Güncelleme Tarihi:
HER ŞEYİ DEĞİŞTİREN VİRÜS
Yaklaşık 1 yıl önce hayatımıza hızlı bir giriş yapan ve tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs, hemen hemen her alanda çok büyük değişimlere neden oldu. Olmaya da devam ediyor... Çalışma yaşamından eğitime, oyundan sosyalleşmeye, aile ilişkilerinden tüketim alışkanlıklarına kadar birçok alanda kurallar yeniden belirlendi. Tüm bu kural ve değişimler içinde en dikkat çeken alan ise hiç kuşkusuz sağlıklı beslenme oldu.
İŞİN SIRRI GÜÇLÜ BAĞIŞIKLIK
Maske, mesafe, hijyen üçlüsünün yanında koronovirüse karşı en etkili korunma ise güçlü bünye, yani bağışıklıktan geçiyor. Bu nedenle pandemi döneminde sağlıklı ve dengeli beslenmeye özen göstermek önem kazandı. ‘Nasıl güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olurum?’ sorusuna cevap arayanlar çözümü sağlıklı atıştırmalıklar ve içeceklerde buldu. Dolayısıyla bu ürünlere karşı ilgi ve yüzde 300’e varan talep artışı yaşandı.
KURU MEYVEDEN ENERJİ BARLARINA
Bu alanda da menü her geçen gün zenginleşiyor. Kuru meyveden yemişe, yüzde 100 soğuk sıkım karışımlardan kombu çayına, kefirden sirkeye, enerji barlarından kemik iliği suyuna kadar geniş bir seçenek tüketicinin karşısına çıkıyor. Birçok konuda öncü olan Ege, bu pazarın da önemli aktörü olma yolunda hızla ilerliyor. Biz de gelişen bu pazarın aktörlerini inceledik, birtakım önerilerde bulunduk. Şimdilik evde ‘sağlıkla’ kalın.
Editörden
Mete Tamer OMUR
UZMANINDAN MİNİK NOT:
BESİN DEĞERİNE DİKKAT
Basit karbonhidratlar, çikolata, şeker, cips gibi abur cuburlar yerine kompleks karbonhidratları, lif ve protein yüklü yiyecekleri tercih edin. Ayrıca atıştırmak öğün yerine geçecekse yediğinizin besin değerinin yeterli olduğundan emin olun. Günlük 1.5-2 litrenin altında olmayacak şekilde su tüketin. İnsanların yüzde 50’den fazlası 2020’de bağışıklık sağlığını desteklemek için daha fazla takviye aldı.
UZMANINDAN BİR BİLGİ:
İSRAFI DA ÖNLÜYOR
Sağlıklı atıştırmalıklar performans bakımından geleneksel atıştırmalıkları geride bırakıyor. Öyle ki, şirketler sağlıklı atıştırmalıklar ve içecekleri bünyelerine dahil ediyor. Tüketici de sağlıkla refahından, kaliteden, besin değerinden ve kendi etik değerlerinden ödün vermeksizin bu keyfi yaşamak istiyor. Bilinçli tüketici aynı zamanda bu ürünlerin gıda israfının önlenmesine yardımcı olacağını düşünüyor. Bu da sürdürülebilirlik için çok önemli bir detay.
***
Tarifi Neval Şef’ten yapması sizden
Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü 11 Mart 2020 sonrası eve kapanmayla birlikte birçoğumuz mutfakta daha fazla vakit geçirmeye başladık. Ve şimdi yine bir kapanma dönemindeyiz. Bu süreçi de verimli ve sağlıklı geçirmek adına Foodrum’un eğitmen pasta şefi Neval Sicilli, sizin için sağlıklı atıştırmalık ve içecek tarifi hazırladı. Tarif bizden yapması sizden. Şimdiden afiyet olsun.
Metobolizma
hızlandıran
smoothie
Malzemeler: 200 ml (1 su bardağı) kefir, yarım ananas ya da kivi, 2 adet salatalık, yarım ceviz büyüklüğü taze zencefil ve 1 tatlı kaşığı öğütülmüş keten tohumu.
Yapılışı: Önce kefir ve zencefili blender ya da smoothie blenderda karıştırın. Ardından diğer malzemeleri ekleyerek iyice birbirlerine karışmasını sağlayın. Yoğunluğu için tercihinize göre su ilave edebilirsiniz. İçeçeğiniz bardağa alıp üzerine koşacağınız 1-2 yaprak nane ile tüketebilirsiniz.
Muzlu
pankek
Malzemeler: 2 adet muz, 2 adet yumurta, 1 tatlı kaşığı vanilya, 1 bardak yulaf unu, 1 çay kaşığı kabartma tozu ve 1 tatlı kaşığı tarçın.
Yapılışı: Yulaf unu, tarçın ve kabartma tozunu karıştırın. Ayrı bir kapta muzları çatalla iyice ezin. Ardından kuru malzemeleri ve muzları birleştirin. Yumurta ve vanilyayı en son ekleyerek iyice karışmasını sağlayın. Yağsız ve ısınmış tavada her iki tarafını eşit şekilde pişirin. Servis tabağına alıp, üzerini taze meyve dilimleri ile süsleyerek sunuma hazırlayabilirsiniz.
***
O algıyı
tersine
çevirdi
Geleneksel bir iş alanında inovasyonu içselleştirmiş bir ailenin üçüncü kuşak iş yöneticisi-yatırımcısı olan Türkmen Türkmenoğlu, kuru ve yaş meyvede kendi know-how’ıyla yeni nesil gıda ürünleri üretiyor. Mateks Gıda Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Türkmenoğlu, ihracatın yanında iç piyasa için FruitMade markasını geliştirdiklerini söyledi, “Böylece, ‘Bizim topraklarda yetişen değerleri Hans yiyor, ama Hasan uzaktan bakıyor. Ürünün en iyisi ihracata gidiyor, kötüsü de bize kalıyor’ algısını tersine çevirdik” dedi. 3’te
***
Üç ana değer
için çalışıyor
Tuğçe Gülcüler Öktem tarafından İzmir’de kurulan Kübik Kafe&Market, pandemiyle birlikte dijital markete dönüştü. Ağırlığını e-ticarete veren marka, sağlıklı atıştırmalık ve içeceklerden glutensiz, vegan, ketojenik ürünlere, kahve çeşitlerinden probiyotik yiyeceklere kadar birçok seçeneği tüketiciyle buluşturuyor. Öktem, “Açıldığımız günden beri benimsediğimiz üç ana değer için çalışıyoruz: Tazelik, pratiklik ve ekonomik olmak” ifadelerini kullandı.