Güncelleme Tarihi:
DİSK 1 No’lu Şube Başkanı Engin Topal da yaptığı açıklamada, “Ne kadar kabin takarsanız takın, şoför arkadaşımız aşağıya indikten sonra da saldırıya uğrayabiliyor. Biz sıkıntılı bölgelerde emniyetle işbirliği yapılmasını önlem alınmasını istiyoruz” dedi.
SON 15 günde hem İstanbul, hem de İzmir’de toplu ulaşım şoförlerinin uğradıkları saldırılar gündemdeydi. 23 Eylül sabahı facianın kıyısından dönüldü. İstanbul Acıbadem’de bir yolcunun metrobüs şoförüne şemsiyeyle saldırması sonrası araç yoldan çıkarak 3 otomobili altına aldı, 11 kişi yaralandı. Birkaç gün sonra İzmir’de Eserkent-Üçyol, iki gün önce ise 14 saat arayla Çobançeşme-Gültepe-Toros hattında 2 belediye otobüs şoförü darp edildi. Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü kayıtlarına göre 2015’te 85, bu yılın 9 ayında ise 51 şoförün darp edildiği ortaya çıktı. Bunların yüzde 30’unun trafikte yaşanan sorunlar nedeniyle diğer sürücüler tarafından, yüzde 70’inin de yolcu kaynaklı olduğu kaydedildi. ESHOT yetkilileri bu tür olayları önlemek amacıyla geçen yıldan bu yana önemli çalışmalar yürütüldüğünü söylerken, sendika temsilcileri daha fazla önlem alınması gerektiğini vurguladı.
HEPSİ KABİNLİ OLACAK
ESHOT yetkilileri, İzmir’de 2014 sonlarında bu tür saldırı olaylarında görülen artışla birlikte güvenlik kabini uygulamasının uygulamaya konulduğunu belirterek, aktif seferde olan bin 200 otobüsten 613’üne kırılmaz cam kabin takıldığını bildirdi. Yıl sonuna kadar servise çıkan araçların şoför kabin imalatının tamamlanacağı belirtilirken, belediye bünyesine yeni dahil edilen otobüslerin hepsinde kabinlerin zorunlu olduğu bilgisi verildi. Belediye otobüslerine taktırılan kabinlerin camlarının darbelere karşı dayanıklı ve kırılmaz özellikte olduğunu da ekleyen yetkililer, bu tür tartışma sırasında yolculardan gelecek saldırılara karşı dayanıklı kabinler sayesinde üzücü olayların önüne geçildiğini ifade etti, “Şoförlerimiz her gün binlerce insanla muhatap olmak zorunda kalıyor. Bu tür üzücü olayların önüne geçebilmek için bu yöntemi uygulamaya koyduk. Şoförlerimiz artık daha rahatlar. Onların rahat olması, otobüslerimizde bulunan yolcuların da can güvenliği için çok önemli. Aktif seferde olan tüm otobüslerimizde bu kabinlerden olacak” dedi.
ESHOT kayıtlarına göre İzmir’de 2015 yılında 85, bu yılın 9 ayında ise 51 şoför darp edildi. Özellikle 2014’ten bu yana bu olaylarda artış görülüyor.
EMNİYETLE İŞBİRLİĞİ
Geçen hafta meydana gelen saldırılar sonrası açıklama yapan Sendika Şube Temsilcisi Barış İnci, ESHOT otobüslerinde bulunan şoför koruma kabinlerinin İZULAŞ’larda olmadığını belirtmişti. DİSK 1 No’lu Şube Başkanı Engin Topal da yaptığı açıklamada, “Ne kadar kabin takarsanız takın, şoför arkadaşımız aşağıya indikten sonra da saldırıya uğrayabiliyor. Biz sıkıntılı bölgelerde emniyetle işbirliği yapılmasını önlem alınmasını istiyoruz” dedi.ti.