Güncelleme Tarihi:
EGE Serbest Bölge Kurucu ve İşleticisi A.Ş. (ESBAŞ) ile İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) İzmir’i ve Ege Serbest Bölgesi'ni Japonya’da yatırımcılara tanıttı.
Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da yatırım çekmek için hedef ülke ziyaretleri kapsamında Japonya’ya tanıtım turu gerçekleştiren ESBAŞ, Ege Serbest Bölgesi genişleme alanına yüksek teknolojiyle üretim yapan firmaları çekebilmek için Japonya’da görüşmelerde bulundu. Yatırım tanıtım turu kapsamında ikili görüşmelerin yanı sıra, Tokyo’da İZKA, UNIDO ve JCCME’nin işbirliği ile İzmir’de yatırım olanakları ile ilgili bir seminer düzenlendi. Seminerde açılış konuşmalarını UNIDO Tokyo Direktörü Ferda Gelegen ve Türkiye Tokyo Büyükelçiliği Ticaret Müşaviri Mete Özbalaban yaptı. İZKA Yatırım Destek Ofisi Uzmanı H. Gökhan Elüstün, ESBAŞ Pazarlama ve Kiralama Müdürü Göktürk Altınbaş, Yanmar Holding Türkiye Temsilcisi Kemal Erdoğan, JCCME Direktörü Akio Nakanishi ve JETRO İstanbul Başkanı Yasuyiki Murahashi’nin sunum ve konuşmaları ile devam eden seminer oldukça büyük ilgi gördü.
"JAPONYA İŞGÜCÜ ANLAMINDA DİNAMİZMİNİ KAYBETMİŞ BİR ÜLKE"
ESBAŞ Yürütme Kurulu Başkanı Güler, “Japonya özellikle de 2. Dünya Savaşı sonrasında 1970’lerden itibaren çok hızlı bir yenilenme ve gelişme gösterdi. 1980’ler ve 1990’larda iyice ivme kazanan Japon ekonomisi ABD’den sonraki en büyük ikinci ekonomi olmayı uzun yıllar sürdürdü. Ancak zamanla içinden çıkamadığı bir deflasyon sarmalına girdi ve bu durum Japon ekonomisini yıllar içerisinde durağanlığa sürükledi. Bununla birlikte Japon nüfusuna baktığımızda medyan yaşının 46, ortalama yaşam süresinin de 84 yaş civarı olduğu görünüyor. Yani işgücü anlamında da dinamizmini kaybetmiş bir ülke görüntüsü vermekte. Zaten bu sürecin sonunda 2010 yılında en büyük 2. ekonomi olma özelliğini de Çin’e kaptırdı. Bu durum Japon firmalarının küresel iş birliklerine ve Japonya dışı yatırımlara daha fazla ağırlık vermelerine ve bu doğrultudaki arayışlarını arttırmalarına neden oldu. ESBAŞ olarak Japonya’yı hedef ülke olarak seçmemizin altında yatan en önemli etkenlerden birisi de Japon firmaların hali hazırdaki bu arayışları olmuştur."
"SABIRLA TANITIMA DEVAM EDECEĞİZ"
Japon firmaların 2016 yılında ülkeleri dışında 145 milyar dolar tutarında doğrudan yatırım yaptığını belirten Güler şöyle devam etti.
“Çoğu ülke Japon sanayicisinin yatırımlarını çekmek için cazip teklifler sunuyor. 2016 yılında Japon firmalarının tek başlarına dünyadaki toplam doğrudan sermaye yatırımlarının yaklaşık yüzde 10'unu gerçekleştirdiklerini görüyoruz. Ancak Japon firmaların yatırım kararı almaları çok da hızlı olmuyor. Çoğu zaman yatırım kararı öncesinde çok detaylı ve uzun zaman alan fizibilite çalışmaları ve izlemeler gerçekleştiriyorlar. Bu noktada bizim görevimiz sabırla ve ısrarla Japonya’da gerçekleştirmekte olduğumuz tanıtım faaliyetlerimize devam etmek."
İZMİR, (DHA)
FOTOĞRAF