Güncelleme Tarihi:
İzmir'den fuara katılan heyet 2017 yılı için umut verici işbirlikleri gerçekleştirdi. İzmir Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı, “Artık rekabet ülke adı altında değil destinasyon adı altında yapılmaktadır. 8500 yıllık tarihe sahip olan büyük değerlerle bezenmiş olan güzel İzmir'in daha çok tanıtılması ve dünya turizm pastasından daha fazla pay almasını işbirliği ve elbirliğiyle sağlamalıyızö dedi.
Dünyanın en büyük turizm fuarı olan ITB Berlin Fuarı'na İzmir damga vurdu. Fuarın ilk gününde, İzmir standı yoğun ilgi görürken, dünyanın dört bir yanından gelen turizm profesyonellerine de İzmir'in tanıtımı yapıldı. Fuar'a İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, İzmir Ticaret Odası (İZTO), Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK), İzmir Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı (YİKOB), Bergama Belediyesi, Selçuk Belediyesi ve Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) İzmir Şubesi yetkililerinin yer aldığı heyet katıldı.
İZMİR'E ÖZEL BÖLÜM
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu'nun da ziyaret ettiği Türkiye standında, İzmir için özel bir bölüm ayrıldı. İzmir'in tarihi, kültürel ve turistik zenginlikleri ön plana çıkarılan bölümde, Dünya Kültür Mirası Listesine girmiş olan Efes ve Bergama'ya ayrı vurgu yapıldı. Celsus Kütüphanesi, Saat Kulesi, Bergama Akropol 'ün büyük görsel maketleri yoğun ilgi gördü. Ege'ye en çok turist getiren FTI ve Türkiye operasyonunu yapan Meeting Point Yönetim Kurulu Başkanı Dietmar Gunz'a ve Roula Jouny'e tüm Türkiye'de rakamlar düşerken, yatırıma ve istihdama imkan sağladıkları için Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Baki Alkaçar ve İzmir Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı teşekkür plaketi verdi.
İZMİR BÜYÜK BİR POTANSİYELE SAHİP
İzmir Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı, fuara ayrı bir stantla katılmalarının İzmir'e olan ilgiyi artırdığını belirterek, “İzmir'in dünyadaki marka bilinirliğini artırmak amacıyla turizm fuarlarına katılımı önemli görüyorum. Tabi burada asıl görev turizm sektörüne düşüyor. Sektörün de etkin tanıtım ve profesyonel işbirlikleriyle kente ekonomik açıdan fayda sağlayacak sonuçlar yaratmasını bekliyoruz. İzmir değerleriyle krizlerde bile büyük potansiyele sahip bir şehir. Bu turizm borsalarının kalbinin arttığı yerlerde devlet ve sektör el ele vererek İzmir'i en iyi şekilde tanıtmamız gerekiyor. Kamu, Sektör, İZTAV, İZKA, İZTO olarak bu alanlarda tanıtıma daha çok bütçe ayırıp var olmak zorundayız. Artık rekabet ülke adı altında değil destinasyon adı altında yapılmaktadır. 8500 yıllık tarihe sahip olan büyük değerlerle bezenmiş olan güzel İzmir'in daha çok tanıtılması ve dünya turizm pastasından daha fazla pay almasını işbirliği ve elbirliğiyle sağlamalıyız" dedi.
26 holden oluşan fuar alanı yaklaşık 160 bin metrekarelik bir alanı kaplıyor. ITB Berlin Fuarını geçen yıl 120 bini profesyonel olmak üzere toplam yaklaşık 180 bin kişi ziyaret etti. Bu sene bu sayının daha da artması bekleniyor.