Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, merdiven altı rezervasyon sitelerinin online pazarda kurulan dengeleri bozduğunu söyledi. İşler, “İlgili mevzuatın düzenlenmesini, booking.com gibi ciddi, güvenilir sitelerin yeniden oyuna katılmasını istiyoruz" dedi.
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB), birlik üyesi seyahat acentelerine karşı haksız rekabet yarattığını öne sürerek online rezervasyon portalı booking.com aleyhine dava açmıştı. Davanın görüşüldüğü İstanbul 5. Asliye Ticaret Mahkemesi, geçtiğimiz Mart ayında booking.com'un Türkiye'deki faaliyetlerini tedbiren durdurma kararı vermişti. Türkiye'de yerleşik otel, konaklama tesislerinin pazarlanması ve pazarlanmasına aracılık edilmesi yönündeki faaliyetin durdurulması kararlaştırılmıştı.TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, TÜRSAB'ın açtığı dava sonucunda booking.com hakkında verilen kararla online rezervasyondaki dengelerin hem otelciler hem de tüketiciler açısından bozulduğunu söyledi. “Booking.com'dan boşalan bu alana mantar gibi çoğalan, merdiven altı diye tabir edebileceğimiz, güvenilir olmayan, tüketiciyi aldatmaya yönelik, iyi niyeti suistimal eden bir sürü online site aldı" diyen İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:
"ONLİNE PAZAR KONTROL ALTINA ALINMALI"
“Merdiven altı online rezervasyon sitelerinin ortaya çıkışından sonra mağduriyetler yaşanmaya başladı. Bu mağduriyetler de her seferinde kurbanlarını arttırıyor. Biz daha önce uyarmıştık, olacağı buydu. Daha önce de söylediğimiz gibi, online dünyaya ilişkin mevzuatın bir an önce düzenlenmesi ve pazarın kontrol altına alınması, güvenilir markaların Türkiye pazarında olmasının sağlanması lazım. Çünkü hem üretici durumundaki otelcilerin hem de tüketicilerin böyle platformlara ihtiyacı var." Ülke turizmi son derece sıkıntılı bir süreç yaşanırken her türlü aktörün çok önemli olduğunu, booking.com'un da bu aktörlerden biri olduğunu vurgulayan Mehmet İşler, şu görüşleri dile getirdi:
“Booking.com ciddi ve güvenilir bir markaydı, bir platformdu. Bu platform tüketici ile satıcıyı aracısız bir araya getiriyordu, sektörde dengeler kurulmuştu. Ancak yasakçı bir zihniyetle yapılan girişim, anlık ve beklenmedik bu gelişme turizmdeki online pazardaki dengeleri bozdu. Biz de booking.com'un vergi yükümlüsü olmasından, vergi vermesinden yanayız. Online dünyaya ilişkin mevzuatın bir an önce düzenlenmesi ve pazarın kontrol altına alınması, güvenilir markaların Türkiye pazarında olmasının sağlanması lazım."
İZMİR, (DHA)
FOTOGRAF