Güncelleme Tarihi:
İZMİR (AA) - İzmir 1. Tüketici Mahkemesi Hakimi Ahmet Yıldırım, bakmaları gereken dosya sayısının 4 bin 400'e yükseldiğini, 15 Ekim'den bu yana dosya kabul edemediklerini belirtti.
Gediz Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nin düzenlediği Tüketici Hukuku Sempozyumu'nun kapanışında tüketici mahkemeleri ve tüketici hakem heyetleri masaya yatırıldı.
Gediz Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Oğuz Atalay’ın başkanlığındaki oturumda, İzmir 1. Tüketici Mahkemesi Hakimi Ahmet Yıldırım ve Bilkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Atalı konuştu.
Yıldırım, konuşmasında şikayet sayısının her sene çığ gibi arttığını, bu yılki bakması gereken dosya sayısının 15 Ekim itibarıyla 4 bin 400’e ulaştığını söyledi.
Şikayetlerin başında cep telefonları ve bankacılık hizmetleri ile ilgili ücretlerin geldiğine dikkati çeken Yıldırım, şöyle konuştu:
"15 Ekim'den bu yana dosya kabul edemiyoruz. Bir tüketici mahkemesinin yılda en fazla 250 dosyaya bakması gerekiyor. Bu iş yükünün en önemli nedeni hizmet alanımızın geniş tutulması. Adliye olan yerlerden bile biz sorumluyuz. Bir diğer sebep de iş yükümüzü hafifletsin diye kurulan tüketici hakem heyetleri. Hukukçu olmayan, ilgisiz kişilerin görev aldığı bu heyetlerin yanlış kararlarını düzeltmeye çalışıyoruz, iş yükümüzü azaltacaklarına daha da artırıyorlar. Yargı çevrelerini eleştiriyorum ve çözüme katkıda bulunmaya davet ediyorum.”
- Heyetler kaldırılsın
Doç. Dr. Murat Atalı da tüketici hakem heyetlerinin kaldırılması gerektiğini savundu.
"Belediyenin hal ve mal müdürü ile kaymakamın özel kalem müdürünün görev aldığı bu heyetler ne kadar hukuki karar verebilir" diyen Doç. Dr. Atalı şunları söyledi:
"Parasal değeri 3 bin liranın altındaki uyuşmazlıklardan bu heyetler sorumlu. Mahkeme değiller ancak yargısal faaliyet yürütüyorlar. Hukuki bilgisi bulunmayan kişilerden uyuşmazlık çözmelerini bekliyoruz. Tüketici, borçlar ve ticaret kanunlarını bilmeyen kişiler, bu yasaların kapsamındaki dosyalar hakkında nasıl sağlıklı karar verebilir ? Heyettekilere eğitim vermek de imkansız, çünkü sürekli değişiyorlar. Buralardan çıkan kararlara yönelik denetim yolu da kapalı. Neresinden tutsak elimizde kalıyor. Bunların yerine ilgili hakimlikler oluşturulmalı, tüketici uyuşmazlıklarıyla sadece hukukçuların ilgilenmesi sağlanmalıdır."