Matbaacıların "yılbaşı keyfi" kaçtı

Güncelleme Tarihi:

Matbaacıların yılbaşı keyfi kaçtı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 23, 2014 11:32

- Geçmiş dönemlerde yeni yıla girerken esnafın "reklam aracı" olarak gördüğü takvim ve tebrik tebrik bastırıp dağıtma geleneği, kaybolmaya yüz tuttu - Takvime alternatif, anahtarlık ve ajanda gibi promosyon ürünlerinin çoğalması, tebrik kartı yerine e-posta ya da cep telefonu mesajlarının tercih edilmesi, yılbaşı öncesi bu ürünlerin basımıyla işlerinin hareketlenmesini bekleyen matbaacıları üzdü - Türkiye Matbaacılar Federasyonu Başkan Vekili Gençtan: "Önceden takvim basmaya eylül ayından itibaren başlardık. Siparişleri o zaman alırdık. O zaman promosyon ürünleri bu kadar yaygın değildi. Özellikle bayramlarda ve yılbaşında özel tebrik kartı basımına yetişemezdik"

Haberin Devamı

İZMİR (AA) - AHMET BAYRAM - Geçmiş dönemlerde yeni yıla girerken esnafın "reklam aracı" olarak gördüğü takvim ve tebrik bastırıp dağıtma geleneği, kaybolmaya yüz tuttu.

Takvime alternatif, anahtarlık ve ajanda gibi promosyon ürünlerinin çoğalması, tebrik kartı yerine e-posta ya da cep telefonu mesajlarının tercih edilmesi, yılbaşı öncesi takvim ve tebrik kartı basımıyla işlerinin hareketlenmesini bekleyen matbaacıları, üzdü.

Türkiye Matbaacılar Federasyonu Başkan Vekili ve İzmir Matbaacılar Odası Başkanı Ceyhun Gençtan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yeni yıl yaklaşırken matbaalarda takvim basımı işinin her geçen sene düştüğünü söyledi.

Gençtan, dijital takvimlerin yaygınlaşmasının, yapraklı takvimlerin modasının geçmesinin, takvime alternatif promosyon çeşitlerinin artmasının, Çin'den gelen anahtarlık ve ajanda gibi promosyon ürünlerin sayısındaki artışının, takvim basımındaki bu azalmaya neden olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Geçmiş yıllarda yeni yıl yaklaşırken takvim bastırmanın oldukça yaygın olduğunu anlatan Gençtan, "Mahallenin bakkalı, kasabı, berberi takvim bastırırdı. Bu bir reklam aracı olarak görülürdü. Şimdi bu kalmadı, artık büyük firmalar ya takvim bastırıyor ya da farklı bir promosyon ürününü, örneğin ajandayı, anahtarlığı tercih ediyorlar" dedi.

Matbaacıların yeni yıl yaklaşırken işlerinde hareketlenme beklentisi içine girdiğini dile getiren Gençtan, şunları kaydetti:

"Önceden takvim basmaya eylül, ekim ayında başlardık. Siparişleri o zaman alırdık. O zaman promosyon ürünleri bu kadar yaygın değildi. Teknoloji bu kadar gelişmemişti. Biz özellikle bayramlarda yılbaşında özel tebrik kartı basımına yetişemezdik. Şimdi bir cep telefonu mesajıyla özel günler tebrik ediliyor. Bu olay ortadan kalktı. Bugün artık siparişler aralık ayına sıkışıyor. Son anda yetiştirmeye çalışıyoruz."

İzmir'de yaklaşık 20 yıldır matbaacılık yapan Doğan Albak da mesleğe başladığı yıllarda siparişlerin eylül ayından başladığını ve uzun bir periyoda yayıldığını belirtti.

Önceki yıllarda 400 binin üzerinde takvim bastıklarına işaret eden Albak, "Şu an imalatımız aralık ayına sıkıştı. Biz de kapasitemizin dışında takvim alamıyoruz. Daha önce binlerce takvim bastıran firmalar artık yüzlercesine düştü. Geçen sene 120 bin takvim basmışken, bu yıl 80 bin anca olacak. Şu an 60 bin civarında" ifadesini kullandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!