Güncelleme Tarihi:
70'li yılların başında Selçuk Yaşar’ın temellerini attığı toplumsal katkı modelinin üzerinde yükseliyor. üreticiye verdiği destekle kaliteli süte ulaşan, çalışanları ve tedarikçileriyle birlikte büyüyen Pınar; sadece ürünleriyle değil, kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle de topluma destek oluyor, Türkiye ile büyüyor. “Bu yola sağlıklı nesiller yetiştirmek için çıktık” diyen Pınar Süt Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu, “Tam 47 yıl önce çalışanlarımızla, üreticilerimizle ve tedarikçilerimizle birlikte büyümeyi, tüketiciyle bütünleşerek uluslararası alanda söz sahibi olan bir bölgesel güç olmayı ana hedefimiz olarak belirledik. El ele yürüdüğümüz bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Türkiye’ye yaptığımız yatırımlarla dünyaya ulaşıyor, eğitimlerimiz ve projelerimizle topluma fayda sağlıyor, ihracattaki başarımızla Türkiye ekonomisine destek oluyoruz” dedi.
ÜRETİCİ GELİŞECEK SEKTÖR BÜYÜYECEK
Türkiye’nin, dünyanın en büyük sekizinci süt üreticisi olduğunu belirten ve üreticilerin sektör adına kilit rol oynadığına dikkat çeken Hekimoğlu, “Sektörümüz üreticilerimizle birlikte gelişecek. Biz de bu noktadan yola çıkarak Pınar Enstitüsü ile son 5 yılda 13 ilimizde 8 binin üzerinde üreticimize hayvan sağlığı, besleme ve hijyen eğitimi verdik. Üreticilerimizi iş ortaklarımız olarak görüyor, yarattığımız ekonomik değerlerden tüm paydaşlarımızın fayda sağlayabilmesini amaçlıyoruz. Bugün 18 binden fazla üreticinin ineğinden aldığımız sütü işliyoruz” diye konuştu.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN YOL HARİTASI
Pandemiyle gıdaya duyulan hassasiyetin arttığını ve tarımın öneminin fark edildiğini vurgulayan Gürkan Hekimoğlu, “2060’a kadar, geçmişteki 6 bin yılda üretilenden daha fazla gıda üretmemiz gerekiyor. Tarımı birlikte büyütmek, sürdürülebilir kılmak geleceğimiz için atacağımız en kıymetli adımlar olacak. Bu noktada, her geçen gün daha çok konuşulan ‘yeşil ekonomi’yi sürdürülebilir kalkınmanın yol haritası olarak görüyoruz. Enerjinin etkin kullanılması, temiz teknolojilerin tercih edilmesi, yenilenebilir enerji vs. takip ediyoruz. 1996’dan bu yana yatırımla kaynaklarımızı doğru kullanmayı amaçlıyoruz” ifadelerini kullandı.
ÖNCELİK TÜKETİCİLER
PINAR’ın öncü kimliğiyle sektörü inovatif ürünlerle zenginleştirmek için çalışmalar yaptığını dile getiren Hekimoğlu, ekledi: “Tüketicilerin ihtiyaçlarını belirleyerek, beklentilerine yönelik ürünler geliştirmek için trendleri sürekli takip ediyoruz. Gelecekte de tüketicilerimizin en güvendiği süt ve süt ürünleri markası olmak için çalışıyoruz. Yeni yaşam şekillerine uygun olacak ürünleri de tüketicilerimizle buluşturmak için projelerimizi hazırladık. Bu arada, Türkiye’nin süt ürünleri ihracatının yüzde 19’unu tek başımıza karşılıyor, dünyada 25 ülkeye ulaşıyoruz. Son olarak, dünyanın en büyük süt ürünleri ihracatçılarından Çin’e Pınar markalı peynir çeşitlerimizle adım attık.”