Güncelleme Tarihi:
Özkan ÇELİK
DİJİTAL bilgilendirme sistemleri sektöründe Türkiye’de öncü firmalar arasında yer alan HİRAŞ, Cletech markasıyla ürettiği ürün ve projeleriyle 20’ye aşkın ülkeye satış yapıyor. Cletech’in ortaklarından Engin Kümüştekin, 1994’te HİRAŞ’ın tescilli bir markası olarak Manisa’da kurulduklarını, dijital bilgilendirme sistemleri konusunda 26 yılık bir deneyime sahip olduklarını belirtti. “Manisa Orta Ölçekli Sanayi Bölgesi’ndeki 3 bin metrekare alana sahip fabrikamızda profesyonel ekibimizle son kullanıcı müşterilerimize dijital bilgilendirme projeleri, entegretör müşterilerimize ise dijital bilgilendirme kabinleri konusunda hizmet veriyoruz” diyen Engin Kümüştekin, şöyle devam etti:
YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER BULUŞTURUYOR
“Kiosk, totem, dokunmatik ekranlar ve ödeme sistemlerinin üretimini, üretim süreçlerinin tamamını kendi bünyemizde takip ederek gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimize anahtar teslimi projeler sunuyoruz. Metal işleme, form verme, boyahane, elektronik ve mekanik montaj ile üretimin her anını kontrol ederken, teknolojik gelişimleri çok yakından takip ederek yenilikçi çözümleri ürünlerimizle birleştiriyoruz. Standart ürünlerin yanı sıra özel projelerle de çözümler sunuyoruz. Manisa’daki üretim ve pazarlama merkezimizin yanı sıra İstanbul’da da bir satış ofisimiz bulunuyor.”
HEDEF YURTDIŞINA SATIŞ OFİSİ
Türkiye’de sektörün öncü kuruluşları arasında yer alarak ülke çapında sundukları kaliteli ürün ve başarılı projelerle Cletech markasını dünya çapında bir marka haline getirdiklerini belirten Kümüştekin, “Özellikle Fransa, İtalya, Almanya gibi Avrupa ülkeleri başta olmak üzere 20’ye aşkın ülkeye ihracat yapıyoruz. Üretim üssü olarak bulunduğumuz Manisa’da sahip olduğumuz avantajlarla daha kaliteli ürün ve projeler üretiyoruz. Uluslararası pazarda Cletech markası ile Türk ürünlerinin kalitesini ispatladık. Bu bizi Uzak Doğu mallarına göre daha avantajlı konuma getirdi. Katılmış olduğumuz yurtiçi ve yurtdışı fuarlarda ürünlerimiz ve projelerimiz büyük ilgi görüyor. Bu durum sektörde markamızın gücünü ortaya koyuyor. İstikrarlı büyümemizi ve kaliteden ödün vermeyen üretim anlayışımızı sürdürerek doğru zamanda yurtdışında bir satış ofisi açacağız. Bunun öncesinde de ilave yurtdışı bayilik ve distribütörlük görüşmelerimiz devam ediyor. Bu bizi rekabet açısından daha da güçlü hale getirecek” ifadelerini kullandı.
HEM ÖZELDE HEM DE KAMUDA
İÇ ve dış mekanlarda kiosk, totem, dokunmatik masa ve ödeme sistemleri gibi standart ürünlerinin yanı sıra akıllı şehir sitemleri, akıllı otobüs durakları gibi özel proje ile tasarımları da gerçekleştirdiklerini vurgulayan Kümüştekin, şu bilgileri paylaştı: “Ürünlerimiz insan yaşamını kolaylaştıran ve özel şirketlere tüketiciye anında ulaşma imkanı sağlayan ürünler. Hem özel sektör hem de kamu kurumları ürünlerimizi tercih ediyor. Özellikle alışveriş merkezleri, fabrikalar, hastaneler, kamu kurumları, belediyeler bilgilendirme için ürünlerimizi kullanıyorlar. Yurtdışında dijital bilgilendirme sistemleri oldukça yoğun olarak kullanılıyor.”
KAĞIT VE ZAMAN İSRAFINA SON
“SON yıllarda ülkemizde de statik alanların yerini dijital ekranlar almaya başladı ve kullanım yaygınlaştı” diyen Engin Kümüştekin, “Kağıt ve zaman israfı ortadan kalktı. Müşteriler hızlı ve pratik çözümlere kavuştu. Ürünlerde ekrandaki bilgi akışı hem sabitlenebilir, hem de dokunmatik özelliklerde olup anında veri güncellemesi ve tek bir merkezden tüm şehre ya da ülkeye yayın yapabilme imkanı var. Kiosk modelini bir otelde kullanabilirsiniz. Rehber yerine çevredeki tüm ören yerlerini ve antik kentleri tanıtan filmler yükleyerek misafirlerin gitmek istedikleri yerle ilgili bilgi alması sağlanabilir. Kamu kurumlarında TC kimlik numarasını girerek vatandaşların vezneye gitmeye gerek kalmadan işlerini halletmesi için de uygun bir ürün. Kent içi ulaşımda otobüs ya da metro istasyonunda otobüs güzergahlarını ve durağa geliş saatlerini öğrenebilirsiniz. Totem dediğimiz ürünlerde de farklı tasarımlar ve alternatif büyüklükler var. Bunlar da sabit ve dokunmatik olarak kullanılabiliyor. Bu üründeki amaç, duyuruları ve kampanyaları kentlilere hızlı bir şekilde ulaştırabilmek. Billboardların aktif ve dijital şekli olarak da görebiliriz. Akıllı otobüs durakları projesini Bursa ve Manisa’daki otobüs duraklarında uygulayarak Türkiye’de öncü olduk. Akıllı şehir mobilyaları konusunda hazırladığımız projeler ile sektörde ilkleri gerçekleştirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
MALİYETLER YÜKSELDİ
SALGININ sektörü olumsuz etkilediğini ifade eden Engin Kümüştekin, üretim ve hammadde maliyetlerinin yükselmesinin yurtdışı satışları zorladığını aktardı. Kümüştekin, ürünlerinin kalitesi ve özellikleriyle dünya genelinde kabul görmesinin ürünleriyle bire bir uyumlu markalarla çalışmalarının kendilerini başarıya ulaştırdığını ifade etti.