Güncelleme Tarihi:
TÜBİTAK 4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında desteklenen 'Küçük Tasarımcılar için Doğa ve Mimarlık Projesi' ile ortaokul öğrencileri canlılar hakkında bilgilendirildi.
Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi yürütücülüğünde Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile ortaklaşa sürdürülen proje kapsamında Konak ilçesinde bulunan Kazım Karabekir Ortaokulu, Misak-ı Milli Ortaokulu, Necati Bey Ortaokulu, Rıdvan Nafiz Edgüer Ortaokulu, Güzelyalı Ortaokulu ve 26 Ağustos Ortaokulu'nda, toplam 130 öğrenci ile başarılı ve keyifli etkinlikler gerçekleştirildi.
Proje Yürütücüsü Arş. Gör. Dr. Mimar Ebru Güller, 10 ay süreli proje kapsamında, Doç. Dr. Ayça Tokuç, Yrd. Doç. Dr Gülden Köktürk, Yrd. Doç. Dr. Kutluğ Savaşır, Muammer Çiftçili, Arş. Gör. Ahunur Aşıkoğlu, Can Taşpınar, Zeynep Serra Güneş ve Gülcan Gürsoy birlikteliğiyle etkinlik sürecinin tamamlandığını söyledi. Doğa bilgisinin, doğal ve yapılı çevre etkileşiminin araştırılması ve çocuk yaştan itibaren insana çevre bilinci kazandırılmasının, sürdürülebilirliğinin bir yaşam tarzı olarak içselleştirilmesinde önem taşıdığına değinen Güller, "Bu farkındalıkla kurgulanan 'Küçük Tasarımcılar için Doğa ve Mimarlık Projesi', birbirini tamamlayan farklı etkinliklerden oluştu. Atölye çalışması ve öncesindeki etkileşimli etkinlikler bütününde kurgulandı. 'TÜBİTAK 4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı' kapsamında desteklenmekte olan proje, Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültemiz yürütücülüğünde Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile ortaklaşa yapıldı. 10 ay süreli proje kapsamında toplam 130 öğrenci ile başarılı ve keyifli etkinlikler gerçekleştirildi" dedi.
Bu etkinliklerde, öğrencilerin gözünden doğal çevre algısı ve mevcut çevre sorunları, grup çalışmalarıyla ve sohbet eşliğinde tespit edildiğini belirten Ar. Gör. Dr. Mimar Ebru Güller şunları söyledi:
"Doğal ve yapılı çevreye yönelik anahtar kelimeler üzerinden çocukların çevreye karşı farkındalığı artırıldı. Etkinlikler sonrasında; malzeme, strüktür ve tasarım bilgisi bütününde doğadan esinlenen bir tasarım süreci gerçekleştirildi. Grup çalışmasıyla oluşturulan senaryolarda 'nasıl bir canlı için nasıl bir yuva' sorularına cevap aranırken doğadan esinlenen, özgün mimari eserler tasarlandı. Atölye çıktıları iki ve üç boyutlu sunum teknikleriyle somutlaştırıldı. Atölyelerde, doğadan elde edilen malzeme-strüktür-tasarım bilgilerinin yanı sıra ölçek kavramı, çocukların maket üzerinden deneyimlediği deneysel bir deneme-yanılma süreciyle pekiştirildi. Son aşamada, öğrenci grupları tasarım deneyimlerini birbirleriyle paylaştı. Öğrencilerin doğayla buluştuğu etkinlikler bütününde, eğlenirken çevreye karşı sorumluluklarını da fark ettikleri bir süreç oluştu. Bu süreçte, öğrencilerimiz çevreyi gözlemleyerek, yorumladı, kendi yaratıcılıklarını bireysel ve grup çalışmaları aracılığıyla keşfederken iki ve üç boyutlu ifade becerilerini geliştirdiler."
Mehmet KURT / İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAFLI