Tarhanamız Avrupa sofrasında

Güncelleme Tarihi:

Tarhanamız Avrupa sofrasında
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2022 08:13

“Annelerimizin yaptığı gibi tarhana üretimi yapıyoruz” diyen kemal Çeltik, “Bu lezzeti de iç piyasanın yanı sıra yurtdışına da gönderiyoruz. 7 ülkede varız. Hedefimiz bunu daha da artırmak” diye konuştu.

Haberin Devamı

 

Mete Tamer OMUR / HÜRRİYET

“ANADOLU’nun geleneksel tadı yok olmasın” diye 2000’li yılların başında tarhana üretmek için harekete geçen Kemal Çeltik, bugün Tombul Tarhana markasıyla sektörün önemli bir aktörü oldu. Ev tarhanasıyla başlayan serüvene süreç içinde organik, bebek, vegan ve sebzeli tarhanayı da eklemeyi başaran Çeltik, rotasını yurtdışına da çevirdi. Başta İngiltere, Kuveyt, Almanya gibi ülkelere ihracat yapan Tombul Tarhana’nın kurucusu Çeltik, Anadolu lezzeti tarhananın Avrupa’da daha çok sofrada yer almasını hedefliyor.

Tarhanamız Avrupa sofrasında

KENDİ TESİSİ KURDU
Çekirdekten esnaf olduğunu belirten Kemal Çeltik, “Bir yandan okuyup, bir yandan da ticaretle uğraştım. Üniversitenin ardından da baharat ve kuru yemiş üzerine perakende marketler işlettim. Burada gördüğüm arz ve talepten dolayı da kaybolmaya yüz tutmuş ürünlerle ilgili araştırmalar yapmaya karar verdim. Anadolu insanı olmam nedeniyle de bunun, sağlıklı bir besin kaynağı olan tarhana olabileceğini düşündüm. Ege’de araştırma yaptım. 2000’li yılların başında Kütahya Gediz’de bir partner firmayla tarhana üretmek üzere yola çıktım. Daha sonra ise Kütahya Tavşanlı’da bir üretim ortağımla birlikte kendi tesisimi kurdum” diye konuştu.

Haberin Devamı

Tarhanamız Avrupa sofrasında

BEBEKLERE DE TARHANA
Süreç içinde ürün çeşitliliğini artırmak için çalıştığını dile getiren Kemal Çeltik, 2008’da kızı Beyza’nın dünyaya geldiğini belirterek, şöyle devam etti:
“Kızım 6 ay sonra ek gıdaya geçti. O süreçte de en büyük seçenek mamaydı. Ben de kızıma doğal, katkısız ve besleyici olan tarhanayı neden yedirmiyoruz fikri ortaya çıktı. Bir takım iyileştirmelerle kızım için bebe tarhanası geliştirdim. Kızımdan geçer not aldı ve 2009’da bebe tarhanasını piyasaya sunduk. 2010’da ise organik tarhanayı ürün gamımıza ekledik. Tarhana üretimi rüyalarımızı süsleyen bir sevda. Her zaman ilklerin ve yeniliklerin öncüsü olduk. Türkiye’de ilk defa organik sertifikalı tarhana, organik sertifikalı bebek tarhanası üretimi yaptık. AR-GE çalışmalarına ayrı bir önem veriyoruz. Bu kapsamda son ürünümüz de organik vegan tarhana oldu. En son bal kabaklı gibi sebzeli tarhanalarımızı da tüketicimizin beğenisine sunduk. Yine çabuk çorbayı da ürün portföyümüze ekledik. Burada da yetişkin ve bebek seçeneği var. Gelecekte de yine tamamen doğal metotlarda özel tarhanalarımız olacak.”

Haberin Devamı

Tarhanamız Avrupa sofrasında

RAKİBİMİZ ANNELER
Tombul Doğal ve Organik Ürünler olarak merkezlerinin İzmir olduğunu dile getiren Çeltik, üretimin ise Kütahya Tavşanlı’da geleneksel yöntemlerle yapıldığını kaydetti. Kemal Çeltik, sözlerine şöyle devam etti:
“Bizi biz yapan değerlerimizden biri doğal mayalama yöntemimiz. Sadece yaz dönemi olmak üzere yılda 6 ay üretim yapıyoruz. Tarhanamızı mevsiminde yetişen taze sebzelerden üretiyoruz. Taze kırmızı biber ve domates kullanıyoruz. Bunları da sözleşmeli tarımla ürettiriyoruz. Organik ürünlerde ise tamamen sertifikalı üreticiden ürün alıyoruz. Tarhanaya lezzetini veren nane ise Tavşanlı’ya has bir tür su nanesi. Tarhanamızda hiçbir katkı maddesi kullanmıyoruz. Özel ürettirdiğimiz ranzalara serdiğimiz beyaz bir örtü üzerine döküyoruz tarhana hamurunu. Burada hava sirkülasyonuyla kuruyorlar. Tamamen doğal yöntemlerle üretimi sürdürüyoruz. Biz annelerimizin yaptığı gibi üretim yapıyoruz. Tarhana üretimi için Kütahya Tavşanlıyı seçme nedenimiz ise en ideal kuru havanın burada olması.”

Haberin Devamı

YEDİ ÜLKEDE VARIZ
Katkı ve koruyucu madde kullanılmadan hazırlanan Tombul Tarhana’nın namının sadece iç piyasayla sınırlı olmadığını dile getiren Kemal Çeltik, “Her geçen gün ihracattaki payımız artıyor. İngiltere, Almanya, Polonya, İskandinav ülkelerinde bayilerimiz var. Kuveyt yine aynı şekilde ürün verdiğimiz pazarlardan biri. Şu an Fransa’da bir zincirle anlaşma aşamasındayız. Toplamda şu an 7 ülkede varız. Dolaylı yoldan da ihracatımız var. Bu yıl üretimiz 500 ton olacak. Bunun 50 tonu ihracata gidecek. 2023’te de ihracatımızı 2’ye katlamak istiyoruz. Ama agresif bir büyüme hedefimiz yok, biz organik büyümeyi istiyoruz. Hedefimiz ülkemizin değeri olan tarhanayı daha çok Avrupalı’yla buluşturmak” dedi.

Haberin Devamı


İHRACAT İÇİN
YENİ MARKA YOLDA
TOMBUL markasıyla ev tipi tarhana üretimi yaptıklarını dile getiren Kemal Çeltik, “Bu A plus bir marka. Ama farklı talepler gelince de ikinci bir marka oluşturduk. TatGör. Burada da hammaddeyi değiştirmeden ürünü piyasa sunuyoruz. Ama tek farkı kurutmayı fırında yapıyoruz. Ev tarhanasıyla tek farkı bu. Böyle olunca bu biraz daha ekonomik ürün oluyor. Bu biraz seri üretim. Geleneksel dokunun kaybolmamasına özen gösteriyoruz. Şimdi bir marka üzerine çalışıyoruz. O da yakın zamanda çıkacak. Bu daha çok yurtdışına yönelik olacak. Üretimin yüzde 70 Tombul, kalan ise diğer markalarımızdan oluşuyor” ifadelerini kullandı.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!