Güncelleme Tarihi:
İŞİTME sorunu yaşayanların güncel iş aktivitelerinde geri kalmaları, güvensiz olmaları ve sosyal sınırlama yaşamalarının önemli sorunlara yol açtığını kaydeden Ear-Technic Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Ağaç, işitme sorununun ‘yaşam engeli’ seviyesine yükseldiğinde, kişinin hayatında telafi edilemez sonuçlar doğurabildiğini söyledi. İşitme cihazlarıyla sorunun yaşamın önünde bir engel oluşturmadan çözülebildiğini ifade eden Ağaç, gelişen teknolojinin bu kişilerin işitme yeteneğini iyileştirebildiğini ve yeniden yaşamın aktif bir bireyi haline getirebildiğini kaydetti. Ağaç, “Yaşamlarını kolaylaştırabilir, başkalarıyla sohbet etmelerine yardımcı olabilir, iletişimini önemli ölçüde geliştirmeye yardımcı olabilir. İşitme cihazı kullananların sosyal, psikolojik ve fiziksel sağlığını iyileştirebilir. Uzun süre işitmeyenler, etrafta var olan birçok sesi unutur. Örneğin kapı sesi, zil sesi, kuş sesi, rüzgar hışırtısı, su sesi, kuş sesi, gibi... İşitme cihazı bu seslerin tekrar duyulmasını sağlamaktadır” dedi.
ZARİF VE ESTETİK ÇÖZÜMLER
Eskiden işitme cihazlarının büyük olduğunu hatırlatan M. Emin Ağaç, bu büyüklükteki cihazların estetik bir sorun olarak görülebildiğini ifade etti. Günümüz teknolojisinde ise kulak arkasına takılan cihazların bile çok küçük ve estetik olduğunu belirten Ağaç, “Farklı renk seçenekleriyle göz kamaştırıyorlar. Kullanıcılar, saça göre renk seçebiliyor ve saç rengine eşleştirebiliyor. Saç kısa kesilse dahi cihaz göze çarpmıyor. Kulak kalıpları şeffaf üretildiğinden, dışarıdan pek fark edilmiyor. Artık işitme cihazları, modern teknoloji sayesinde neredeyse görünmez boyuta sahip. Modern işitme cihazları, işitme güçlüğü çekenlerin yaşam kalitesinin büyük bir bölümünü onlara geri kazandırabiliyor” diye konuştu.
30’DAN FAZLA ŞUBESİ VAR
Helix İşitme Merkezleri’nin 30’u aşkın şubesiyle, ileri teknolojili, modern ve etkili ürünleriyle işitme sorunu olan hastalara kaliteli çözümler sunduğunu ifade eden Ağaç, şöyle devam etti: “Kendi üretimi olan özgün işitme konseptiyle, işitme cihazı kullanan müşterilerinin her zaman yanındadır. Helix İşitme Merkezleri’nin eğitimli personeli, müşterisinin yaşama bağlanması için çalışır ve yaşam içinde oluşan sorunlara karşı çözüm ortağı olur. Helix, adaptasyon kültürü ve insancıl yaklaşımıyla müşterisine gösterdiği yaklaşımla şunu açıklar: İşitme sorununuzu hep birlikte etkisiz hale getireceğiz. Daha kaliteli bir yaşam için hep yanınızda olacağız. İşitme cihazı satın almakla iş bitmiyor; bizimle alacağınız yol boyunca konfor yaşayabilir, oluşabilecek ihtiyaçlarınızın tarafımızca karşılandığını ve size sunduğumuz dinleme konforunun kısa süreli bir hizmet değil, daimi olduğunu görebilirsiniz. Yüksek tasarım, rahat kullanım, en yüksek teknoloji ve en verimli ürünlerle işitme kaybınızı telafi etmek için çalışıyoruz.”
YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ
“İŞİTME sorunu bir kader olabilir; ancak işitme sorunuyla yaşamak bir kader değil, bir tercih olabilir” diyen M. Emin Ağaç, Helix İşitme Merkezleri’nin kişisel ses ihtiyacını karşılayabilen yenilikçi teknolojilerle çözümler sunduğunu vurguladı. Örneğin sektörde yaygın kullanılan kulak arkası ve RIC işitme cihazlarının kulak kepçesinin fonksiyonlarını iletim hattına katmayarak işitme teknolojilerinin faydasını azalttığını dile getiren Ağaç, “Helix İşitme Cihazları ise kulak kepçesinin fonksiyonlarını iletim hattına katan yenilikçi TIE teknolojisiyle işitme kaybını telafi ediyor. Böylece maksimum algılamaya odaklanıyor. İşitme cihazı kullanımında amaç sadece sesi iletmek değildir. Aynı zamanda anlaşılan bir ses sunmaktır. Sesleri ayırt edebilen, konuşmaları önceleyen, gürültüleri azaltan, yönlülüğü tespit eden teknolojilere ihtiyaç vardır. Helix İşitme Merkezleri, her zaman algılamayı artıran teknolojileri tercih ediyor” ifadelerini kullandı.
KULAK KEPÇESİ
NEDEN ÖNEMLİ?
Ear-Technic Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Ağaç, kulak kepçesinin dünyadaki en gelişmiş ses anteni olduğunu söyledi. Kulak kepçesinin 20 bin hertze kadar frekans aralığındaki sesleri en iyi şekilde topladığını, yankısını düzenlediğini, gürültüleri aşağı çektiğini, önden, arkadan, aşağıdan ve yukarıdan gelen sesleri ve yönlülüğü tespit ettiğini vurgulayan Ağaç, “Kulak kepçesinin bu fonksiyonlarının benzerini, dünyada hatasız ve hızlı bir şekilde çalışarak karşılayabilen hiçbir teknoloji bulunmamaktadır. Helix İşitme Cihazları, dünyada işitme cihazı piyasasına ilk çıkan ve kulak kepçesinin tüm fonksiyonlarını iletim hattına katan TIE ürünlerini satmaya ve uygulamaya başladı. Gelişmiş ülkelerle eş zamanlı uygulamaya başlayan Helix İşitme Cihazları Merkezleri, kullanıcılarından çok iyi seviyede memnuniyet dönüşümleri aldı” dedi.
