Güncelleme Tarihi:
Elif Abacıoğlu, pandemiyle hızlanan dijital dönüşüme el yapımı ürünlerini rüzgar yapan genç bir girişimci. Bunu da farklı kentlerde olsalar da arkadaşıyla birlikte hayata geçiren bir iş insanı. Culaccino Art’ı kurucularından Abacıoğlu ile hem markanın doğuş öyküsünü, hem kariyer yolculuğunu, hem de gelecek planlarını konuştuk. 25 yaşında olan Elif Abacıoğlu, çocukluğundan beri boyamaya, tasarlamaya ve geri dönüşümlü ürünler yapmaya çok meraklı olduğunu paylaşarak, hikayenin devamını şöyle anlattı:
550 ÖĞRENCİYE GÖNÜLLÜ EĞİTİM
“Bilgi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde okudum. İş hayatına da sosyal girişim olan bir STKM’da başladım. Ve alanımla ilgili öğrencilik hayatım boyunca gönüllü olarak kent sosyolojisi üzerine çalışmalar yaptım. Ocak 2020’de AB’nin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Programı’nda cinsiyet eşitliği dersi vermek üzere Portekiz’e gittim. 2 ay boyunca 550 öğrenciye gönüllü eğitim verdim. Çeyrek asırlık hayatım boyunca hep insanlara dokunmayı, sosyal fayda üretmeyi ve iz bırakmayı hedefledim.”
Abacıoğlu, hedeflerinde emin adımlarla ilerlerken tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi gerçeğiyle yüzleşmiş. “Pandemi dünya ve ülkemiz için çok sancılı başladı. Sevdiklerimizi kaydettik. Birçok insan zor günler geçirdi. Ama dünya geri dönülemez bir dijital dönüşüm yaşıyordu” diyen Elif Abacıoğlu, merkeziyet durumunun çok değiştiğini, insanların artık daha çok evden çalışıp ürettiği bir döneme geçildiğini aktardı. Abacıoğlu, “Mart başında Bodrum’daki evimize bir tadilat işi için geldiğimizde pandemi haberleri yoğun şekilde başladı ve büyük bir bilinmezliğin içine girdik” diyerek, bu süreçte Bodrum’da yaşamanın daha güvenli olacağına karar verdiğini paylaştı.
İKİ KADIN GİRİŞİMCİNİN ESERİ
Bodrum’da kaldığı süreçte pandeminin verdiği ruhsal boşluğu tasarım yaparak dolduran Elif Abacıoğlu, “Evimde ne yapabilirim?” sorusuna yanıt aradığını aktararak, şöyle devam etti: “(Beni ne güçlü kılar?) diye düşünürken girişim fikrim gelişti. Elektronik ticarete yoğunlaşan, sınırların kalktığı bu dönemi fırsata çevirmek istedim. Beni epoksiyle çocukluk arkadaşım Ezgi tanıştırdı. Birbirimize destek olarak ilk adımlarımızı attık. Yani Culaccino Art’ın arkasında iki kadın girişimci bulunuyor. Ezgi İzmir’de, ben Bodrum’da yaşadığımız için ayrı yerlerden aynı marka üzerinden ayrı tasarımlar yapıp satmaya başladık. Culaccino İtalyanca ‘içeceğin masada bıraktığı iz’ demek. Biz de Culaccino Art olarak masamıza, evimize, hayatımıza bıraktığımız iz olarak oluştuk. Bu süreçte çeşitli eğitimler aldık. Online mentörlükler eşliğinde aylardır her hafta toplantılar yapıp nasıl daha da başarılara imza atabileceğimizi planlıyoruz.”
RENKLERİN PSİKOLOJİSİ
Şu an daha çok sofra dekorasyonuna ağırlık verdiklerini dile getiren Elif Abacıoğlu, “Atölyeyle beraber daha büyük çaplı masa, saat, ayna gibi çalışmalarımız da başladı. Epoksi herkes tarafından yapılabilecek gibi gözüken ama bir sürü zorluğu olan bir malzeme. Bu noktada yaratıcı ve farklı olmak sizi gerçek bir marka yapıyor. Ben soyut olarak bir tasarım sattığımın farkındayım. İnsanlara enerji verdiğini, renklerin insanlara iyi geldiğine inanıyorum. Renklerin psikolojisine inanıyorum” dedi.
ATÖLYE TAMAM, HEDEFTE GLOBAL MARKA VAR
Culaccino Art’ı kurarken geleceğe dair tek bir isteği olduğunu dile getiren Elif Abacıoğlu, hedefleriyle ilgili şu bilgileri paylaştı: “En büyük isteğim, ‘Bir atölyem olsun’du. Bodrum’da çok sevdiğim, gerçekten başarılarına saygı duyduğum işletme sahibi Murat Oğan, işimi, hevesimi, çalışmamı gördüğünde melek yatırımcı olmayı teklif etti. Beraber bir atölye tuttuk. Kumbahçe’deki eski bir Rum evini atölye ve eve çevirdik. Bahçesi de olduğu için pandemi şartlarına uygun. Bu yaz atölye ve workshop eğitimlerimize başlıyoruz. En büyük hedefimiz ise uluslararası bir marka olma. Türkiye’nin en büyük pazar yerlerinde, Amazon, Etsy gibi ve finalde de kendi e-ticaret satış kanalımızı kurmayı hedefliyoruz. Şu anda Shopier üzerinden bir e-ticaret satış sitemiz var.”