Güncelleme Tarihi:
Son durak Narlıdere Kaymakamlık
İZMİR'de, Fahrettin Altay-Narlıdere İstihkam arasında aç kapa yöntemiyle yapılmasını öngördüğü 10.5 kilometre metro hattını mart ayında derin tünel yöntemiyle yapmaya karar veren Büyükşehir Belediyesi'nin, Valiliğe yaptığı ÇED başvurusunda hattın uzunluğunu 7.2 kilometreye düşürdüğü ortaya çıktı. İstihkam Okulu ve Askeri Lojmanlar istasyonları, yolculuk değerlerinin düşük olması nedeniyle iptal edilince, hattın son durağı Narlıdere Kaymakamlık oldu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Fahrettin Altay-Narlıdere arasında yapacağı metro hattında ikinci önemli revizyona imza attı. İzmir Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nden ÇED raporuyla ilgili ön olur alan projede, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne de gönderilen başvuruda yeralan, hattın yapımında kullanılacak aç-kapa yönteminden Bakanlığın da önerileri doğrultusunda mart ayında vazgeçti. Büyükşehir Belediyesi dokuz istasyonun yer alacağı hattı, yeraltında derin tünelle yapmaya kararı verdi. Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne de revizyon bildirildi. Büyükşehir Belediyesi'nin aç kapa yönteminde Mithatpaşa Caddesi'nin kazılacağı için gerek burada oturan ilçe sakinleri, gerek esnaf, alışveriş merkezleri ve Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nin olumsuz etkilenecek olması nedeniyle değişikliğe gittiği öğrenildi. Mithatpaşa Caddesi'nin bölüm bölüm kapatılmasıyla yapılacak imalat sırasında trafik akışının yan yollar ve otoyola kaydırılmasının da trafikte önemli sorunlara yol açması bekleniyordu.
Mart ayında yapılan derin tünel revizyonuyla birlikte Narlıdere hattında ikinci bir revizyonun daha yapıldığı ortaya çıktı. İzmir Valiliği'ne ÇED sürecinin başlaması için başvuran İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin projeden iki durağı çıkardığı, böylece hattı 3.3 kilometre kısalttığı ortaya çıktı. Daha önce Fahrettin Altay İstasyonu'nundan sonra Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Narlıdere, Siteler, Kaymakamlık, Lojman ve İstihkam duraklarının yeralacağı 10.5 km uzunluğunda olacak hat, bu revizyonla 7.2 kilometreye indi. Lojman ve İstihkam duraklarının çıkarıldığı projede son durak Kaymakamlık oldu. Güzergahın son 3.3 kilometresinde yer alan bu son iki istasyonun yapılan incelemede yolculuk değerlerinin düşük olması nedeni ile kaldırılmasına karar verildi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2016 yılında inşaat çalışmalarının başlamasını öngördükleri hattın 2020 yılında işletmeye alınmasını hedefledi. Hat tamamlandığında İzmir Metrosu Evka-3 ile Narlıdere Kaymakamlık arasında 19 kilometre hat uzunluğu ve 17 istasyonla işletilecek.
İZMİR (DHA)