İŞİTME ZAYIFLIĞI
ÇEKENLERİN SORUNLARI
M. EMİN AĞAÇ, yılların tecrübesiyle bir üretici şirket olan Ear-Technic’in mesleki ve teknik desteğinin, Helix İşitme Merkezleri’ni ayrıcalıklı kıldığını söyledi. İşitme kaybının her yaşta görülebildiğini dile getiren Ağaç, “Kişi az veya çok işitme sorunundan etkilenebilir. Önemli olan yaşamı odak noktasına alıp sorunların üstesinden gelebilmektir. Helix İşitme Cihazları, profesyonel kadrosu ve yüksek teknolojiyle işitme kaybının etkisini azaltıyor” diye konuştu.
İşitme kaybı
engel değil
“İŞİTME kaybına rağmen yaşamak güzeldir. İşitme kaybı da görme sorunu gibi yaşamın doğal süreçlerinden biridir” diyen M. Emin Ağaç, ancak işitme kayıplarının artık büyük bir sorun olmaktan çıktığını vurguladı. Günümüz işitme teknolojilerinin, işitme kaybı etkisini önemli ölçüde azaltarak neredeyse normal seviyeye indirdiğini ifade eden Ağaç, “İşitme kaybına rağmen işitme cihazı kullananlar, meslek öğrenebilir, akademik çalışma yaparak kariyerlerini ilerletebilir, ticaret yapabilir ve yaşamını istediği şekilde düzenleyebilir” diye konuştu.
YENİDEN YAŞAMA BAĞLIYOR
İŞİTME güçlüğü çekenleri veya işitme zayıflığı yaşayanları işitme engelli gibi görmenin günümüzde uzak bir tanım olduğunu kaydeden M. Emin Ağaç, şöyle dedi: “Şu basit kıyaslama, durumu anlamamıza yardımcı olabilir: Görme zayıflığı yaşayanlar gözlük kullanır, işitme güçlüğü yaşayanlar işitme cihazı kullanır. Helix İşitme Cihazları Merkezleri, işitme güçlüğü yaşayan bireylerin, yaşamın iletişim sorunlarına ve işitme kaybı etkisine takılmamaları için uygun işitme cihazı adaptasyonunu sağlıyor. Satış sonrası hizmetiyle onları doğal yaşama bağlıyor ve aktif bir birey olarak güven içinde yaşamalarına destek oluyor.”
TEK BAŞINA ÇÖZÜM DEĞİL
İŞİTME sorununun sadece teknik bir ürünle çözülebilecek kadar basit olmadığına dikkat çeken M. Emin Ağaç, bunun nedeninin, beş duyu organının bağlantılı çalışması ve duyu sistemindeki herhangi bir aksaklığın diğer duyular üzerinde etkili olmasına bağladı. İşitme sorununun çözümünde işitme cihazının sadece bir eleman olduğunu dile getiren Ağaç, “Diğer çözüm elemanları ise uyarlama, adaptasyon, kalıp, hortum, akustik özelliklerin düzenlenmesi, bünyenin psikoakustik ses duyarlılığı, uygulayıcının mesleki, teknik, psikolojik ve fonetik bilgisidir. Bu kombinasyondan yetkin bir adaptasyon elde edilebilir. Sadece yüksek fiyattan satın alınan bir cihaz asla tek başına bir çözüm olamaz. İnsanı ve teknoloji iyi anlayan uygulayıcılar, daima daha başarılı uygulama sonuçları ortaya koyar” ifadelerini kullandı.
MASKE, SESTEN AYIRMASIN
KOVİD-19 pandemisi nedeniyle takmak zorunda olduğumuz maskelerin konuşmaları perdelediğini belirten M. Emin Ağaç, işitme güçlüğü çekenlerin konuşanı rahat anlayamadığını kaydetti. İşitme cihazı kullanıcılarının Helix İşitme Cihazları Merkezleri’ne uğrayıp maske programını kurdurmayı talep edebileceklerini kaydeden Ağaç, “Böylece bankada, resmi dairelerde konuşanı daha rahat anlayabilirler. Karşınızda maskeli birisiyle konuşuyorsanız, tavsiyemiz sesinizi biraz yükseltmeniz ve hızlı konuşmamaya özen göstermenizdir” dedi.
PANDEMİDE İNSANİ YARDIM
Helix İşitme Cihazları Merkezleri’nin, işitme sorunu yaşayan ve evden çıkamayan yaşlı ve yatalak hastalara evde hizmet servis kurduğunu hatırlatan Ağaç, “Randevu ile merkezlerin bulunduğu il ve bölgelerde hizmet vermeye devam ediliyor” diye konuştu.
İŞİTME KAYBI
GİZLİ İLERLER
İŞİTME kaybının gizli ilerlediğini ve uzun süre pek fark edilmediğini belirten M. Emin Ağaç, yapılan bazı araştırmalarda, insanların işitme kaybından yedi yıl sonra harekete geçerek cihaz almaya başladıklarının belirlendiğini söyledi. Ağaç, “Hızlı davranan ve zamanında işitme cihazıyla tanışarak yardım alan insanlar hem yaşam kalitelerinden ödün vermez hem de işitme kaybının etkisine daha az maruz kalır” ifadelerini kullandı.