O bisikletler Türkiye’den gitsin

Güncelleme Tarihi:

O bisikletler Türkiye’den gitsin
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2022 14:34

Avrupa’da yılda 22 milyon adet bisiklet satıldığına dikkat çeken Bisan CEO’su Bal, “Bunun 10 milyon adedi Uzak Doğu’dan temin ediliyor. Bisan’ın hedefi bu pazarı domine ederek, 10 milyonluk bisiklet talebini Türkiye’den karşılamak” dedi.

Haberin Devamı

 

TÜRKİYE’nin ilk bisikletçisi unvanı olan ve 1963’te kurulan Bisan, beş yıl önce markayı satın alan Ali Orçun Bal yönetimindeki yeni ekiple önce Avrupa’nın sonra da tüm dünyanın lideri olmayı hedefliyor. Uzun bir aradan sonra İzmir Kemalpaşa’daki fabrika kapılarını gazetecilere açan ve markanın gelecek dönem hedeflerini paylaşan Ali Orçun Bal, hem yeni yatırımlarını hem de gelecek planlarını paylaştı. Üretimin Bisan’ın kalbi olduğunu belirten Bisan CEO’su Ali Orçun Bal, şöyle devam etti:

YATIRIM BEDELİ 500 MİLYON TL
“Montaj sanayiyle dünyaya açılamayacağımızı biliyoruz, dolayısıyla üretime her zaman daha fazla yatırım yapma gayretindeyiz. Son 4 yılda sadece makinelerimiz için 100 milyon TL değerinde yatırım yaptık. Robot yatırımların da için de olduğu toplam yatırım bedelimiz ise 500 milyon TL. Geçen yıl şubat ayında ise ileri teknoloji içeren ekipman ve nitelikli işgücü kullanımı anlamına gelen, hata oranını en aza indiren üretimde yalın dönüşüme de start verdik. Teknolojiye ve makinelere yaptığımız yatırımlar sayesinde bugün Türkiye’nin çelik ve alüminyum kadroyu bir arada üretebilen tek bisiklet fabrikası konumuna geldik. Şimdi bu donanımlı tesisten Türk adı taşıyan global bir marka çıkarmak inancıyla çalışıyoruz.”

Haberin Devamı

O bisikletler Türkiye’den gitsin

Markayı beş yıl önce devraldıklarında 40 kişiyle üretime başladıklarını dile getiren Ali Orçun Bal, “Bugün bu sayı 300’ü üretimde olmak üzere 600 kişiye ulaştı. Çalışanlarımızın yüzde 60’ı ise kadın” dedi.

 

O PAZARI BİZ DOMİNE EDEBİLİRİZ
Almanya, İtalya, Yunanistan, ABD, İsveç, Finlandiya ve Danimarka gibi ülkelere ihracat yaptıklarını dile getiren Ali Orçun Bal, “Hedefimiz önce AB pazarında, sonra dünya pazarında tanınmış bir Türk markası olmak. Avrupa’da bisiklet pazarında çok hızlı bir büyüme yaşanıyor. Yılda 22 milyon adet bisiklet satılıyor. Bu rakamın yarısı Uzak Doğu’dan ithal ediliyor. Avrupa’dan ithal edilen bu 10 milyonluk pazarı Bisan olarak biz domine etmek istiyoruz. Avrupa’daki bu hedefimizi gerçekleştirmek adına Almanya’da 13 farklı eyalette bayilik oluşturacağız. Almanya’nın dünyaya açılmamız konusunda pilot ülke olacağına inanıyoruz. Uzak Doğu’dan Türkiye’ye kaydıracağımız bu talebin ardından hedef dünya pazarı” dedi.

Haberin Devamı

 
ÜÇÜNCÜ LABORATUVAR İZMİR’E
AR-GE yatırımlarına da ağırlık verdiklerini söyleyen Ali Orçun Bal, “Üretimde diğer bir yatırım alanımız AR-GE. Avrupa’da iki tane akredite bisiklet laboratuvarı bulunuyor. Bunlar Fransa ve Portekiz’de. Biz Bisan olarak üçüncüsünü Türkiye’de İzmir’de kurmak üzere başvurularımızı yaptık. Aynı zamanda AR-GE merkezi olma yolunda da başvurularımızı tamamladık. AR-GE merkezi olduktan sonra karbon bisiklet üretimine de başlamayı planlıyoruz. Ayrıca, katma değerli ürün ihracatı planlıyorsak ve rekabeti büyütme hedefindeysek yerlilik oranımızı artırmak gerektiğine inanıyoruz. Bu bağlamda son 3,5 yıldır çok ciddi yerlilik projelerine imza attık. Bazı bisiklet modellerimizi yüzde 70’e kadar yerlileştirdik. Bu hem rekabet gücümüzü artırıyor hem de ülkemize daha fazla döviz girdisi sağlıyor” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

O bisikletler Türkiye’den gitsin

 
YURTDIŞINA BÜYÜK YATIRIM
YURTİÇİNDEKİ planlarının global çaplı hedeflerinden çok farklı olduğunu dile getiren Ali Orçun Bal, şu bilgileri paylaştı:
“2017 yılından bu yana her yıl yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydettik. Şu an sektördeki ilk 3 markadan biriyiz. Son iki senede pazardaki yabancı markaların yerini aldık. Türkiye’de bisiklet satan bin 900 nokta var. Bunların 447 tanesinde Bisan markası satılıyor. Hedefimiz çok hızlı hareket ederek yıl sonuna kadar bu sayıyı 500’e çıkarmak. Ancak ülkemiz için globalden daha farklı hedeflerimiz var. Ticari kaygılardan çok ülkemizde bisiklet kullanımının artmasına dair kaygılar taşıyoruz. Bütün amacımız, bisiklete olan bakış açısını değiştirmek. Çocukluğumuzda bisiklete duyduğumuz iştah maalesef yetişkinlikte bitiyor. Bunu değiştirmek istiyoruz. Odağımızda dünyaya açılmak olsa da yurtiçi pazarda toplum sağlığı konusunda farkındalık oluşturmak, ülkemizde bisiklet algısı ve kültürünün yayılmasını sağlamak her zaman önceliğimiz.”

Haberin Devamı

 
ELEKTRİKLİDE TALEP PATLAMASI
SON dönemde elektrikli bisiklet satışlarındaki artışı da değerlendiren Ali Orçun Bal, “Hepinizin bildiği üzere bu aralar her yerde elektrikli bisiklet (e-bike) çılgınlığı yaşanıyor. Bu pandemiyle birlikte artan bir talep. Şu anda ülkemizde e-bike satışlarının en yaygın olduğu yerler İstanbul, Antalya ve İzmir. Hem gençlerin hem de ülkemizde yaşayan yabancıların e-bike’a olan ilgisi daha fazla. Günümüzde, elektrikli ulaşım araçlarının kullanımı tüm dünyada oldukça artmış durumda. Biz de elektrikli bisiklet için üçüncü montaj hattını kurma çalışmalarını hızlandırdık. E-bike’lara olan artarak devam edecek” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!