik gözlükleriyle yaşayabiliyorsunuz. Bu gözlüklerle şu anda sizin duygularınızı harekete geçiren bazı tecrübeleri yaşayabiliyorsunuz. Bunun yanında oyunları birebir içinde oynayabiliyorsunuz. Kişilerin bu tecrübeyi yaşamaları için turizmin en hareketli yerlerinden olan Çeşme’de en gözde beach clublerle anlaşarak metaverse deneyimleme alanları oluşturduk. Yeni yerlere alan kurmaya da devam ediyoruz.”
METAVERSE NEDİR?
YUNANCA ‘sonra, öte’ anlamına gelen ‘meta’ ve İngilizce ‘universe’ kelimeleri birleştirilerek ortaya çıkan bir terim olan metaverse, ‘evren ötesi’ni tanımlıyor. Daha anlaşılır bir şekilde açıklamak gerekirse tüm dijital dünyanın birleştirilmesiyle oluşturulan kolektif bir sanal alan demek mümkün. Yani içinde tüm dijital dünyaların bulunduğu ‘kurgusal evren’ de diyebiliriz. Şu anda öngörülen bu metaverse evrenine sanal gerçeklik (VR) veya artırılmış gerçeklikle (AR) ulaşılacak. Bu oluşum insan etkileşimlerinin boyutunu çok ciddi ve maksimum derecede artıracak. İşin sonunda bizler bu dijital evrende kendi sanal ve üç boyutlu avatarlarımızla var olacağız. Çalışmak, gezmek, oyun oynamak, konsere gitmek, alışveriş yapmak gibi günlük birçok aktiviteyi yapacağız.