Güncelleme Tarihi:
Ceylan, Türkiye’deki pek çok işletmenin güvenli turizm sertifikasına sahip olduğunu ve bu konuda bakanlık, sektör temsilcileri, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları olarak birlikte tek bir mesaj verilmesi gerektiğini kaydetti. Kontrollü normalleşme süreciyle birlikte sektörde bir nebze rahatlama yaşandığını ifade eden Serkan Ceylan, yaz sezonunda özellikle turistik bölgelerdeki işletmelerin kapanma saatinin 21.00’den 24.00’e çekilmesinin önem taşıdığını vurguladı.
BİRLİK, BERABERLİK VURGUSU
Pandemi sürecinin turizm sektörünü olumsuz etkilediğini, acentelerin de kısıtlamalar nedeniyle program yapmakta zorlandığını dile getiren Ceylan, “Bodrum’da yaz aylarıyla birlikte sokaklarda daha çok insan gezmeye başladı. Şu anda Balkanlar, Polonya ve Ukrayna gibi ülkelerden turist akışı başladı. Okulların geç kapanması nedeniyle bu ayın sonuna doğru yerli turist sayısı da artacak. Eğer aşılama süreci de hızlanırsa temmuz ve ağustosta önemli bir doluluk oranı yakalanabilir. Rusya tarafında şu anda uçuşlar ertelenmiş durumda. Uçuşların yeniden başlamasıyla sektör rahat bir nefes alacak. Çünkü önemli altyapı ve tanıtım yatırımları yapıldı. Bunun karşılığını almamız gereken bir dönem yaşıyoruz. Bu süreçte birlik ve beraberlik içinde hareket etmek çok önemli. Aşılama, hijyen, güvenli turizm belgesi gibi artılarımızı anlatmalı, ‘Dünyanın her yerinden turistleri ağırlamaya hazırız’ mesajını birlikte vermeliyiz. Bu konuda ortak hareket etmeliyiz” dedi.
TEMMUZ AYINDA İVME HIZLANIR
Artan talepler nedeniyle bu yıl turizm sezonunun kış aylarına kadar uzayabileceğini de paylaşan Serkan Ceylan, sözlerine şöyle devam etti: “Yerli turist hareketi ve yurtdışı uçuşlarının başlaması da ivmelenme açısından çok önemli. Dünya belki de en önemli küresel ekonomik krizlerinden birini yaşıyor. Herkes bu duruma hazırlıksız yakalandı. Acente sektöründe de önemli kayıp yaşanıyor. İşletmeler bireysel olarak iş yapmaya başladı ve yeni sezondan umutlu. Zarar etseler bile bu sezonu ayakta geçirebilirlerse karlı çıkmış sayılırlar. Bodrum global pazarda en önemli turizm destinasyonların biri ve önemli bir marka değeri taşıyor. Bu nedenle dünyaya doğru mesaj vermek çok önemli.”