Güncelleme Tarihi:
İZMİR, (DHA) - TÜRK kuru meyve sektörü, 2023 yılı için 3 milyar dolar ihracat hedefledi. Kuru Meyve Tanıtım Grubu (KMTG) öncülüğünde kuru meyve tüketim alışkanlığı olan, ancak Türkiye'nin ihracatının az olduğu pazarlarda yürüttüğü tanıtım çalışmalarına son halka Hindistan'ı ekliyor.
Dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi olan Hindistan'ı, Türk Kuru Meyve sektörü hedef pazar olarak belirledi. Türkiye'nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının dünya genelinde tanınması için çaba gösteren Kuru Meyve Tanıtım Grubu (KMTG) Hindistan'da tanıtım atağı başlattı. Hindistan'ın Mumbai şehrinde 22- 24 Eylül 2016 tarihleri arasında düzenlenen Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı'na katılarak Türk kuru meyvelerinin tanıtımını yapan KMTG, 2017 yılında Hindistan pazarında yoğun tanıtım çalışmaları yapacak. Her yıl bir ülkede tanıtım çalışmalarında yoğunlaştıklarını belirten Kuru Meyve Tanıtım Grubu Başkanı Osman Öz 2015 yılında Çin'de, 2016 yılında Güney Kore'de yaptıkları tanıtım çalışmalarını 2017 yılında Hindistan'da yapma kararı aldıklarını kaydetti.
Hindistan'ın 1 milyar 300 milyonluk nüfusu ve hızla gelişen ekonomisiyle cazip bir pazar konumunda olduğuna işaret eden Öz şöyle dedi:
"Bütün bu olumlu verilerin yanında Diwali adını verdikleri festivallerinde birbirlerine kuruyemiş ve kuru meyve hediye kutuları hazırlayıp verme gibi bir gelenekleri var. Yıllık 150 milyon dolarlık kuru meyve ithalatları var. Türkiye'nin ihracatı ise çok sınırlı. Hindistan'a orta vadeli bir tanıtım çalışmasıyla başarılı sonuç alabileceğimize inanıyoruz."
FOTOĞRAFLI