Güncelleme Tarihi:
ÇEVRESEL sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği ile mücadele için 2020 yılına kadar karbon ayak izini yüzde 15 oranında azaltma hedefi koyan önde gelen gıda markalarından Pınar, 2014 yılı sonu itibarıyle karbon ayak izini yüzde 11 oranında azalttı. Pınar Süt Karbon Şeffaflık Projesi CDP İklim Değişikliği Programı'na gönüllü olarak yanıt veren şirketler arasında ilk sırada yer alırken, Pınar Su ambalaj ağırlıklarını yüzde 23 azaltarak atık seviyesini ve daha az mazotla daha fazla yük taşınması anlayışıyla karbon salımını azalttı.
Pınar, sürdürülebilirlik faaliyetleri kapsamında su ayak izinin azaltılması konusunda da çalışmalar yürütüyor. Proje kapsamında su ayak izi hesaplamaları için çalışanlarına eğitimler veren Pınar, Su Verimlilik ve Risk Değerlendirme Raporu'nu da hazırladı. Çalışmalar kapsamında, Pınar Et fabrika genelinde, 2015 yılında bir önceki yıla göre ton ürün başına su tüketimini yüzde 10.3 oranında azalttı. Sorumlu yatırım kararları ve kaynak verimliliğine dayanan üretim modelleriyle sürdürülebilirliği tüm ekosisteme ve değer zincirine yaymayı hedeflediklerini belirten Yaşar Holding İcra Başkanı Dr. Mehmet Aktaş, şunları söyledi:
“Sürdürülebilirlik çalışmalarımız kapsamında önem verdiğimiz bir diğer konu da enerji verimliliği. Özellikle ürünlerimizin üretim aşamasında enerji tasarrufuna büyük önem veriyoruz. Pınar Et fabrikamız genelinde doğal gaz tüketiminde birim ton başına yüzde 6.5 tasarruf sağlarken, Pınar Su Aydın-Bozdoğan Madran tesisimizde hat verimliliğini yüzde 6.2 oranında iyileştirdik. Pınar Su ile ayrıca Isparta-Eğirdir Akçaağaç tesisimizde yüzde 8 oranında enerji tasarrufu sağladık" dedi.
6 BİN ÇİĞ SÜT ÜRETİCİSİNE EĞİTİM
Aktaş, çevresel boyutun yanısıra sosyal boyutuyla da sürdürülebilirlik çalışmalarına devam ettiklerini vurgulayarak, "6 binin üzerindeki çiğ süt üreticisine eğitim verdik. Bu proje ile Pınar'ın 2015 yılında Stevie Ödülleri'nde Avrupa yılın kurumsal sosyal sorumluluk programı kategorisinde bronz ödüle layık görüldü. Pınar, 2015 yılında Pınar İletişim Merkezi'ne ulaşan tüketicilerle gerçekleştirilen müşteri memnuniyeti anketi sonuçlarına göre yüzde 92 müşteri memnuniyeti oranıyla tüketicilere verdiği değeri bir kez daha kanıtlıyor" dedi.
İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF