Güncelleme Tarihi:
KMTG, Moskova’da 6-10 Şubat 2017 tarihleri arasında düzenlenen Prodexpo 2017 Fuarı’na katılarak Türkiye’nin kuru meyvelerinin tanıtımını ve tadımını yaptırdı.
Türkiye’ye yıllık 1.4 milyar dolar döviz kazandırdıklarını bu rakamı 2023 yılında 3 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirten Kuru Meyve Tanıtım Grubu Başkanı Osman Öz, 2017 yılında tanıtım atağını Rusya’dan başlattıklarını söyledi. Rusya ile 2015 yılı Kasım ayında ortaya çıkan uçak krizinin aşılması sonrasında Rusya pazarının Türk ihracatçısı açısından daha cazip hale geldiğine dikkati çeken Öz, “Rusya, 140 milyonu aşan nüfusu, Türkiye’ye yakınlığı ve Türk ürünlerinin bilinirliğinin yüksek olması nedeniyle bizim için önemli bir hedef pazar konumunda. Rusya’daki fuarlara katılarak siyasi yakınlaşmanın ihracatımıza pozitif katkı sağlamasını amaçlıyoruz" dedi. Kuru Meyve Tanıtımı Grubu’nun 2017 yılında 8 tanesi uluslararası gıda fuarı olmak üzere 10 farklı tanıtım etkinliğine katılarak, Türk kuru meyvelerinin dünya genelindeki pazar payının arttırılması için tanıtım yapmayı programına aldığı bilgisini veren KMTG Başkanı Öz, konuşmasını şöyle tamamladı:
“Dünya genelinde sağlıklı ürünlere bir yöneliş var. Bu da Türk kuru meyveleri için bir avantaj. Sağlıklı ürünlere yönelişi değerlendirmek istiyoruz. 2017 yılında Uzakdoğu ağırlıklı bir tanıtım programı oluşturduk. Hindistan, Güney Kore ve Çin’de 7 farklı tanıtım etkinliği gerçekleştireceğiz. Ayrıca, Dubai’de Gulfood Fuarı’na ve Bosna Hersek’te 20. Mostar Uluslararası Fuarı’nda yer alacağız.