Güncelleme Tarihi:
VR cihazları daha ulaşılabilir olduğunda ve gerçekçilik hissi arttığında, oyun sektörü zirveyi görecek. Kendi kurgusal dünyasını oluşturan çok sayıda oyun var. Oyuncular da kendi kimlikleri yerine avatarlar ile online bir kimlik oluşturuyorlar. Bunlar, metaversein kriterlerinden en önemli olanlar. Dolayısıyla metaverse kavramıyla çoktan tanışmış sayılırız” dedi.
HENÜZ ÇOK BAŞINDAYIZ
Metaverseün henüz hayal edilen noktaya gelmediğini belirten Mehmet Kaya, “Biz hayal edilen metaverse evreninin henüz çok başındayız. Çünkü günümüz şartlarında oynanan oyunlar, insanlara yeterince gerçekçi hissettirmiyor. Metaversete hedeflenen, kullanıcıyı tamamen o atmosfere sokmak. Bu yeni dünyaya dahil olabilmemiz için gerçeklik hissinin artırılması gerek. Bu da teknolojinin gelişmesiyle doğru orantılı. Artırılmış gerçeklik (AR) ve karma gerçeklik (MR) teknolojileri de oyun sektörünün gelişimi açısından büyük önem taşıyor. Oyun sektörü, olgunlaşmaya devam eden geniş bir sektör. AR ve MR teknolojilerinin gelişmesiyle gerçekçilik hissi artacak olan metaverse, oyun sektöründe daha geniş yer kaplayacak. Bir de günümüzde halen VR cihazları yeteri kadar ulaşılabilir değil. VR cihazları daha ulaşılabilir olduğunda ve gerçekçilik hissi arttığında, oyun sektörü zirveyi görecek” ifadelerini kullandı.