Yazı yazamayan çocuğa ipe mandal taktırın

Güncelleme Tarihi:

Yazı yazamayan çocuğa ipe mandal taktırın
Oluşturulma Tarihi: Ekim 23, 2017 10:43

Uzmanlar, okula yeni başlayan çocukların yazmada, resim yapmada sıkıntı yaşayabileceklerine dikkat çekerek çocukların kas gelişiminin omuzdan parmaklara doğru oluştuğunu ve ince motor becerilerinin gelişmesi için zamana ve ilgiye ihtiyaç duyduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Uzmanlar, yazamadığı için çocuklara kızmak yerine, ipe mandallarla nesneleri takmaktan yoğurma maddeleriyle oynamaya dek çocukların el becerilerini arttırıcı aktiviteler önerdi.

İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Görevlisi Ezgi Oral, çocuklarda kas gelişiminin omuz hareketleriyle başladığını zamanla el ve parmaklara kadar indiğini kaydetti. Çocuklarda ince motor becerilerinin sağlaması için sadece kas kontrolünün yeterli olmadığını el - göz koordinasyonun oluşturulması gerektiğini vurgulayan Oral, "Çocuklar onlara verdiğiniz kalemi önce avuçlarıyla kavrayarak omuz hareketleri ile karalamalar yapar. Sonra elleri kullanarak çizimler gerçekleştirir. En son ise parmakları kullanarak çizimlere başlar. Çocuğa gösterdiğimiz nesneyi yakalamak için çocuk elini doğru yere uzatabilmelidir. İnce motor becerilerde yaşanan güçlükler çocuğun yemek yeme, giyinme gibi öz bakım becerilerinden okuldaki etkinlikleri gerçekleştirebilme, resim yapabilme ve yazma gibi pek çok beceriyi kazanmasında güçlükler yaratabiliyor" dedi.

'ÇÖZÜM OYUNLU EGZERSİZDE'

Haberin Devamı

Çocukların okul öncesi ve sonrası dönemlerde sıkıntı yaşayabildiklerini, bunu önlemek için ince motor becerileri geliştirici aktivitelerle desteklenmeleri gerektiğini ifade eden Oral, bunun hem aileyle çocuğun keyifli zaman yaşamasını hem de okuldaki akademik becerilere hazırlanmasını sağlayacağını belirtti. Oral, şunları söyledi:

"Çeşitli etkinliklerle çocuğun ince motor becerileri gelişebilir. Aileler çocukları ile yapacakları basit etkinliklerle bunu destekleyebilirler. İpe mandallarla nesneleri takma, yoğurma maddeleriyle oynama, resim yapma, takmalı çıkarmalı oyuncaklarla oynama, delikli yüzeylerden ipleri geçirme, ipe boncukları dizme gibi etkinlikler bu becerilerin desteklenmesine yardımcı olacaktır. Özgül öğrenme güçlüğü gibi yaşanan bazı sıkıntılar da yazmayla ilgili becerilerde sorunlara sebep olabilmektedir. Ek çalışmalara rağmen yazmada problemler görülüyorsa çocuğa kızmak yerine durumun kaynağı araştırılmalı. Bir uzmandan destek alınmalıdır. Çocuğu yapamadıkları için cezalandırmak kızmak onun hem kişiliğini etkileyecek hem de okuldan soğumasına sebep olacaktır."

 

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!