Güncelleme Tarihi:
Okulun Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı kılavuzlara göre tüm Kovid-19 önlemleri ve sağlık protokollerinin uygulanabilirliği açısından büyük bir sınavdan geçtiğini dile getiren Melis Kurtel Emin, şöyle dedi:
YIL BOYU AÇIK HAVADA
“Geniş bir alana yayılan kampüsümüz ve az nüfuslu büyük dersliklerimiz sayesinde çocuklarımızı rahatlıkla güvenli mesafe şartını sağlayarak okulumuzda bulundurabiliyor olacağız. Ayrıca İzmir’in avantajlı iklimi ve yemyeşil kampüsümüz sayesinde eğitimimizin birçok alanını eğitim yılı boyunca rahatlıkla açık havaya taşıyarak çocuklarımıza ve öğretmenlerimize daha sağlıklı bir ortam sunacağız. Tek arzumuz, ülkemizdeki şartların okulların açılmaya müsait hale gelmesi, bizim de çocuklarımıza kavuşup mutlu eğitim ortamımızı, hijyen koşullarını da iç rahatlığıyla sağlamış bir şekilde faaliyete açmak ve çocuklarımızı hayata hazırlamaya devam etmek.”
PRATİK YAŞAM EĞİTİMİ
“Okulumuzda çocuklarımızı Montessori yöntemi ile eğitiyoruz” diyen Emin, çocukların mutlu bir eğitim ortamında eğitilmelerinin Dr. Maria Montessori’nin bu yöntemi geliştirirken temel aldığı bir prensip olduğunu vurguladı. Özel Bademler Köyü Koleji ekibi olarak çalışmalarında her zaman en ön sıraya bunu koyduklarını ifade eden Emin, “Çocuğa saygı ile yaklaşarak, öncelikle kendini keşfedip kendi benliğinin barış içerisinde ve sağlıklı bir şekilde inşasında yoldaşlık ediyor, rehber oluyoruz. Çocuğun 3 yaşından itibaren girdiği bu yolda, önce 6 yaşına kadar ‘pratik yaşam’ dediğimiz günlük yaşam becerilerini kazandırmaya çalışıyoruz. Hepimizin ömür boyu yapması gereken el yıkamaktan düğme iliklemeye, yer süpürmekten ayakkabı parlatmaya kadar günlük hayatta kendimiz, etrafımızdaki bireyler ve son olarak da çevremize iyi bakmak üzere üstlenmemiz gereken görevleri tanıyıp, öğrenip, defalarca tekrar ederek içselleştirmelerini amaçlıyoruz.
Bununla beraber, duyu dediğimiz alanda çocuklar, dokunma, ses, tat, koku ve görsel alanlarda duyularını farklı çalışmalarla geliştirerek kendilerini hayatlarının ileriki dönemlerinde ihtiyaç duyacakları donanıma hazırlamış oluyor, matematikten müziğe, dilden sanata kadar bir çok alanın temel çalışmalarını gerçekleştiriyorlar” dedi.
KOZMİK EĞİTİM
İLKOKULA geçildiğinde çocukların özgür düşüncelerini ve analitik zekalarını geliştirebilecek bir yaklaşımla, keşif isteği ve bilgiye olan merak duygusunun canlı kalmasını hedefleyen bir program başladığını belirten Melis Kurtel Emin, ‘kozmik eğitim’in Maria Montessori’nin geliştirdiği, çocuklara çeşitli alanları açan 5 Büyük Hikaye ile başladığını söyledi. Bu hikayelerin evrenin oluşumu ile başladığını, sırasıyla dünyada yaşamın oluşumu, insanın oluşumu, dil oluşumu ve matematiğin oluşumu diye devam ettiğini kaydeden Emin, “Tüm bu hikayeler, her zaman büyük bir resimden detaylanarak hedeflenen konuya iniş yapar. Bu inişler sayesinde coğrafya, fen, tarih, sosyal bilgiler, biyoloji, botanik, dil çalışmaları ve matematik konuları çocuklara büyük cazibelerle açılır ve artık çocuk keşfe hazırdır” ifadelerini kullandı.
DİL VE MATEMATİK EĞİTİMİ
DİL eğitimi hakkında da bilgiler veren Melis Kurtel Emin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dil alanında çocuklarımız hem kelime dağarcıklarını geliştirerek konuşma alanında, ardından fiziksel çalışmalar neticesinde yazma alanında ve son olarak da bu çalışmaların arkasından muhteşem bir doğa olayı gibi, adeta bir patlama ile kendiliğinden gelen okuma alanında kendilerini kendi hızlarında geliştiriyor. Çocuklarımız bu alan sayesinde sadece dil becerilerini geliştirmiyor, kendini tanıma fırsatı bulup ifade edebilmeye başlıyor. İşte bu da kendini bir birey olarak inşa eden çocuk için çok önemli bir aşama. Son olarak gelen matematik alanında ise çocuk, ömür boyu ihtiyacı olacak matematik zekasının gelişmesi için kendi gelişimsel ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış materyaller sayesinde 4 basamaklı sayılarla 4 işlem yapmaya kadar ilerleyebiliyor. Hatta çocuk almaya müsait ve istekliyse matematik ve geometri alanlarında ilerleyebileceği yolda sınır yok diyebiliriz. Bunlar çocukların 6 yaşına kadar tamamlaması gerektiğini düşündüğümüz alanlar.”
DOĞA İÇİNDE YER ALAN
KAMPÜSÜN AVANTAJLARI
BADEMLER Köyü’ndeki okullarının çocukların deneyimler yaşayabileceği, duyduğu hikayelerden örnekler çıkartabileceği doğal ortamı sağladığını bildiren Melis Kutel Emin, çocukların okul kampüsünde bitki bilimi için bahçede keşif yapabiliyorken, aynı zamanda tavukların bakımıyla ilgilenebildiklerini söyledi. Tohum ekip büyümesini gözlemlerken aynı zamanda marangozluk çalışabildiklerini dile getiren Emin, “Sınıflarında her türlü el becerileri ve müzik alanında kendilerini özgürce geliştirebilecekleri materyallerden faydalanırken bir yandan da astronomi, coğrafya veya matematik alanlarında hür iradesini kullanarak kendini geliştirebiliyor. Tüm bu özgür keşif alanları sayesinde çocuk, öğrendiğini anlamadan, sadece merak ve motivasyon dürtüsü sayesinde bütün alanlarda akademik bilgiye somut dünyayı deneyimleyerek ulaşıyor, kendi kazanımlarını kendisi keşfediyor” diye konuştu.