İTO'da sürücü kursları zirvesi

Güncelleme Tarihi:

İTOda sürücü kursları zirvesi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 05, 2016 17:45

Sürücü kursu sahipleri İzmir Ticaret Odası'nda sorunlarını konuştu

Haberin Devamı

SÜRÜCÜ kurslarının sorunları İzmir Ticaret Odası Meclisi'nde görüşüldü. Açılış konuşmasını İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş yaptı. Demirtaş, konuşmasında sürücü kurslarının alacakları eğitim araçlarında yüzde 30 ÖTV muafiyetinden faydalanması için çalıştıklarını belirtti. Toplantıya CHP İzmir Milletvekili Musa Çam, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Milli Eğitim Bakanlığı Trafik Sürücü Eğitimleri Daire Başkanı Ercan Alpay, Türkiye İş Kurumu İzmir Çalışma ve İş Kurumu Aktif İşgücü Hizmetleri Uzmanı Anıl Tamburacı, il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri temsilcileri ve sürücü kursu sahipleri katıldı.
İzmir Ticraet Odası Meclis Üyesi Osman Oral'ın yönettiği toplantıda, açılış konuşmasını İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş yaptı. Trafik kazası haberi duymadan bir günün geçmediğine değinen Demirtaş, "Hele yaklaşan bayram gibi dönemlerde kazalar adeta katlanarak artıyor. Kazaların pek çok nedeni var ama en büyük neden ise kuşsuzuz sürücü hataları. Bu noktada sürücü kurslarının önemi ortaya çıkıyor. Sürücü kurslarının düzenli ve sağlıklı çalışması gerekiyor. Türkiye’de 3 bin 500 civarında Motorlu Taşıt Sürücü Kursu var. Yaklaşık 17 bin 800 öğretmen bu kurslarda görev yapıyor. Kentimizdeki toplam Sürücü Kursu sayısı ise 200’ün üzerinde. Bunların 87’si İTO üyesi" dedi.
"YÜZDE 30 ÖTV MUAFİYETİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ"
Sürücü kurslarının temsilcisi Meclis Üyesi Osman Oral'ın sektörün sorunlarını çözmek için uğraştığını belirten Ekrem Demirtaş, "En son Ankara’ya giderek sürücü kursu faaliyetinde bulunan üyelerimizin eğitim amacıyla kullandıkları araçların yenilenmesinde de ÖTV alınmaması konusunda milletvekilleriyle görüştü. Taksiciler için getirilen yüzde 30 ÖTV muafiyetinin sürücü kurslarının eğitim araçları için de getirilmesi konusunda çalışıyoruz. Ayrıca daha önce ortak eğitim alanı olarak almaya çalıştığımız Bornova'daki alan için yeniden girişimlerde bulunacağız." dedi.
SÜRÜCÜ KURSLARI PERSONELİNİ İŞ BAŞINDA EĞİTEBİLİR
Aktif İşgücü Hizmetleri Uzmanı Anıl Tamburacı amaçlarının işbaşı eğitim ve mesleki eğitim kursları ile oluşturulan nitelikli iş gücünü firmalarla buluşturmak olduğunu dile getirerek, "Firmalar bizden işgücü talebinde bulunduğunda eğer insan kaynakları havuzumuzda uygun aday yoksa mesleki eğitimle sertifikalandırıp uygun iş yerine yönlendiriyoruz. Diğer yöntemimiz iş başı eğitim, teorik eğitim yerine pratik eğitimle işe yerleştirmek. Sürücü kurslarının da bu şekilde yetişmiş iş gücüne ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. Mesleki eğitim kurslarımız için bir meslekte en az 5 kişinin talebi olması lazım." diye konuştu. Sürücü eğitmeni ihtiyacı olan sürücü kurslarının talebi olması durumunda eğitim programı düzenlenebileceğini belirten Tamburacı, "Ancak staj uygulaması sizin için daha uygun olabilir. Süresi 320 günü aşmayacak şekilde herhangi bir adayı yanınıza alarak yetiştirebilirsiniz. Staj için alacağınız adayın 18 yaşından büyük olması, iş verenin 1. ve 2. derece akrabası ya da eşi olmaması, staj başlamadan 3 ay öncesine kadar bu kurumda çalışmamış olması gerekir. 2 ila 10 çalışanı olan işyerleri için 1 stajyer, 10 ve üzeri işyerleri için yüzde 10 oran uygulanır" dedi.
