Güncelleme Tarihi:
İZMİR (AA) - İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu, ÇED süreci tamamlandıktan sonra başlayacakları İzmir Körfezi dip tarama projesinin dünyanın en büyük çevre projesi olacağını savundu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Yeni Foça'daki toplam 21 milyon lira değerindeki atık su arıtma sistemi yatırımının başlaması nedeniyle düzenlenen törene katılan Kocaoğlu, buradaki konuşmasında 2004 yılında çizdikleri stratejik plan çerçevesinde kentin ülke büyüme oranlarının çok üzerinde bir çizgi yakaladığını belirtti.
Yerelde kalkınmanın gerekliliklerini yerine getireceklerini ifade eden Kocaoğlu, "11 senedir kimse benim ağzımdan 'para yok, finansman yok, kaynak yok' lafını duymadı ve duymayacak. Belediye başkanının temel görevi kaynak yaratmaktır. İzmir Büyükşehir Belediyesi, bugün bu kentin kalkınması için 1 milyar lira, 3 milyar lira ne gerekiyorsa, 24 saat içinde İzmir'e getirecek güce, itibara, krediye sahiptir" dedi.
Yeni Foça'nın doğal SİT olması nedeniyle arıtma tesisi için yer bulmakta sıkıntı yaşadıklarını, projenin bu nedenle geciktiğini anlatan Kocaoğlu, kendilerine yeni bağlanan ilçelerdeki arıtma ve kanalizasyon sorunlarını da gelecek dönemde çözeceklerini söyledi.
Kocaoğlu, metropol alanın dışındaki bazı ilçelerde ulaşım hizmetinin kooperatifler tarafından sağlandığını, bunları Kentkart sistemine dahil etmek için esnaf temsilcileriyle görüşeceklerini belirterek kentsel dönüşüm konusunda da uzlaşıyı şart koştuklarını anlattı.
- "Kentsel dönüşüm Kordon'dan değil plansız alanlardan başlayacak"
"Biz Fikirtepe'deki, Sulukule'deki yanlışları İzmir'den Türkiye'ye gösterebilirsek o zaman vatandaşlarımız rantı kimin kime verdiğini görecek" diyen Kocaoğlu, bazı siyasetçilerin kentsel dönüşüm çalışmalarının Kordon'dan başlaması gerektiği yönündeki önerilerine katılmadığını ifade etti.
Kocaoğlu, şöyle konuştu:
"Kentsel dönüşüm planlı alanlardan başlamayacak. Plansız bölgelerden, yeşil alanı, otoparkı, kültür merkezi, sosyal donatı alanları olmayan bölgelerden başlayacak. Eğer siz 'Kordon'da dönüşüm yapmak istiyorum. Burada yoğunluğu artırın' derseniz bu kentsel dönüşüm olmaz. Buralarda yoğunluk zaten gereğinden fazladır. 'Kordon'da dönüşüm yapalım, orada AVM'ler yapalım' derseniz orada yolda yürüyemezsiniz. Orada sosyal yaşam kalmaz, kamu alanı kalmaz. Dayanışma ruhu kalmaz."
Kocaoğlu, bir süredir belediyenin yürüttüğü projelere karşı olumsuz propaganda yürütüldüğünü, yeni körfez vapurlarının da bu propagandadan nasibini aldığını belirterek, yeni bir teknoloji kullanılarak yapılan vapurların dünyaya örnek olduğunu, ufak tefek eksiklerinin bulunabileceğini ifade etti.
Kocaoğlu, "1881 Atatürk ismini verdiğimiz vapurumuz 14 knot hızla gidip diğer vapurlarımızdan daha az yakıyor. Ama 18 knot hıza çıktığında daha fazla yakıt harcıyor. Bu sorunun çözülmesi için geri gönderdik. Ne gerekiyorsa yapılacak. Gerekirse o motor değiştirilecek. Biz de sıkı bir şekilde takip edip, şartnameye uygun olarak yol almaya çalışıyoruz. Bu proje Türk tersaneciliğinin çıtasını iki misli yükseltmiştir. Gerisi karalama kampanyasıdır" dedi.
Büyükşehir Belediyesi'nin turizme destek vermediği yönünde de iddiaların bulunduğuna işaret eden Kocaoğlu, "3 senedir İzmir Kalkınma Ajansı'na (İZKA) hükümet para göndermediği için harcamalarının yüzde 90'ını biz üstleniyoruz. Çok başlılığı önlemek için 'fuarlara katılım gibi işleri İZKA koordine etsin, kimlerin hangi fuara katılacağını belirlesin' dedik. Bunu da uyguluyoruz. Müracaatlarını İZKA'ya yapmalarını öneririm" diye konuştu.
- "Dünyanın en büyük çevre projesi"
Alsancak Limanı'nın yolcu limanı olarak değerlendirilmesine ilişkin tartışmalara da değinen Başkan Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Alsancak Limanı bu kentin hiçbir zaman vazgeçemeyeceği bir değerdir. Bizim Büyük Körfez Projesi'nde liman önemli bir yer tutar. TCDD ile birlikte yola çıkmamızın nedeni de budur. Bu İzmir'in Efes, Milas gibi kara kenti haline gelmemesi için başlatılmış, fiziki müdahalelerle körfezin hayatını ve İzmir'in deniz kenti olma özelliğini sürdürme projesidir. ÇED raporu çıkar çıkmaz İzmir Körfezi'nde dünyanın en büyük çevre projesine adım atacağız. Belki de İzmir dünya tarihine körfezini kurtaran kent, dünyanın en büyük geri dönüşümünü gerçekleştiren kent olarak geçecek. Çandarlı Limanı yapılabilir ama İzmir Limanı'nın yolu mutlaka derinleştirilmek zorundadır. Kruvaziyer limanı olarak düşünseniz bile burası büyük kruvaziyer gemiler için derinleştirilmek zorundadır. İzmir Limanı konteyner limanı olmaya devam etmelidir."
Kocaoğlu, yeni statların yapımı konusunda da gerekli görüşmeleri yaptıklarını, ilgili bakanlığın görüşünü beklediklerini ifade etti.
Yeni Foça'da başlayan çalışmalar kapsamında 88 kilometre uzunluğunda kanal şebekesi ve 5 terfi merkezi, 20 milyon 830 bin lira maliyetle 30 ayda tamamlanacak. Cumhuriyet Mahallesi Korucak mevkisinde 26 bin metrekarelik alanda inşa edilecek ileri biyolojik atık su arıtma tesisi ise günde 10 bin metreküp evsel atık suyu arıtacak.