Güncelleme Tarihi:
“21 Mart Dünya Down Sendromu Günü" öncesinde başlatılan kampanya ile Down Sendromlu çocukların eğitim ve rehabilitasyonuna katkı sağlanması hedefleniyor. Proje ile ilgili bilgi veren Ferruh Filiz Optik İş Geliştirme Yöneticisi Melis Filiz Demirtaş; İzmir'deki dokuz mağazada yürütülecek kampanya ile toplumda farkındalık yaratmayı amaçladıklarını söyledi. Verilen desteğin şekli ve miktarından çok, down sendromlu bireylere ve ailelerine yalnız olmadıklarını hissettirmeyi amaçladıklarına dikkat çeken Demirtaş, şöyle konuştu:
“Bu kampanyadan elde edilecek geliri derneğimize bağışlayarak, küçük de olsa bir katkı sağlamak, ancak daha da önemlisi toplumda farkındalık ve duyarlılık yaratmak istedik. Müşterilerimizin de aynı duyarlılığı göstererek destek vereceklerini düşünüyoruz. İlk iki günde çok olumlu geri bildirimler aldık. Dileğimiz, farklı kampanyalarla bu duyarlılığın yıl boyunca sürdürülebilir olması. Bizler down sendromlu bireyleri, Türkiye ailesinin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Down sendromlu bireylerin hücreleri 46 yerine 47 kromozomdan oluşuyor. Bu nedenle kampanyamızın sloganını 'Ne farkeder bir eksik bir fazla, yüreklerimizde sevgi olduktan sonra' cümlesiyle özetledik."
HASTALIK DEĞİL, FARKLILIK
İzmir Down Sendromu Derneği Başkanı Gülnaz Serdal Rodoplu ise down sendromunun bir hastalık değil, doğuştan gelen ve değişmeyen genetik bir farklılık olduğuna dikkat çekti. Topluma kendilerini anlatmakta ve gereksinimlerinin karşılanmasına yönelik yardım sağlamakta zorlandıklarını söyleyen Rodoplu, “Ferruh Filiz Optik'in gösterdiği duyarlılığa teşekkür ediyoruz. Dünyada 6 milyon, Türkiye'de ise 100 binin üzerinde down sendromlu birey bulunuyor. Yerel yönetimler başta olmak üzere toplumun tüm kesimlerinden bizlere karşı daha duyarlı olmalarını bekliyoruz" dedi.