KATILIMCILARIN GENEL SAĞLIK SİGORTASINI İŞKUR ÖDÜYOR
Stajın sonunda firmanın o katılımcıyı istihdam etme şartının bulunmadığını belirten Tamburacı, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Katılımcıların 50 TL günlük cep harçlığı ve genel sağlık sigortası İŞKUR tarafından karşılanıyor. Program bittikten sonra 1 yıl içinde yeniden başvurursanız son bir yıl içinde mezun ettiğiniz katılımcılardan en az yüzde 20'sini en az 60 gün boyunca istihdam etmenizi istiyoruz. Firmalar fazla kontenjan kullanmak isterse, eğer yüzde 50 istihdam garantisi verilirse yüzde 30 katılım kontenjan kullanılabiliyor. "
SINAVLARDA ADAYLARA BİOMETRİK KONTROL
Milli Eğitim Bakanlığı Trafik ve Sürücü Eğitimleri Daire Başkanı Ercan Alpay, "Bakanlıktan arkadaşlarımızı sınavların nasıl yapıldığını görmeleri için alana yolladık. Sınav yönetmeliklerinde değişiklikler yaptık. İşi biraz daha ciddi bir hale sokmaya çalıştık. Sınav sorularımızı güncelliyoruz ve değerlendirmeleri dijitalleştiriyoruz. Artık sınav sırasında gözetmenimiz değerlendirmeyi tablet bilgisayarla ekrana dokunarak yapacak. Tablet bilgisayarla adayın fotoğrafını çeken gözetmen eğer sistemle yüklü biometrik fotoğrafla uyuşmuyorsa adayı sınava almayacak. Soruları da sektöre hizmet vermiş arkadaşlarla, eğitimcileri bir araya getirerek güncelleyeceğiz" diye konuştu.
ÖZELLEŞMESİ DURUMUNDA ŞEFFAF OLMAZ
İzmir Milletvekili Musa Çam ise ehliyet sınavının özelleştirilmesi durumunda şeffaf olmayacağını belirterek, "Türkiye'de bir çok sınav sisteminde yapılanları görüyoruz. Sınavlardaki eksiklikleri gidermek görevimiz ancak tamamen özelleştirilmesini doğru bulmuyorum. Önümüzdeki dönemle ilgili Türkiye'de bir talep gelirse ihtiyaç ise biz parlamentoda konuşacağız" diye konuştu.
Özellikle ÖTV muafiyeti ile ilgili talep aldıklarını belirten Musa Çam, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yaklaşık 3 bin 500 sürücü kursunun ortalama 4 aracı varsa, 14 bin araç eder. Maliye Bakanlığı'na külfet getirecek bir rakam değil. Önergeler veriliyor ancak iktidar partisi ile tam bir konsensus sağlanmadığı sürece kabul görmeyebiliyor. Talebi ilettik ancak Maliye Bakanı Naci Ağbal, bugün için mümkün olmadığını söyledi ve ilerleyen günlerde yeniden konuşulabileceğini söyledi. "
SÜRÜCÜ KURSUNA KOTA DEĞİL YÜKSEK STANDART
Sürücü okulu temsilcilerinden sorunlarının dinlendiği toplantıda, bir katılımcı çok fazla sürücü kursu olduğunu belirterek kota uygulamasının neden yapılmadığını sordu.
Bunun mümkün olmadığını belirten Milli Eğitim Bakanlığı Trafik ve Sürücü Eğitimleri Daire Başkanı Ercan Alpay, "Kotayla ilgili sendikalar zaten dillendirdi. En son gelen yazı diyor ki; 'Bu işle ilgili standartların yükseltilmesiyle çözülür.' Kota koyma Anayasa'ya aykırı. 4 araç şartı getirdik. Bu şart gelince sürücü kursu sayısı 3500'de kaldı, artış olmadı. Bu sorun standartlarda iyileştirmeyle çözülür. Yakında aynı ilçede aynı kişiye ait ikinci kurs olmasın aynı binada 2 kurs olmasın gibi standartlar, parasal cezalarla çözülmeye çalışılacak. Kotayla çözülemez. Taban fiyat koymak için maliyeti size hesaplattık. Bir bakıyoruz ki koyulan taban fiyatı kurslar kendisi deliyor. Taban fiyat koyuluyor ancak uygulayan yok" diye konuştu.
Timur TARLIĞ/İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!