Somona 170 çipura ve levreğe 3 milyon TL'lik tanıtım bütçesi

Güncelleme Tarihi:

Somona 170 çipura ve levreğe 3 milyon TLlik tanıtım bütçesi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 22, 2016 13:01

Somona 170 çipura ve levreğe 3 milyon TL'lik tanıtım bütçesi

Haberin Devamı

EGE Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Norveç Su Ürünleri Tanıtım Grubu'nun somon balığının tanıtımına 55 milyon Euro yani yaklaşık 170 milyon TL'lik bütçe ayrıldığını, kendilerinin ise 3 milyon TL ile Türk su ürünlerini tüm dünyaya tanıtıma çalıştıklarını söyledi.

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı'nı Ege İhracatçı Birlikleri Konferans Salonu'nda yapıldı. Genel Kurulda 2015 yılında 5 alt sektörde başarılı olan 36 ihracatçı firmanın başarılarının taçlandırıldığı ödül töreni de düzenlendi. Komşularımızdaki siyasi istikrarsızlığa rağmen 2015 yılında 750 milyon $ ihracat performansı gösteren tüm üyelere teşekkür eden Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, etrafımızı saran savaş hali dolayısıyla sektörün jeopolitik risklerinin çok fazla olduğunu, bu nedenle kapasite artışlarının bu dönemde yeniden gözden geçirilmesinin yerinde olacağını ifade etti.

Alabalık, çipura ve levrek ihracatında maruz kaldıkları anti-sübvansiyon vergilerini 2016 yılında asgari seviyeye çekmek için çabalarını sürdüreceklerini belirten Kızıltan, yakın dönemde, yumurta sektöründe tek pazara bağlı kalmanın ne kadar riskler doğurduğunu tecrübe ettiğini söyledi. Gerek Su Ürünleri, gerekse Kanatlı Ürünleri Tanıtım Gruplarıyla üyelerinin pazar çeşitlendirmesine katkıda bulunduklarını ifade eden Kızıltan, "Dünyada nerede su ürünleri nerede kanatlı ürünleri fuarı varsa, şeflerimizle biz oradayız. Ürünlerimizi en lezzetli şekilde pişirip, güzel sunumlarla tüm dünyaya tanıtıyoruz" dedi.

Norveç Su Ürünleri Tanıtım Grubu'nun somon balığının tanıtımına ayrılan 55 milyon Euro yani yaklaşık 170 milyon TL'lik bütçe ayrıldığını kaydeden Kızıltan; "Biz Su Ürünleri Tanıtım Grubu olarak sadece 3 milyon TL'lik bir bütçeyle, yani somona ayrılan tanıtım bütçesinin sadece yüzde 2'siyle su ürünlerimizi tüm dünyaya tanıtıma çalışıyoruz. Böyle devasa bir bütçeyle mücadele etmek tabii ki zor ama biz yılmadan çalışmalarımıza devam edeceğiz" diye konuştu.

"DOĞRU BİLGİLENDİRMEDE EN BÜYÜK ROL, SEKTÖRÜMÜZÜN"

Araştırmalarda Türkiye'de yetiştirilen çipura levrek balıklarının omega 3 oranının, Norveç'te yetiştirilen somon balığından daha yüksek olduğunu belirten Kızıltan, "Kamuoyunu doğru yönlendirmek bizlerin asli görevi olmalıdır. Doğru bildiğimizi kamuoyuyla açık ve net bir şekilde paylaşmamız, toplumu bilgilendirmemiz lazım. Özellikle, kuş gribi konusunda insanlarımızda var olan yanlış algının, kanatlı ürünleri sektörümüzü nasıl olumsuz etkilediğini gördük. İnsanlarımızın en doğru bilgiyi alabilmeleri için web siteleri kurup, sosyal medya hesapları açtık. Bu konuda, sektör olarak hepimiz üzerimize düşeni yapmalıyız" dedi.

Kanatlı Tanıtım Grubu Başkan Vekili, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bedri Girit, sektörün sorunlarıyla yakından ilgilendiklerini, bu kapsamda Tanıtım Gruplarının çok faal olduklarını belirttiği konuşmasında tanıtım faaliyetlerine aralıksız devam ettiklerini kaydetti. Ancak kanatlı etleri sektörünün yüzde 40 oranlarında geriye geldiğini, yurt içinde bilinçsiz kişilerin kanatlı etleri konusunda doğru olmayan açıklamalarda bulunmalarının da buna etkisi olduğunu bildirdi.

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği'nin 2015 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı'nda 2016 yılı çalışma programı ve bütçesi kabul edildi.

FİRMALAR ÖDÜLLENDİRİLDİ

Genel kurul sonrasında yapılan ödül töreninde; su ürünleri, kanatlı etleri ve yumurta kategorilerinde en fazla ihracat yapan 10'ar firmaya ödül verilirken, bal ve süt ürünleri kategorilerinde de ilk 3 firma ödüllendirildi.

İZMİR, (DHA)

FOTOĞRAF

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!