Kaymakam Erkayıran, “Çeşme, Dünya Markası Bir İlçe”

Güncelleme Tarihi:

Kaymakam Erkayıran, “Çeşme, Dünya Markası Bir İlçe”
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2016 15:50

ALMANYA’DA DÜSSELDORF YAT FUARI İLE İSTANBUL’DA DÜZENLENEN EMITT’E KATILARAK ÇEŞME STANTLARININ TANITIMINA KATKIDA BULUNDUKLARINI SÖYLEYEN ÇEŞME KAYMAKAMI MUSTAFA ERKAYIRAN, “ÇEŞME, DÜNYA MARKASI BİR İLÇE” DEDİ.

İZMİR (İHA) – Almanya’da Düsseldorf Yat Fuarı ile İstanbul’da düzenlenen EMITT’e katılarak Çeşme stantlarının tanıtımına katkıda bulunduklarını söyleyen Çeşme Kaymakamı Mustafa Erkayıran, “Çeşme, dünya markası bir ilçe” dedi.
Çeşme’nin turistik bir ilçe olduğunu vurgulayarak ilçenin Kaymakamı olarak fuarlara gitmesinin bir göreve dönüştüğünü söyleyen Çeşme Kaymakamı Mustafa Erkayıran, Almanya’da Düsseldorf Yat Fuarı ile İstanbul’da düzenlenen EMITT’te İlçenin yetkililerinin katılımıyla Çeşme’nin temsilini sağladıklarını dile getirdi.
Kendisinin daha önce bu iki fuara hiç katılmadığını anlatan Kaymakam Erkayıran, “Düsseldorf Yat Fuarı’nda ülkemizin üç tarafı deniz olmasına karşın, bu tür organizasyonlarda geride kalmamıza üzüldüm. Almanya, endüstri devrimini çok önce tamamlamış, belli bir sermaye birikimine sahip olmuş. Bu sermaye birikimi beraberinde yat satın alma isteğini, dolayısıyla yat sektörünün gelişimini sağlamış. Almanya da böyle bir fuara ev sahipliği yapıyor” diye konuştu.
“SUALTI TURİZMİNİ TANITTIK”
Çeşme’nin Düsseldorf Yat Fuarı’ndaki yerini de değerlendiren Kaymakam Erkayıran, “Çeşme, dünya markası bir ilçe. New York Times, 2016 yılında gidilecek 52 yer arasında Çeşme’yi 14. sırada gösterdi. Mevcut 4 marinamızda yaklaşık bin 300 yat kapasitemiz var. Bu fuarın ana eksenlerinden birisi de yatçılık. Dalış sektörünü de geliştirmeye çalışıyoruz. Belediyemizin ve Deniz Ticaret Odamızın desteği ile Tahsin Ceylan’ın sualtı fotoğraflarından oluşan kitap bastırdık. Sualtı sergisi açmaya çalışıyoruz. Yapay resif uygulaması yapmaya, gemi batırmaya uğraş veriyoruz. Bu nedenle, Düsseldorf Yat Fuarı’nda sualtı turizmini tanıtmamız gerekiyordu” dedi.
Alaçatı’nın sörf konusunda oldukça iyi durumda olduğunu anlatan Erkayıran, “Kitesurf için yapmamız gerekenler var. Almanya’da bu konuda görüşmeler yaptık. Yeni bir kitesurf alanı belirleyip, o alanda sektör oluşturma hedefinin doğru olacağını gözlemledik. Fuara gitmeden önce Germiyan Yalısı’nı kitesurf alanı olarak ilan etmiştik. Kitesurf yatırımcılarını oraya yönlendireceğiz” şeklinde konuştu.
“OTELCİLER GEÇEN YILA GÖRE DAHA MEMNUN”
Düsseldorf Yat Fuarı’nda da EMITT’te de kıyı Ege ilçelerini gördüğüne dikkat çeken Erkayıran, “Her ilçe kendisini pazarlamak istiyor. Almanya’da görüştüğümüz insanların çoğuyla İstanbul’da da karşılaştık. Ülkemizin, deniz, kum, tarih ve sualtı turizmi büyük çoğunlukla Ege’de. Otelcilerimizi takip ettik, bağlantılar yaptılar. ‘Geçen yıla göre nasıl?’ diye sordum. Daha memnun olduklarını söylediler” ifadelerini kullandı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!