Güncelleme Tarihi:
Mart ayında yolculu seferlerin başlayacağını belirten Kocaoğlu, Konak tramvayının 2017 Ekim- Kasım aylarında hizmete gireceğini, hedeflerinin 2020 yılına kadar 250 kilometreye ulaşacak raylı sistem yapmak olduğunu açıkladı.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 8.8 kilometre uzunluğundaki Karşıyaka tramvayının 4.5 kilometresinde yapılan deneme sürüşüne katıldı. Basın mensuplarına tramvay hattının tanıtmak için düzenlenen etkinlikte Mavişehir Genel Müdürlüğü binası önünden Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar, basın mensupları ve bürokratlarla birlikte tramvaya binen Kocaoğlu, ilk kez vatman (tramvay sürücüsü) koltuğuna da oturarak tramvayı sürdü. Kocaoğlu, iki durak boyunca kullandığı tramvayı daha sonra vatmanın kontrolüne bıraktı. Güzergah boyunca toplanan Karşıyakalılar sevgi gösterisinde bulundu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, daha sonra tramvayda basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Deneme seferlerine başladıklarını belirten Kocaoğlu, Bostanlı Köprüsü inşaat ve Alaybey yönündeki çalışmalar tamamlandıktan sonra Mart ayında Karşıyakalılar'ın tramvaya kavuşacaklarını söyledi. Tramvay hattının daha sonra Çiğli güzergahına uzayacağını dile getiren Kocaoğlu, Konak tramvayının ise Ekim veya Kasım 2017'de hizmete gireceğini söyledi. Şair Eşref Bulvarı, Ziya Gökalp Bulvarı'nda çalışmalara başlayacaklarını dile getiren Kocaoğlu “Konak tramvayında Ağustos ayı gibi deneme sürüşleri başlar. Ekim- Kasım aylarında yolcular seyahat eder. Güzergahla ilgili karar süreçleri nedeniyle 8-10 ay gibi bir gecikme oldu. Müteahhitten kaynaklanan bir gecikme değil. Projeden İzmirlilerin memnun olacağını düşünüyorum" dedi.
'TRAFİK PROBLEMİ AZALACAK, DAHA FAZLA YOLCU TAŞINACAK'
Tramvay gibi altyapı yatırımlarının yapılış sürecinde İzmirliler'in yaşam konforuna sıkıntı verdiğini belirten Kocaoğlu, "Ancak bunlar hep daha iyisini daha konforlusunu gerçekleştirmek için yapılan projeler. Daha konforlu, daha tasarruflu ve belirli saatlerde durakta olup İzmirlileri, işlerine okullarına taşıyacak bir ulaşım aracı" dedi.
Kocaoğlu, tramvaydan İzmir'e faydalarının başında trafik probleminin azaltacak olmasının geldiğini belirterek, "Tramvayla otobüs sürücüsü riskinden kurtulacağız. Daha fazla yolcu taşıyabileceğiz. Karbon salınımını azaltacağız. Rahat, konforlu, çoğu yerde denizi seyrede seyrede İzmirliler seyahat edebilecekler. Bir e ekonomik boyutu var. İlk yatırım maliyeti yüksek olan tramvay, işletme maliyetinde elektrik, bakım-onarım tasarrufu sağlıyor. Bu de belediyenin güçlenmesi ve yatırım yapma gücünü arttırıyor" dedi.
'ANA TAŞIMA RAYLI SİSTEMLE OLACAK'
Başkan Kocaoğlu, hedeflerinin İzmir'de toplu ulaşımda lastik tekerlekli araçlarla ulaşımın sahip olduğu yüzde 60 'lık oranı raylı sisteme taşımak olduğunu söyledi. Kocaoğlu, "Otobüslere yine binilecek ama ihtiyaç olan yerler hariç daha çok kısa mesafede besleme hattı olarak çalıştırmayı hedefliyoruz. Ana taşıma raylı sistemle olacak. 2020 yılına kadar 250 km kadar çıkartacağız İzmir ulaşımda lastik tekerli ile raylı sistem arasında bir devrim yapmış olacak. Raylı sistem 12 senede 22 kat artmış olacak" dedi.
AĞAÇLAR İÇİN REVİZYON YAPILDI
Karşıyaka İskele- Mavişehir arasındaki 8.8 kilometrelik güzergah üzerinde 14 durak olarak planlanan tramvay hattında Nisan 2015'te ray döşeme çalışmaları başladı. Güzergahta sahildeki ağaçların taşınmaması için bazı revizyonlar yapıldı. Gidiş-geliş çift hat olarak çalışacak tramvay, Alaybey'den başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosuna kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat çalışacak. Buradan sonra deniz ve kara tarafında iki ayrı hat olarak devam edecek tramvay, Bostanlı Deresi Köprü bölgesinde birleşerek Cengiz Topel ve Selçuk Yaşar caddelerinden Caher Dudayev Bulvarı'na çıkıp güzergahını Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu'nda tamamlayacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İzban İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne uzatılması için ön projeye onay aldı. Proje'nin yapımına ise 2017 yılının ortalarında başlanacak.